Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (280)
Nikdy jsem neměla ráda remaky, ale tímto u mě stouply v ceně, protože si nikdy nehrály na objevný originál. Vykrást, co se dá a tvářit se u toho nadmíru důstojně, to již chce notnou dávku drzosti, umělecké impotence a naprosté pohrdání divákem. Tenhle film patří na smetiště a zahrabat hodně hluboko. ()
Ani nie som prekvapený. Antonio Banderas je síce herecká superstar, no veľa jeho filmov nestojí ani za myší prd. V tomto prípade sa dá oceniť iba ak tá zaujímavá dystopická post apo atmosféra, ktorá sa v druhej polovici zmenila na celkom zaujímavý obraz v štýle Mad Max. No ale príbeh a vôbec, to celé moralizovanie.... no čo k tomu dodať? Hrozná zlátanina, ba priam až skoro výsmech všetkému a všetkým. Keby sa to aspoň nebralo tak vážne. Ani vlastne človek poriadne nevie o čom to bolo - stále sa riešil len druhý protokol a potom sa naháňalo v púšti. Medzi tým sa narodilo baby a pár robotov dostalo guľku do hlavy alebo do kolena. Inak duchovne prázdne ako egyptská sýpka v čase toho najhoršieho sedemročného hladomoru. Na hranici odpadu. 30/100 ()
Velké šlápnutí vedle. Snímek, který se protentokrát snaží jít svou vlastní cestou a nevnímat UI jako hrozbu, nicméně to vůbec nefunguje. Postapokalyptická atmosféra nulová. Design robotů fádní. Dějová linie je chaotická a bez snahy jakýmkoliv způsobem usměrnit příběh. Závěrečné "rozuzlení" tuctové a bez emocí. Od sci-fi filmů zaměřených na lidstvo vs. umělá inteligence očekávám drajv, myšlenkový přesah, potažmo temný depresivní futurismus. Automata nemá ani jedno. ()
Indie verzia I, Robot zo Španielska. Automata má skutočne nádherný, neskutočne štýlový vizuál kombinujúci zničený post-apokalyptický svet s čistými líniami robotov. Tí samotní sú nadizajnovaní bravúrne, očarujúco ale zároveň mierne znepokojivo. Do toho všetkého ešte hrá tajomný hudobný doprovod a futuristická výprava tak zaujme na prvý pohľad. Po trikovej stránke nie je ani takémuto nezávislému filmu absolútne čo vytknúť. Po ambicióznej prvej hodinke, ktorá načrtne pár filozofických myšlienok sa z toho však v tej druhej stáva to najtuctovejšie sci-fíčko, dianie sa doslovne zasekne na jednej púšti, respektíve v jednom polorozpadnutom hangári a film sa už nevie nakopnúť prakticky až do samotného konca. S načrtnutými myšlienkami (neraz aj pomerne odvážnymi a kontroverznými – napr. že človek je len vyvinutejšia opica a jeho nahradenie vyššou formou inteligencie, tou umelou, je nevyhnutné) sa nijako nepracuje a režisér akoby zrazu nevedel čo chce vlastne točiť. Nezávislé inteligentné sci-fi, či tuctové akčné sci-fíčko pre masy. V závere sa tak z toho stáva skôr to druhé a končí ako jednoduchučký, neambiciózny projekt. Dobre sa na to pozerá, ale sprvu pútavého filmu sa postupne vytratí akékoľvek hlbšie posolstvo, o ktoré sa režisér evidentne snažil. Navyše by v druhej polovici bolo potrebné aj rapídne pritlačiť na tempe. Nejaké vyššia méta sa tu nakoniec bohužiaľ dosiahnuť nepodarila. CELKOVO: 3* (6/10) ()
Asimov(ie), jehož výprava se sice statečně pere s rozpočtem a nabízí zajímavé exteriéry, ale otázky stvoření života, svědomí a svobodné vůle pokládá v poněkud vlažném a sterilním obalu. Holohlavý pojišťovák Antonio podává spolehlivý výkon, co na tom, že jeho umělá ex-manželka Melanie působila dojmem, že už jí odchází akumulátor. Na druhou stranu takový zadek robotice Cleo…kvůli němu by Kryton snad i aktivoval tříselnou zásuvku.. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
Reklama