Režie:
Susanne BierScénář:
Eric HeissererKamera:
Salvatore TotinoHrají:
Sandra Bullock, Trevante Rhodes, John Malkovich, Sarah Paulson, Jacki Weaver, Rosa Salazar, Danielle Macdonald, Lil Rel Howery, Tom Hollander (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Pět let potom, co strašlivá, nevídaná síla většinu lidí přiměla k sebevraždě, se jedna z přeživších se dvěma dětmi odhodlává k zoufalému pokusu o útěk do bezpečí. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (762)
Vynikající záležitost, kterých není dosud dost. :) Mám rád horory, v nichž je nebezpečí očím skryto a děsivost tak přichází vždy jako blesk z čistého nebe. Bird Box je napínavý počin, dobře zpracovaný, dokáže diváka vtáhnout a nepustit až do závěrečných titulků, což je už samo o sobě důvodem k vysokému hodnocení. Potěší i herecké obsazení, včetně Sandry Bullock, kde si však neodpustím hnidopišskou poznámku - vážně musí více než padesátiletá herečka, byť stále skvěle vypadající, hrát těhotnou ženu a následně maminu malých dětí? To nemáme mladé atraktivní herečky? ()
Premisa vykradená z shyamalanova The Happening v pokusu o nervy drásající zpracování. Nic tam není vyloženě špatně, jsou tam překvapivě slavní a dobří herci, ale prostě to na mě nezafungovalo. Nenudil jsem se, ale tísnivou atmosféru jsem fakt necítil. I proto, že cesta lodí naslepo je až moc přehnaná a v těch peřejích by všichni chcípli. Neměl jsem o ně strach a sralo mě, že se to třeba nepokusili sejít vedle té řeky. Jako jednohubka ale dobrý. ()
Odolávat těm ufonským invazím je čím dal tím těžší. Jednou abyste si qůli přežití vyřízli jazyk, teď radši vypíchli oči, tudíž počítám, že příště nebude moct chcípající lidstvo ty mimouše ani cítit, nebo si bude muset vrážet hřebíky do uší. V podstatě další parazitismus na praotci Wyndhamovi, v němž místo žahavé flóry či bystrosluchých predátorů tentokrát řádí kosmický psychovítr, nicméně jako pohyblivé obrázky je to vcelku hezky zdramatizované, atmosférické, mile to odsejpá, slušně nabalzamovaná předdůchodová Sandra má pořád krabici na ptáky a bez zardění ojíždí gerontofilní negry, kterým by z fleku mohla dělat čokomámu. Čili poměrně vkusné gestapo a zábavná hra na slepou bábu, které bych hlavně vytknul zase to močopudné ždímání emocí na tlpících loztomiloškých dětiškách. Takže bych příště prosil konečně nějaké mimořádně slizké, ohyzdné, nesympatické, otylé fuckany, a nejlépe na konci brutálně zkontumovat! ()
7/10. Má to solidní a intenzivní atmosféru, má to velmi dobré herecké výkony a fajn nápad (jasně, po úspěchu Tichého místa dost vypočítanej nápad). Ale chybí tomu přidaná hodnota, pocit vyvrcholení či nějaké odpovědi - dnes se příliš mnoho tvůrců spolíhá na nevyřčené věci a koncept "ať si to divák přebere sám". Tady to imo nefunguje a sráží to finální dojmy. Ale jinak super podívaná. ()
Skoro 70 let od vydání Wyndhamova románu Den trifidů je tu další z nekonečné řady jeho variací. Tentokrát jsem ale ovlivněný zejména tím, že jsem nedávno viděl dvě klasiky katastrofického žánru: Dobrodružství Poseidonu (1972) a Zemětřesení (1974) - a je fascinující, jak i tento "moderní" film z dílny Netflixu jede v přesně vyjetých stopách tohoto žánru a vlastně z klasické struktury vůbec ničím nevybočuje (snad kromě dvou časových linií). Dobré řemeslo, pramálo nového. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (15)
- Charlie (Lil Rel Howery) v jednej scéne hovorí, že ich situácia nie je podobná situácii nejakých detí, ktoré behajú v bludisku. Jedná sa o odkaz na filmy Labyrint: Útek (2014), Labyrint: Zhorenisko (2015) a Labyrint: Smrteľná liečba (2018). (Astonko)
- Natáčelo se v Kalifornii (Santa Clarita, Los Angeles a La Puente). (Varan)
- Režisérka Susanne Bier řekla, že natočili scénu, ve které je potvora vidět a podle Sandry Bullock (Malorie) měla vypadat jako „dlouhé tlusté dítě.“ Proč zrovna takhle? Monstra totiž zabíjejí tak, že se před jejich oběťmi objeví to, co je nejvíc děsí. A vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka je těhotná, měla její největší obava vypadat právě takhle. (Duoscop)
Reklama