Série(4) / Epizody(43)
Obsahy(2)
Jesse Custer, kazatel v jednom malém městě v Texasu, je dosti složitý případ. Má ho v moci jakási tajuplná entita, která mu propůjčuje nadpřirozenou sílu. Custer se ve společnosti své bývalé přítelkyně jménem Tulip a Ira Cassidyho vydává na cestu, aby - a to je míněno doslova - nalezl Boha. (AMC Czech)
Videa (11)
Recenze (154)
Southen gothic a k tomu hodně nekorektního a všeobecně ujetého humoru, co si na paškál bere náboženství a všechny stereotypy s tím spojené. Z toho nějakým způsobem dokázali tvůrci vykřesat nadpřirozené drama, které působí jako mix Supernatural a True Blood a to vše v krvavém obalu od kabelovky. Ruth Negga jako Tulip kraluje a já se nemůžu dočkat 2. řady! ()
Po počátečním nadšení z temné, šílené, nadpřirozené atmosféry a městečku plného naprostých pošuků po pár epizodách přišly menší rozpaky. Prostředních 4 až 5 epizod skutečně za moc nestojí a podezřívám Rogena a spol., že ani pořádně nevěděli jak sérii navést ke konci. Který je tedy zase parádní a jak naznačuje poslední epizoda a i popisek u seriálu, tahle zběsilá trojka konečně vyráží hledat Boha! A na to se moc těšim :-). ()
Vpravdě šílený seriál si žádá alespoň trochu šíleného diváka. 1) Spoiler. Zběhlý lupič, nyní kazatel (!) hledá Boha za pomoci svého kamaráda - irského upíra (!), a dále za pomoci tajemné síly zvané Genesis, po které pátrají dva gangsteroidní andělé (!) s vizáží a metodami Al Caponeových pistolníků. Dále ctěný divák spatří pár příšer skutečných a pár lidských a to všechno se děje na zelených pahorcích texaských._____ 2) V tomto ryze americkém seriálu, natáčeném v polopouštích Nového Mexika, vystupují v hlavních rolích 38letý Angličan Dominic Cooper (kazatel Jesse), 32letý přitažlivý Angličan Joseph Gilgun (upír Cassidy) a 34letá rodilá Etiopanka (žije v Anglii) Ruth Negga (Jesseova dívka Tulip). Bez zajímavosti není ani 19letý Ian Coletti (Eugene se zašitou pusou)._____ 3) Předlohu jsem samozřejmě nečetl. Ale kdyby byly všechny zfilmované komiksy takovéhle, možná bych se stal jejich fanouškem._____ 4) Abych nezapoměl - skvělá znělka._____ 5) Druhá řada ještě lepší. Zatímco v první řadě hledáme cestu k Pánu, ve druhé pak samotného Boha. Zvyšuji hodnocení na 5*._____ 6) Pro fajnšmekry uvádím složení nápoje proti nočním můrám, který se jmenuje Keltský skřítek. Je to panák whisky, panák medu a dva drobky jedu na krysy. Dobrou chuť._____ 7) 6. 2. 2019 - Třetí řada si drží úroveň předchozích, i když novinek je již podstatně méně. Seriál jí neskončil, i když možná měl. No, uvidíme, jak to dopadne._____ 8) 2.10.2020 - Spoiler. Čtvrtou řadou vše končí. První pointa jakž takž uspokojí, druhá o něco více. Třetí pak tvoří jakýsi závěrečný sentimentální bonbónek._____ Celkově však po konci cítím smutek, takhle to dopadnout nemělo. Ale neumím říci, jak mělo. ()
Kazdou dalsou castou ma serial viac a viac irituje. Hlavne tym, ze tvorcovia placaju jedno cez druhe a vypomahaju si barlickami totalnych a nelogickych zvratov a konani smiesnych postav. Charaktery su viac a viac necitatelne, hlupe a nepresvedcive. Nehovoriac o tych komickych, ktore tiez nestoja za vela. Slabota, neodporucam. K zaveru serie je to lacnejsie a lacnejsie. Tunajsie vysoke hodnotenia berte s rezervou. Su udelene zvacsa za celkom lakavy pilot. ()
Galerie (1 368)
Zajímavosti (24)
- Předlohou seriálu je komiks "Preacher" od autora Gartha Ennise z vydavatelství Vertigo (DC Comics). (Miro_CZ)
- Když se andělé DeBlanc (Anatol Yusef) a Fiore (Tom Brooke) snaží dostat do Pekla pomocí auta, která je vyzvedne na osamoceném místě u silnice, můžou v tom někteří vidět odkaz na seriál Perníkový táta (od r. 2008), kde když někdo potřeboval zmizet, postupovalo se úplně stejně. Na seriál odkazuje i scéna, když andělé Fiore a DeBlanc čekají na autobus do pekla v 9. epizodě 1. série "Finish the Song". Jde o to samé místo, na kterém v seriálu Perníkový táta čeká Jesse a následně i Walter na člověka, který je má nechat zmizet. V obou seriálech také při odjezdu postav přeběhne přes silnici pes. (vyfuk)
-
V 2. díle 1. série "See" je odkaz na film Zjizvená tvář (1983). A to v podobě věty: ,,Say hello to my little friend!" ("Pozdrav mého malého přítele!").
(joker.george)
Trend komiksových adaptací, rozjíždějící se před nějakými 10-12 lety a dominující dnes kinům i televizi, má zvláštní smysl pro ironii. Zatímco filmy tematicky čerpající z marvelovského univerza byly od počátku víc lehkonohé a v poslední době v důsledku toho až zaměnitelné, DC produkce v rukou Warnerů se pokouší spíše o temnější, a tudíž dospělejší ladění (i když to samozřejmě nemusí nezbytně znamenat, že jde o filmy v důsledku toho kvalitnější). Pozoruhodné je srovnání se seriálovou produkcí. Marvel (v podání Netflixu) vytvořil v posledních dvou letech několik skutečně skvělých nebo aspoň velmi dobrých sérií (Daredevil, Jessica Jones), kde o pochmurnost a dospělá témata v mezích žánru není nouze. Oproti tomu svěřilo DC svůj kapitál do rukou The CW, které chrlí velmi hloupé a schematické show, určené primárně teenagerům, kde vynecháte-li dva-tři díly, nic vám vlastně neuteče. Preacher je z tohoto pohledu velmi zajímavý seriál, od pohledu nesnadný k převedení na obrazovky, přesto to v jeho případě dopadlo víc než dobře. Je reprezentantem třetí cesty - sice striktně vzato spadá předloha také pod DC, ale pod jeho samostatnou odnož Vertigo, která produkuje dospělejší série, zpravidla nepříliš či nijak napojené na superhrdinský vesmír. V případě Preachera nejde zdaleka o první komiksový seriál ze stáje Vertiga, ale přesto se jedná o adaptaci nejpodařenější. Scenáristé si dovolili odchýlit se od předlohy celkem razantním způsobem - celá první série v zásadě odpovídá roztaženému prvnímu dílu a v mnoha ohledech se ho drží jen volně. Ale tvůrci zachovali jeho esenci - skrz naskrz černý humor, násilí, prokreslené a ujeté charaktery a řízné dialogy. Dokonce v některých základních aspektech ještě víc šlápli na plyn - člověk se v první sérii dočká blasfémie ve všech myslitelných podobách, explicitní brutality, zabíjení dětí atd. Díky tomu také nespadli do stejné nemastné-neslané louže jako NBC, když se pokusila obrousit drápy Constantinovi. Seriálový Preacher baví stejnou měrou jako komiks, dokonce o to víc, pokud jste byli jeho čtenáři, protože nerecykluje stejné nápady v jiném médiu. Předlohu bere jen jako volnou osnovu, ale s některými pevnými body, k nimž se vždy navrátí. To je - zdá se mi - nejlepší myslitelný přístup, tolik vzdálený seriálovému Luciferovi (abychom zmínili i třetí vertigovskou adaptaci), který převzal ze skvělého komiksu jen základní zápletku (Lucifer odešel z Pekla), aby ji pohřbil banální vyprávěnkou. Nejvíc ohromující je ale způsob vyprávění, který nedává divákovi nic zadarmo. Jednotlivé dějové linky se vynořují bez nějakého vysvětlení a až mnohem později se začnou systematicky křížit a proplétat. A právě tato systémovost a neochota vycházet publiku vstříc, aby náhodou netápalo, dělá z Preachera jeden z nejlepších, ne-li nejlepší seriál roku. EDIT: Jak tak čtu zdejší komentáře, často jsou zmiňovány dvě výhrady : jednak zmatenost vyplývající právě z pozvolného rozvíjení separátních charakterových linií, jednak (znalci komiksu) odchýlení se od předlohy (soft přístup na jedné straně a odlišné směřování děje na straně druhé). Tyto argumenty jsou mylné, protože byly zpravidla psány ještě v době, kdy první série běžela. Pocit zmatení zmizí, jakmile se začnou příběhové linky spojovat a věrnost předloze - jak už jsem o tom psal výše - se taky nakonec dostaví. () (méně) (více)