Režie:
Mamoru OšiiScénář:
Kazunori ItóKamera:
Grzegorz KędzierskiHudba:
Kendži KawaiHrají:
Małgorzata Foremniak, Jerzy Gudejko, Dariusz Biskupski, Bartłomiej Świderski, Władysław Kowalski, Katarzyna Bargiełowska, Adam Szyszkowski (více)Obsahy(1)
V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí.
Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (56)
TV/// Obsazení 2/10 Děj 2/10 Hudba 5/10 Efekty 3/10/// +je tu snaha o vytvoření zajímavého světa, jak toho reálného (to se moc nedaří), tak i toho virtuálního (to se daří o něco lépe), dobrá hudba -škoda, že je hudby málo, ladění celého snímku do sépiově žluté je hrozné, celý film je šíleně pomalý (pomalá kamera, pomamé dialogy, pomalé chození postav)/// A to jsem tomu tak věřil. Začátek, který jakoby z oka vypadl hře Batlefield 2 je vskutku dobrý, hudba pompézní, ale to vše trvá jen chvíli. Potom se ponoříte do reálného světa a zde je problém největší. Vzhledem k tomu, že člověk nepotřebuje na film moc velký rozpočet (sklepy, kanály ...jsou všude), dá se díky věrnému prostředí navodit slušná atmosféra světa v blízké budoucnosti. Bohužel tady to vše selhává a působí to opravdu levně, amatérky a utahaně. Akce není moc, hrdinka není simpatická a děj se vleče. Takže docela solidní prázdnota./// Celkem 27%/// ()
Vítězství formy nad obsahem. Nádherně nasnímané, špatně zahrané, zdlouhavé nic podbarvené krásnou hudbou Kenja Kawaia a překvapivě docela dobrou atmosférou. Snímek měl evidentně malý rozpočet a je to na něm vidět, ale i tak nebo právě proto má vizuální stránka své kouzlo. Kdyby to raději Oshi natočil jako anime udělal by lépe, takhle je to za slabší 3/5. ()
Až sa divím že režisér geniálneho kúsku Ghost in the Shell, ktorý bol hlavným inšpiračným zdrojom pre Matrix vypustil do sveta niečo tak zlé. Zábavné však je, že v Avalone nájdete podobne ako v Matrixe akúsi "mytológiu". V prvej polhodine som si hovoril aký to má geniálny vizuál, lenže keď ten filter zlezie z kamery až posledných dvadsať minút, po tej polhodinke to nudí. Načo preboha poliaci hovorili japonsky, znie to rovnako príšerne ako keď angličania dabujú anime. Jediné čo môžem pochváliť je hudba. Pokiaľ má byť hlavným motívom to, že pre hráča je herná "realita" krajšia než tá skutočná, stačilo o tom natočiť nejaký kraťas a nie film naťahovať na 1:46. 4/10 ()
Patrně naprostý unikát - japonská produkce natočená kompletně v Polsku, v polštině, s polskými herci. Sci-fi o virtuální hře Avalon ale trpí mdlým a nejasným scénářem (marně se snažícím o filosofický podtext jako měl předchozí režisérův snímek, animovaný Ghost in the Shell) a mizernými hereckými výkony. Působivé vizuální stránce se vcelku daří maskovat mizivý rozpočet a společně se skvělou hudbou vytváří zajímavou atmosféru, proto nakonec ty trochu nadhodnocené 3. ()
Uf, kdyby byl Avalon debut amatérského režiséra, tak si o něm řeknu "dobrý, z něj ještě něco bude". Ale že něco tak lacině vypadajícího a ukrutně utahaného natočí autor nejlepšího cyberpunkového filmu všech dob? To trochu bolí. Fakt že Avalon natočil v Polsku, s Polským zněním, kulisami a herci, je nakonec ten nejmenší problém. I to že film natočil na obyčejnou televizní kameru a jen futuristickou estetiku virtuálního světa dodělává přepálenými filtry by se snad sneslo. Ale zoufalá pomalost s jakou se plouží k finále, ta je nesnesitelná. V pokračování Ghost in the Shell měl tendence k pomalému vyprávění také, ale tam se aspoň snažil vyplnit prázdno nadhazováním filosofických myšlenek a ohromujícím vizuálním zpracováním. Tady není nic, jen to prázdno cyberpunkové dystopie, a ticho. A čekání na pointu, která není špatná, ale stačila by do krátké povídky, ne do celovečerního filmu. 5/10 ()
Galerie (41)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (1)
- „Třída Real“ byla ve Varšavě. (griph)
Reklama