Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Fenomenálny prológ + hodne skvelých autorských a vizuálnych nápadov nakombinovaných (ALE) s takým scenáristickým polotovarom, ktorý by som si nekúpil ani za 49Kč, ani v romantickej edícii za 99Kč. Verím na krízu stredného veku, neverím ale na nesúdnosť vo chvíľach, v ktorých rozum volá po záchrane a po červenej na semafóre. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Tento thriller má vše co mít má. Vynikající námět, který se povedlo maximálně využít díky brilantnímu scénáři, skvělé a originální režii, výborné hudbě a především herecké výkony jsou na nejvyšší úrovni, Nikolaj Lie Kaas (Sebastian) se může řadit k nejlepším filmovým záporákům, bezchybně svou roli zahrál Anders W. Berthelsen (Jonas) a Rebecka Hemse (Julia) byla zkrátka excelentní. Úžasně povedená atmosféra a celkový noir styl. A protože i závěr byl znamenitý tak bez debat za 5*. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tímhle filmem jsem si po čase jen potvrdil, jak mi ta současná dánská dramata (asi tak již od Rodinné oslavy) obvykle vůbec nesednou a často mi přijdou nelogické a přehnané do neuvěřitelna, byť jsem tady vzhledem k žánrům, plakátu a snad i komentářům čekal úplně jiného zážitku (daleko víc žánrového), než jsem se dočkal. Ona je Tak trochu jiná love story skutečně tak trochu jiná a svá, tedy především mozaikovým podáním děje, což by mi vůbec nevadilo, kdyby pro mě celý film neplynul v tak neskutečně divném „konceptu“ dojmů na velké sinusoidě. Už během prvních scén se zřejmě divokými podobami lásky před úvodními titulky jsem tušil, že to půjde dost mimo mě, jenže pak mě zaujala další scéna, s níž se mi chvíli zdálo, že by tady vzešel zajímavý film, který se jen potřeboval rozjet... tedy než ho zase vystřídaly nějaké ty nonkomformní podivnosti ve věci citových vztahů a někdy i otravné sexuální řeči... a tak to šlo, s někdy kratším, jindy delším trváním obou fáz ("jde to úplně mimo mě" vs. "je to zase zajímavé, už se tady konečně něco naplno rozjede") opravdu až do konce. Jako úplně nejzdařilejší mi přišla sekvence s nečekanou návštěvou Nikolaje Lie Kaase na chatě, občas mě chytl skrytý hořký a černý humor, ke konci mě „probudila“ i jedna horrorová lekačka, ale jinak jsem se do filmu většinou nedostal naplno, rádoby cinefilní rámec s pár moudry o filmu-noir to nezachrání a přes ty nadějné záblesky, za něž dávám plné 2*, zůstalo u toho míjení až do (nepřekvapivě) divného závěru. [50%] ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Konec je začátkem příběhu, kdy pravda je lež, skutečnost je klam a Jonas je Sebastian anebo je to všechno úplně jinak? Každopádně názorná ukázka, kdy zajímavě vizuálně vytříbená forma jde ruku v ruce s neméně zajímavým obsahem. Hlavní hrdina kriminálního příběhu, jehož začátkem je autonehoda při níž upadne do kómatu dívka Julia, chce vědět jak se jí v nemocnici daří. Tam je omylem pokládán rodinou za jejího přítele, kterého poznala během svého pobytu v Thajsku. Jonas najednou dostane šanci žít úplně jiný život než na jaký byl doposud zvyklý. Změna identity potom rozpřédá podivnou mozaiku jednoho zvláštního vztahu a vede k neodvratnému konci, který byl začátkem filmového vyprávění. Jo žít cizí život se fakt nevyplácí,,, ()

kinghome 

všechny recenze uživatele

Obrovské zklamání! Nesympatičtí herci a debilní děj zapříčinili to, že se z nadějného thrilleru stala podprůměrná blbost, u které se párkrát zasmějete a to je asi tak všechno. Jediné větší pozitivum bylo to, že se tam neustále něco dělo, takže to nenudilo, ale jinak jsem hercům nevěřil ani nos mezi očima a celý film mi přišel strašně umělý a bez nádechu. Nebyli tam emoce, nebylo tam nic. Škoda, vypadalo to skvěle. Českej dabing je naprosto odpornej! ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama