Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (231)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Originálního Motýlka jsem neviděl a přiznám se, že jsem o něm ani nikdy neslyšel, takže za Remake jsem vlastně rád a byť srovnávat nemohu, tak samotný film na mě rozhodně udělal dojem. Herecky je film poměrně nabitý vedle skvělého Charlieho Hunhama potěší i sympatický Rami Malek či známý Noerův Dánský přítel Roland Møller, ze kterého mám respekt film od filmu. Mám rád vězeňské filmy a tohle prostředí izolovaného ostrova s drsnými pravidly mi velmi vyhovovalo, samotné escape finále je vygradováno na maximum a dojde i na pár soubojů či jednu skvělou dekapitaci hlavy. Napínavé, zábavné, dobře zahrané i skvěle natočené. Za mě velká spokojenost a kdyby se nejednalo o remake je zde film v červených. 80% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Výprava je věrohodná, herecky celkem slušné, problém je, že v příběhu, který absolutně nepotřebuje žádný remake. Původní film s McQueenem a Hoffmanem je dodnes svěží a ve všech aspektech překonává tuhle předělávku. Navíc, ať je Hunnam sebecharismatičtější typ (jako že opravdu je), tady to herecky nezvládá, zejména ve scénách na samotce a nemám pocit, na rozdíl od McQueena, že by nějak trpěl a že by se na něm ty léta trýzně nějak podepsaly. McQueen byl na konci zlomený muž, který ještě ze sebe vykřesal poslední zbytky sil, Hunnam to tak nějak projde lážo plážo, a to, že mu maskéři nabarví vlasy na bílo, z něj trpícího neuděláte. Když odhlédnu od toho, na tomhle filmu není jinak vysloveně nic špatně, ale je úplně zbytečný. ()

Reklama

Psychor 

všechny recenze uživatele

O třídu lepší než Schaffnerova úmorná tříhodinová verze z roku 1973, přesto tento remake zrovna velký aplaus nesklidí. Noer totiž nedokáže uspokojivým způsobem pracovat s tempem, což je při 133-minutové stopáži učiněná pohroma, a nový Papillon tak zákonitě kráčí ve šlépějích nezáživného originálu. Tvůrci si však dali záležet alespoň na letmém vykreslení ústředních postav a jejich vzájemné interakci. Snímek pochopitelně ani vzdáleně nepřipomíná psychologickou vztahovou studii, ale bohatě stačí, že dává zapomenout na neduhy původního díla, tedy toporné dialogy odříkávané počítačovou intonací či krajně machistického Papillona v podání McQueena. Papillon ode mě obdrží dvě slabší hvězdy. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Ukázka, jakými změnami kinematografie za ty roky prošla. Novodobý remake se zbavuje všech zbytečných scén, které předchozí dílo jen natahovaly a soustředěnou režií se zaměřuje na to podstatné a rozvíjí nejdůležitější momenty a scény příběhu. S úctou k originálu, ale tento remake je z dnešního nostalgií nepřikrášleného pohledu daleko kvalitnější podívaná. Experimentálnější, napínavější a vizuálně prakticky bezchybná. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Doba remaková stále neskončila a tak se nám dostává recyklací a nových adaptací všeho, na co si jen vzpomenete, stále dokola. Motýlek patří k těm  příběhům, které byly  prostřednictvím filmových políček odvyprávěny téměř až zcela dokonale a tak je  další pokus zkrátka a jednoduše zbytečný. Proto jsem tuto verzi i docela opomíjel a do jejího sledování jsem se prakticky pustil jen díky výročí úmrtí Henriho Charriera. A de facto se dá říct, že ač platí výše uvedené o zbytečnosti,  Michael Noer alespoň nestvořil nic ostudného.  Co do charismat mi sice pánové Hunnam a Malek  Hoffmana a McQueena nepřipomínali ani vzdáleně a ani co do prostředí jsem si nepřišel jako na vězeňském ostrově. I ta scéna se samotkou tu byla prostě řidší, ale  za přece jen  slušné filmové  řemeslo klidně tu čtyřku obětuju. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (11)

  • Papillon (Charlie Hunnam) ve skutečnosti část svého trestu pracoval ve vězeňské nemocnici ve Francouzské Guyaně. Historici věří, že právě tam nasbíral příběhy pro svou knihu od jiných vězňů, kteří se pokusili o útěk. Kniha je tedy spíše jakousi koláží zážitků různých lidí, než autobiografií Henriho Charriera. (Candice)
  • Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Bei Mir Bist Du Schoen“ od The Hot Sardines. (Duoscop)
  • „Papillon“ znamená ve francouzštině slovo „motýlek“T. Tuto přezdívku získal Charrier (Charlie Hunnam) díky svému tetování na hrudi. (NiWi)

Reklama

Reklama