Reklama

Reklama

No moriré sola

  • angličtina I'll Never Die Alone

Obsahy(1)

Čtveřice mladých dívek jede po delší době z vysokoškolských kolejí domů. Po cestě narazí na brutálně ubitou dívku. Odvezou ji na nejbližší policejní stanici ve městečku Trinidad. Po pár hodinách výslechu se vydávají opět na cestu a za chvíli zjistí, že je sleduje auto, které viděli nedaleko nebohé dívky. Začíná tuhý boj o přežití a zachování si alespoň špetky lidské důstojnosti. (Chatterer)

(více)

Recenze (79)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

BRUTAL!!!!!!!! Tak po dlouhé době jsem padl na exploiter, který mne skutečně naprosto uzemnil a téměř "zvrátil" naruby ... Tohle je fakt extrém!! Tvůrci si sice jednoznačně brali inspiraci z kultovek typu "rape and revenge" 70. let jako byl Last House on the Left (1972) a zejména mi to přišlo hodně inspirováno I Spit on Your Grave (1978), ale zasazeno do dnešní doby, dnešním zpracováním to zapůsobilo o dost jinak ... nechci říct že lépe nebo hůře, ale styl natočení tohoto filmu je naprosto ojedinělý ... Děj je jednoduchý a zcela prostý, parta krásných dívek cestuje autem, u silnice nalezne zmlácenou a znásilněnou dívku. Naloží ji do auta a odváží na místní policii. Kousek od nalezené dívky letmo zahlédnou černý velký jeep s nějakými místními ... jak střílí po zvěři. Na policii už je dívka mrtvá, sepisuje se protokol a přijíždí auto, které kamera letmo zabírá přes otevřené okno policejní kanceláře. Je to přesně ten jeep, který dívky zahlédly po cestě ... Po nějakých těch obelhávačkách začíná "EXPLOITATION - PEKLO" toho nejhrůznějšího, nejdrsnějšího, nejkrutějšího a nejzvrácenějšího kalibru ... Dívky jsou odvezeny násilím do lesa, zde mučeny, dlouho znásilňovány nejrůznějšími způsoby a musí podstoupit ty nejzvrhlejší praktiky... Vše je vidět, kamera nic neskrývá, nikam neuhýbá, film nikam nespěchá ... divák si tuto scénu "užije" dlouhé a dlouhé minuty ... Když jsou dívky ponechány nahé v lese, brodí se listím, mokřinami atd., naleznou jakousi chatu. Zde se zdá, že naleznou dočasné útočiště ... Bohužel ... černý jeep přijíždí znovu ... Tohle je fakt krutost par exelance a rozhodně je to jen pro okrajové publikum. I já jsem měl z filmem v jednu chvíli docela problém. Jeho nejhustší stránky jsou například strašně pomalý způsob vyprávění, vše se strašně vleče, divák je tím úplně mučen ... Dále je to naprostá nepředvídatelnost filmu. Vůbec nemůžete vsadit na dívku, která, a jestli vůbec, to přežije ... Asi po 70 minutách filmu jsem už vyloženě prosil a modlil se o pomstu ... Ve finále pak začně řezničina a tvůrci na diváka vysypou perfektně provedené a kruté gorescény ... plus naprostou lahůdku na konec ... Tohle je, znova opakuji, rozhodně jen pro publikum co má v tomto subžánru hodně nakoukáno!! "Tvrdostí" bych film asi přirovnal k neoficiálnímu remaku Last House on the Left, tedy k filmu Chaos (2005)... Čistý, nekompromisní exploitation jen pro hodně otrlé diváky ... ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Když začínaly titulky, s tou parádní hudbou, říkal jsem si, že tohle bude určitě film, na který jentak nezapomenu. První polovina byla průměrná, kdy se seznamujeme s děvčaty. Pak přišly scény znásilňování - jako dobrý, ale čekal jsem víc. Druhá polovina už mě moc nebavila. Těšil jsem se na masakr v podání děvčat a ono nic. Je to špinavej a upocenej film, já osobně na něj asi nezapomenu z toho důvodu, že je to pro mě jeden z prvních, z těch méně známějších Rape & Revenge Hororů, který jsem viděl. ()

Reklama

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Další pocta kultovním snímkům Last House on the left (1972) a I Spit on your Grave (1978). Takže můžete čekat hodně dlouhou scénu mučení a znásilňování (která trvá asi 15 minut!) a následnou krvavou odplatu. Oběti jsou tentokrát rovnou čtyři a vrazi tři, což zapřičiní slušný masakr a následek toho, že se počet všech postav v závěru pěkně zredukuje. Film je sice amatérský, ale reálný, ženské oběti se chovají po většinu času uvěřitelně, což bohužel neplatí u policisty, jenž se v klíčovém momentu zachová jako debil. Celkově se to dost vleče, hodně záběrů mi přišlo zbytečně přetáhnutých, ale jinak je to slušný exploitation, na který se znova asi nepodívám. P.S. Ta hudba při úvodních titulcích je vážně špičková! ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak nějak jsem čekal nářez, dostal jsem ale jen několikrát vyluhovaný čaj. Je mi jedno, že snímek nepokrytě vychází z kultovních a profláklých filmů žánru rape and revenge a vypadá, jako by ho natočili v sedmdesátých letech. Vadí mi, že není žánrově důsledný. Vždy lze zvolit dvě cesty (dají se ovšem i spojit v jednu) - buď chci šokovat, nebo napínat. Snímek ovšem ukazuje opravdu jen to, co musí, a tak řada záběrů jde mimo kameru. Dobře. Jenže kolísavé napětí a téměř chybějící mrazivá atmosféra sráží film dolů. Nebudu spekulovat o logice, ale pochybuji, že by dívky během mučení vydržely z větší části mlčet, nebo jen funět. Ne, hystericky by řvaly, prosily, ječely jak sirény - jelikož tváří tvář mučení a smrti je málokdo hrdina. Rovněž jejich chování mi přišlo místy nelogické (např. nepolezu do chaty blízko místa činu, když musím přeci tušit, čí asi bude), až jsem měl pocit, že dle scénáře nejspíš zařvou všechny. Pomíjím sáhodlouhé scény svlékání, oblékání a zahrabávání, které jako příznivec artu vcelku zvládám, filmu ovšem moc nepomáhají. Vše působí spíše jako hraný dokument (což byl možná záměr, nevím). Div, že nebyla alespoň část ve stylu FF, což bych ale nejspíš nedal vůbec. Příliš mírné! 2,5* ()

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Film No moriré sola (Neumri sama) je novým príspevkom k dlhodobo stagnujúcemu subžánru exploitation - rape and revange. Odohráva sa kdesi v argentínskej pampe a má veľa spoločného so známym meisterstückom, Zarchiho I Spit on Your Grave (1978). Bogliano vôbec nezakrýva, že cituje a preberá inšpiračné podnety práve z tohto filmu. Podobnosť No moriré sola a I Spit on Your Grave je očividná, nájdeme medzi nimi hneď niekoľko analógii. Napríklad: chata v lese, kde sa stane zopár brutalít, je v oboch filmoch takmer na vlas podobná, scéna znásilňovania je zase podobne účelovo predlžovaná a absenciu hudby zo Zarchiho filmu tu nahrádza rovnako efektívna redukcia hovoreného slova na minimum. Odhiadnúc od hispánskych osobitostí (neschopnosť polície, prostredie, ľudia), a toho, že No moriré sola sa snaží pritlačiť na pílu vyrovnaným počtom zabitých obetí a agresorov (3:3), zostáva tento film verný svojmu vzoru. Ponúka však o niečo väčšiu dezilúziu a rozpitvávanie detailov. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama