Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Naprostá tragédie. Zoufalá režie, střihač spal a kameraman by zasloužil několik let natvrdo. Dialogům není rozumět. Seriál je plný klišé. Příšerný zvuk, hudba přebíjí zvuky filmu i dialogy. Ostrouchov vykradl Neila Younga a jeho kytaru ve filmu Mrtvý muž. První díly vypadaly jen jako mírně nepovedené, pak ale šlo všechno šupem do kopru. Pravděpodobně byl celý štáb na piku. Jesli tomu někdo dal čtyři nebo pět hvězd, tak jediný seriál, který dosud viděl byla Žena za pultem. Jo a ještě product placement, minimálně na tu Teslu... Už o tom nebudu raději psát, nebo se vytočím ještě víc. ()
Tak zaprvé bych vůbec nečekal, že ČT vypálí takhle vostrý kulky, protože celý to téma, ta drsnost, chladnokrevnost, navíc občas i nečekaný zvraty, to u nás není zvykem a už vůbec na veřejnoprávní televizi. V. Tauš částečně čerpá z vlastní zkušenosti a je to znát, chci tím říct, že to působí opravdu autenticky, žádný přehnaně smyšlený krávoviny. Ano, občas je potřeba trochu přivřít oko a možná závěr celé série jsme si mohli představovat různě (jo, tady se máme ještě dost co učit!), ale obecně jsem moc rád, že se začínáme pouštět do jiných a u nás neznámých žánrů a snažíme se točit moderním způsobem (kamera, styl vyprávění s pohledem do kamery, výběr lokací, ...). P.S.: Je potřeba říct, že takhle to u nás opravdu chodí!!! ()
Český Transpotting měl daleko vyšší ambice a dlouho se zdálo, že jich také dosáhne. Bohužel v závěrečném dílu u maturity prolítnul nečekaně ze všech předmětů,nejvíc ale zkopal scénář. Opět se potvrdilo, že zajímavě tady v Česku psát umíme, neumíme ale udělat závěr, kdy zůstalo vše nevysvětleno a z velkého případu se stala provinční detektivka. Kdo zabil ty tři? To mi snad chcete tvrdit, že labilní Dangová nebo spáchali společnou rituální sebevraždu? A ty velké varny co? Ty nás přestaly zajímat? Ne, tohle není otevřený konec, ty mám ráda, tohle je zkopanej konec scénáristy, který neví, co dál..... Slabých 60% s přimhouřenýma očima. ()
Formálně je to divné. Zvláštní kamera. Zvláštní herci :). Super soundtrack, hlavně ta část co je jak od Younga z Mrtvého muže (ale někdy je ta hudba až moc nahlas a je jí hodně). Děj a scénář místy za hranou, ale vždy na hranici uvěřitelnosti. Ale co se tomu musí nechat je, že to má koule, je to surové, syrové a vážné. A to jsou atributy, které české seriály a filmy které se odehrávají v současnosti a jsou obdobného žánru neumí (až na Pustinu). 3,5* ()
Zprvu to trochu působí jako další z řady kriminálek české televize posledních let, pro které mám sice slabost, ale člověk si posteskne, že už je čas točit taky něco inovativnějšího. A tím "inovativěnjším" Zrádci k mému překvapení jsou. Viktor Tauš je kapitola sama o sobě. Ač mám slabost pro ruční kamery a různé zoomovačky, Taušova kamera je hodně svérázná. Někdy je super, někdy to ale taky přežene a je spíše rušící. Když však pominu rozdováděné kameramanství, Tauš svým minisériím dává specifický umělecký otisk, který v české produkci obecně dost chybí. Občas je ta snaha o art trochu samoúčelná, ale hodně mě bavilo sledovat např. práci s barvami, využití pro českou kinematografii atypické architektury, významové propojení úvodního Largo a credits songy od Rottrové apod. Co ovšem Tauš dlouhodobě nezvládá si uhlídat je ozvučení, které je opět často vyloženě tragické. Miloslav Pecháček je ve své roli bezpochyby výbornej, ale pomalu celý první díl mu není ani pořádně rozumět a rozhodně to není problém výhradně jen jeho replik. Dějové každopádně raději nečekejte úplně klasickou krimi. Práce policie je tu spíš upozaděná nebo hodně stylizovaná. Je to hodně o postavách, které jsou mnohovrstevnaté a celkově nečernobíle napsané. Ač mi to ve finále přišlo na některých frontách do určité míry nedotažené, oceňuji bohatej a hravej scénář. Z rodinné večeře ve finálním dílu mi až bylo fyzicky špatně. Tak hutnou atmosféru to občas mělo a tak dobře to bylo zahrané. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Duy Anh Tran (Dang) pomáhal štábu s překladem a sloužil jako konzultant režisérů pro scény ve vietnamštině. „Bazíroval jsem na tom, aby byl překlad pokud možno co nejpřesnější a identický. Což ovšem nejde tak lehce, jak se možná může na první pohled zdát. Je plno typických slovních i větných vazeb, které nelze jednoduše přeložit do vietnamštiny, aby vyzněly kupříkladu stejně naléhavě, jako to mu je v jazyce českém,“ vysvětlil herec. [Zdroj: Extra.cz] (Duoscop)
- Děti Petry (Lenka Krobotová) a Lukáše (David Novotný) hrají dcera a syn David Novotného, Anežka Novotná a Josef Hugo Novotný. (hansel97)
- Automobil Tesla, kterým jezdí David Frýdl (Cyril Dobrý), má registrační značku ELA 0027. Správný tvar RZ pro elektromobily v Česku ale obsahuje po písmenech EL tři číslice a dvě písmena. (Martin_L)
Reklama