Scénář:
Joanne ReayVOD (5)
Obsahy(2)
Mládě orla je svým starším bratrem vyhozeno z hnízda, a tím odsouzeno k smrti. Chlapec Lucas (Manuel Camacho) nezná lásku, ani teplo domova. Po smrti matky se jeho otec (Tobias Moretti) uzavřel do sebe a utápí se v zármutku. Osud svádí Lucase a orlí mládě dohromady. Chlapec ptáče zachrání a pojmenuje ho Abel. Tajně se o něj stará, krmí ho. Ve společnosti mladého dravce nachází lásku a přátelství, které mu doma tolik chybí. S pomocí starého lovce Danzera (Jean Reno) učí Abela létat a lovit. Jak dravec roste a sílí, blíží se den, kterého se Lucas bojí. Den, kdy bude muset svého opeřeného přítele vypustit zpět do volné divočiny. (Bioscop)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Je to zvláštní film. Asi tím, že nezaujme příběhem, ani hereckými výkony, ale přírodními scenériemi se neuvěřitelně vryje do paměti... A přitom si při sledování říkáte - jsou tyhle zvířecí kousky vůbec možné? A pokud ano, jak to dokázali natočit? Film v sobě nese rozpory a je natolik neuvěřitelný, že se taky velmi těžko hodnotí. Byl hezký, ale něco mi na něm celou dobu velmi nesedělo, co to bylo? Spojení naivní pohádky a vzletné filozofie? Světa zvířat a světa lidí? Nejistota autorů, kterým směrem se dát? ()
Na první pohled celkem obyčejný snímek, který je vlastně jen o tom, že jeden kluk najde v divočině svého mazlíčka. Jenže ten mazlíček je orel a příběh je místy podán v podstatě dokumentárně, kdy některé nálety kamery nad horami jsou naprosto úchvatné. A pak musím zmínit ještě práci se zvířaty. Ta je na dnešní dobu neskutečná. ()
Takovýhle film je vhodné pustit na vyčerpanou a stresem sužovanou dušičku. Je to jako balzám - krásné záběry přírody, dojemný příběh ptačího nalezence, žádný hluk, žádné nečekané zvraty, v celém filmu tři postavy, z toho dvě skoro nemluví a třetí je Jean Reno, u kterého si člověk přeje, aby tím svým uklidňujícím hlasem mluvil co nejvíc. bohužel tahle terapie je to jediné, co film může nabídnout - jinak je to docela o ničem. 57% ()
Kluk z Entrelobos tentokrát netančí s vlky, ale létá s orlem. Vizuálně je to nádherné, některé kamerové hrátky snesou až srovnání se špičkovými BBC Earth dokumenty. S dějovou složkou už to tak slavné není. Ač obsazením je to super, paradoxně to kazí anglický projev a možná i kvůli němu docela nepřirozené herecké výkony, které v kombinaci s místy kýčovitě napsanými dialogy, prostředím rakouských Alp a komisařem Moserem v jedné z hlavních rolí, tak trochu evokují mizerné televizní německé a rakouské seriály. I po stránce zápletky je to velmi přímočaré, ale pravdou je, že sbližování otce se synem na pozadí rodinné tragédie je téma vcelku vděčné. ()
Souhlasím s názory ostatních uživatelů, tohle je dokumentární snímek s nádhernými a kouzelnými záběry Alp a života orlů v nich. Příběh je vedlejší, celé velmi komorní osazenstvo (přesně tři herci) jej ale odehráli zcela věrohodně a přesně, jak jim to jen ten jednoduchý scénář dovoloval. Narace příběhu byla zábavně melodramatická a snažila se o nějaké hlubší myšlenky a paralely, to naneštěstí moc nefungovalo, protože jsem si nemohl vytvořit k na hrubo načrtnutému dramatu otce a syna pouto a paralela mezi synem a orlem fungovala jen ve velmi základní rovině. Nicméně příběh přesto nebyl úplný nesmysl, příroda byla opravdu nádherná a některé dokumentární sekvence vyrážely dech. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (4)
- Španělský režisér Gerardo Olivares získal bohaté zkušenosti s natáčením se zvířaty již při svém předchozím snímku Mezi vlky (2011). Film Králové hor natáčel 8 let bez použití triků a zvláštních efektů. Jedinou dodatečnou úpravou bylo zpomalení nejpůsobivějších scén. (Zdroj: Bioscop)
- V čase 1:24:12 zvedá Lucasův otec fotografii, jejíž okraje jsou značne ohořelé. V dalším záběru, kde je fotografie zabírána zezadu, je témeř neporušená. (BaronDevil)
- Dravce vo filme patrili slovenskému sokoliarovi, Jaroslavovi Kanátovi. (ČSFD)
Reklama