Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (280)
Tak se někde sehnalo pár pesos, sehnala se skvadra vyhořelých herců, Antonio si sebou do kufru přibalil na natáčení i tu svojí hnusnou držku který říká manželka a všichni si natočili stupidní, zbytečnou a pointou totálně prázdnou parodii na Já, Robot.Začátek vypadal docela nadějně a hezky si to hrálo na Blade Runnera, potom to jde ale do hajzlu a začne se to nesnesitelně vléct a ve finále to vyustí tak ubohým způsobem, že si vlastně uvědomíte, jak tahle sci-fi ubohá je a fungovala by možná tak před třiceti lety.30%. ()
Příběhově a vyzněním velmi slabé, častokrát viděné, nepřináší to tedy nic nového, nic navíc, a skoro nic zajímavého. Dokonce i ty filozofické debaty mezi úředníčkem a hlavním robotem jsou jak přes pár kopíráků. Na druhé straně to má slušný vizuál, depresivní náladu, dobré triky i kulisy, pár nečekaných scén (děti u doktorky), a hlavní hrdina je spíše úřednický páprda, který sám neví, co by vlastně chtěl. Kdyby to nebylo tak strašně předvídatelné, šel bych možná i na ty tři *. ()
Tři hvězdy z milosti, na logiku se tu dost kašle, stejně jako na budování děje, postav. Přesto má (mají?) Automata fajn atmosféru a troufám si říct i jistý konkrétní záměr, který bohužel ztroskotal s chatrným scénářem a vlastně i podivně unylým herectvím. Vrchol filmu a překvapivý úkaz v té šedobéžové slabotě je proslov "hlavního robota bez tlamy", který rozbil stereotyp bezcitnosti robotů a konečně ospravedlnil děravou zápletku. 5/10 ()
Velké šlápnutí vedle. Snímek, který se protentokrát snaží jít svou vlastní cestou a nevnímat UI jako hrozbu, nicméně to vůbec nefunguje. Postapokalyptická atmosféra nulová. Design robotů fádní. Dějová linie je chaotická a bez snahy jakýmkoliv způsobem usměrnit příběh. Závěrečné "rozuzlení" tuctové a bez emocí. Od sci-fi filmů zaměřených na lidstvo vs. umělá inteligence očekávám drajv, myšlenkový přesah, potažmo temný depresivní futurismus. Automata nemá ani jedno. ()
Asimov(ie), jehož výprava se sice statečně pere s rozpočtem a nabízí zajímavé exteriéry, ale otázky stvoření života, svědomí a svobodné vůle pokládá v poněkud vlažném a sterilním obalu. Holohlavý pojišťovák Antonio podává spolehlivý výkon, co na tom, že jeho umělá ex-manželka Melanie působila dojmem, že už jí odchází akumulátor. Na druhou stranu takový zadek robotice Cleo…kvůli němu by Kryton snad i aktivoval tříselnou zásuvku.. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
Reklama