Reklama

Reklama

Bývalý člen elitních jednotek Bryan Mills (Liam Neeson) se proti své vůli ocitá znovu v akci. Bryanův sen, užívat si poklidného života, se nenávratně rozplývá. Jeho manželka Lenore je nalezena brutálně zavražděna. Z její smrti je podezřelý právě Bryan. Podaří se mu uniknout zatčení a stává se lovnou zvěří všech policejních jednotek v USA. Po jeho stopě se neúnavně vydává detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker). Svou vytrvalostí donutí Bryana opět použít jeho "zvláštní soubor dovedností." V nemilosrdném souboji musí Bryan dokázat svou nevinu a vypátrat skutečného vraha. V ohrožení se ocitá to jediné, co mu v životě zbylo – dcera Kim. (Bioscop)

(více)

Videa (22)

Trailer 1

Recenze (614)

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonformní akční děda si chce po vymezených 96 hodin (o kterých ve filmu samozřejmě nepadne řeč) zachovat důstojnost, a co do uhýbání před letícími kulkami, je mrštnější než Heidi Klum ve své reklamě na kosmetiku. Bohužel, film to není ani dostatečně nadsazený, ani nikterak efektně zrežírovaný, aby se dal brát jako zábavně nablblý popcornový odvaz. A to i přesto, že ohledně tempa a dynamiky zjevné potíže nevykazuje. Značné a poměrně nepřekonatelně rušivé potíže má stran scénáře a režie. Nabízela se otázka, jak tedy pojmout další díl, bez toho, aniž by to nebyla už jen nastavovaná kaše. Scénář velel jasně. Ústřední hrdina bez bázně a hany Bryan Mills musí být vystaven těžké zkoušce. Musí to být něco hodně osobního. V prvním případě to byla záchrana unesené dcery, ve druhém čelil pomstě pozůstalých mafiánů a ve třetím případě bude muset očistit své jméno. Jeho bývalá manželka bude totiž zavražděna a on se stane hlavním podezřelým z vraždy. Zní vám to otřepaně? A také to otřepané je. Navíc, asociace s Uprchlíkem s Harrisonem Fordem přijde záhy. A je nasnadě, jak s tím ostřílený Bryan Mills naloží. A stihne toho relativně hodně. Film se chtěl vymezit hlavně na svoji akční stránku. Za tímto účelem byl angažován diváky nepříliš oblíbený režisér Olivier Megaton, jehož režijní styl i dosavadní kredit stále budí nemalé rozpaky. Ani tentokrát se nepřešvihl přes akci průměrného ražení, ve které se průměrně natočené bitky střídají s průměrně natočenými karamboly v autech. Akce rozhodně dech nevyrazí a téměř v ničem nezaujme. Mnoho diváků si postěžuje na její celkovou nepřehlednost vlivem nevalné práce s technikou střihu, přičemž zlomkovitý střih neocení akční pamětníci. Do toho se vloudilo množství scenáristických chyb ve zdánlivě nepodstatných detailech. Můžete je zrovna tak přehlédnout, jako být jimi obtěžován. Namátkou je to úniková cesta hlavního hrdiny bezprostředně po nalezení mrtvoly manželky ve vlastním bytě, kdy pronásledující policejní hlídka se při prověřování možností chová lajdácky, nebo snadný přístup na patologii bez jakékoliv ostrahy, přičemž geniální Mills na mrtvé tělo manželky v chladícím boxu natrefí hned na první pokus, nebo asistent vyšetřujícího detektiva ptající se po zavražděné ženě neomylně určí, že se po ní ptal i Mills a jiné přešlapy. Jsou to jen chybné detaily, ale když se nakupily, už se to přehlížet nedalo. Scénář produkujícího Luca Bessona a jeho kolegy Kamena příliš nápaditosti nepobral, ačkoliv je kladen důraz na sofistikované způsoby i postupy unikajícího hrdiny. Jinak by to ani nemohlo být, než že jeho postupy jsou velmi sofistikované a velmi uvědomělé, nebo to podle scenáristů tak mělo přinejmenším vypadat. V tomto ohledu je největším "vrcholem" scéna s jogurtovým nápojem, který si Millsova dcera chodí pravidelně kupovat do jednoho a totéž krámu, přičemž z matematického hlediska konstrukce čísel, zásadně nebere hned ten první, co se jí dostane pod ruku, čehož "chytře" využije její chápavý a uvědomělý tatík, t.č. na útěku. Abych nezapomněl, jeho hlavní prioritou je teď chránit jeho dceru, protože po ní někdo jde a postupně se dobrat pravdy, kdo na něj vraždu ex-manžeky narafičil a proč. Otřepané scenáristické postupy a pokusy o jakési zvraty, jsou však značně průhledné a v konečném důsledku nijak nepřekvapí. Akce je relativně méně a je vyvážena pátráním a zběsilým pobíháním z místa na místo, kdy se Mills snaží dobrat pravdy. Podle scenáristů to stačí, ale je to na jeden z očekávaných hitů sezony málo. Při těch všech výše zmíněných negativech, se film dostává z toho nejhoršího zásluhou Liama Neesona, který je zkrátka ve své roli neselhávající a bez problémů se mu dá jeho konání věřit. I když se tímto jeho akční kapitola uzavírá, představoval jsem si velkolepější a výbušnější završení série. Zůstalo hlavně dobře nasazené tempo, spolehlivě uvěřitelný Neeson a jeho kreace, kdy sprška kulek mu nečiní nijaké potíže a zůstává nezraněn, i když jdou po něm i elitní zabijáci z ruské mafie a výbuch auta, ve kterém seděl, je pro něj relaxační masáží. I s tímhle filmem se dá v kině poměrně úspěšně relaxovat, nicméně dojem luxusní akční masáže a následného se ocitnutí v akčním ráji, se však ne a ne dostavit. 40% () (méně) (více)

rollman1 

všechny recenze uživatele

Bryan Mills prošel stejnou čistkou jako Mclane v Die Hard. Vzali ho, ukradli mu vše dobré a nechali mu jen základní věci. Jako umět mluvit, přestat hláškovat a být děsně sterilní. No, co se týče filmu, spokojenost je tak na 50%. Filmu nejvíce škodí akce a její střih. Nevím co střihač prováděl, ale zdálo se mi, že při posprodukci prožíval Epileptické záchvaty a na akci ve filmu je to děsně znát. Málem i mě při jedné šarvátce tekla pěna z huby. No, dále příběhově to není už tak cool jako kdysi, ale ono to tak nevadí. Napotřetí vidět to samé by asi nebylo košér. Jinak se jedna o průměrnou žánrovku, kterou zachraňuje pouze Forest a Liam. Film celkem nenudí a utíká dobře. Jo, kdyby to ještě bylo R a akce nebyla nastřižená epileptikem, šel bych i vejš. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak snad už tohle natahování definitivně skončilo. Doufejme, že toto byl závěr řekněme trilogie o Bryanu Millsovi. Ten miluje nade vše svojí rodinu, ale halt nemá to štěstí aby si prožíval takovej ten spokojenej americkej život.. Rozvod s manželkou, starání o dceru atd... Čekal jsem po anabázi v Turecku, že trojka bude opět kdesi v Albánském Kosovsku kde přísahali pozůstalí krevní mstu.. Leč chyba lávky. Na Bryanův poklidný život tentokráte políčil jiný gangster. Musím přiznat, že první půlka se mi celkem líbila. Nešlo tam totiž tak moc o lámání vazů, na které je Bryan přeborník. V druhé půlce ale prokázal, že to byl omyl. Opět tu máme nesmrtelnou mlátičku, která skočí s autem do výtahové šachty či zavčasu vyleze z auta padajícího z útesu... Sám 007 by se musel stydět kdyby to viděl. Už jsem jen čekal, kdy Bryan vytáhne lejzrové pero, nebo žvejkačku s navíjecím lanem... Nebudu spoilerovat, ale celé to nakonec dobře dopadne, nebojte a závěrečná scénka kterak taťka Bryan (vlastně skoro děda) radí těm svejm mladejm ohledně potomka byla fakt dojemná. naštěstí na sraz nepřijel s dopředu koupeným kočárkem, to prej nosí smůlu... Dávám tedy za dvě bagely či co to bylo v tom pytlíku ještě tak horké. * * ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JE MRTVÁ. NĚKDO JI ZAVRAŽDIL. V MÉM BYTĚ. MÁ TO VYPADAT, ŽE JSEM TO BYL JÁ. NEVÍM PROČ, NEVÍM KDO, ALE PŘIJDU NA TO…“ /// Tentokrát starýmu pardálovi Millsovi zavařila stará. Vytuhla na u něj na gauči a on se stává psancem (jasan, třeba jako Richard Kimble…). Optimisticky se vrhá do vyšetřování, úspěšně (a NESMRTELNĚ!) zdrhá pronásledovatelům a brzičko dejchá sráčům na hřbet. Navíc u toho stačí řešit rodinný problémy (ne se starou vole… čteš to vůbec?). Liam Neeson potřetí předvádí, že rodina je mu nadevše. Akční béčko, který neprudí víc než ty jiný akční béčka. Navíc má finální motanici, že by Korejci čuměli – ale srát na to. Další Bessonovka, která má zabavit. Vohranej příběh, kurevsky rychlej střih, drsnej Liam, neuvěřitelná (jako ne uvěřitelná!) akce – ovšem pro jednou se to s naprosto vyprázdněnou palicí klidně dá. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vždycky jsem se chtěl projet autem (policejním) výtahovou šachtou. 2.) Olivier Megaton je můj TOP rejža. A Luc Besson scénárista. 3.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ne ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $48miliónov║Tržby USA $89,256,424║Tržby Celosvetovo $326,479,141▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,644,031 ║ Tržby za predaj DVD v USA $14,212,126   ║ pomaly ale isto klesá úroveň tejto série, škoda, najviac bolestní je strih pri akcii, to je čistí blikot, v podstate akcia ako taká tu už nemá tie správne grády, lebo sledujeme len to čo sme už videli a po nových nápadoch sa zľahla zem, ináč dej a jeho chabá kostra bez lepšej iskry ešte ako tak ujde v rámci danej tvorby a režisér Olivier Megaton by to mal už zabaliť to je fakt des čo pod jeho roztrasenými rukami vzniká, v konkurencii akčných peciek roka 2014 a la John Wick a Equalizer je Taken 3 len šedá myš /45%/ ()

Galerie (31)

Zajímavosti (23)

  • The New York Times napísal: „Scenár logiky od Luca Bessona a Roberta Marka Kamena sa prepadáva pod banálnymi dramatickými scénami, ktoré chytajú hlavu. Len šarm Liama ​​Neesona nejako prežije bez ujmy, podáva možno najpôsobivejší kaskadérsky kúsok zo všetkých." (Arsenal83)
  • Keď Kim (Maggie Grace) telefonuje so svojím otcom, ktorý práve utiekol polícii, tak sa prechádza po izbe bosá. V ďalšom zábere, keď si počas hovoru kľakne na podlahu, tak už má obuté topánky. (Nataniel73)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno