Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
To, že nepůjdu s hodnocením níž, má celkem dost důvodů. Předně je to nepopiratelně kvalitní film. Herecké výkony bez poskvrny, vše nádherně stylizované, krásná hudba, svůdné ženy, které se nebojí ukázat mnohé a režisér, jenž má pro navození erotična talent. Na druhou stranu mi ale přijde, že vůbec nevěděl jaký žánr vlastně točí. Globálně vzato zde není nic, co by mne nějak víc zaujalo a celkový dojem je rozpačitý. Takže nakonec jedna z nejslabších 4*, které jsem kdy dal. ()
Keď vás chyba včely sprevádza počas celého poobedia až do neskorej večernej hodiny, tak jediné správne rozhodnutie je pozrieť si film. Po dlhom uvažovaní a prepisovaní režisérskej túr som siahol po vášnivom filme Carne trémula. Na prvý pohľad prakticky obyčajný film z malou zápletkou. Ale tá hudba a Francesca to vytiahli veľmi vysoko ()
Almodóvar je skvělý vypravěč. Dokáže i jakkoliv i nevěrohodné příběhy vylíčit tak, že působí logicky a lidsky. Tento film je navíc obklopen jakousi až magickou aurou. Podobně pohádkově na mě působily knihy G. Marquéze. K tomu je Almodóvar i skvělý řemeslník a tak je film prosycen spoustou krásných a hravých záběrů. Tento režisér si zkrátka umí svého diváka podmanit, umí do filmu naládovat tolik často i protichůdných emocí, až si někdo může říct, že je to na jeden film příliš. Herci jsou si významu svých rolí vědomi a je patrné, že do filmování jdou s absolutním nasazením. Na dno vášně je skvělou demonstrací všech Almodóvarových předností. ()
Pomalu se vracím Almodovarovou minulostí po schodech postavených z jeho filmů, Na dno vášně je zatím nejstarší, ač v předsálí už se hřeje Kika i Květ mého tajemství (budu sledovat zanedlouho) a na opačném konci čekají rozkoukaná Rozervaná objetí (dokoukány budou zítra). Mini srovnání stále vede Volver, ačkoliv Na dno vášně je opravdu dobrý, a v tomto případě bych k rozlišení nuancí potřeboval spíše desetistupňový žebříček. Pedrovy filmy mají hodně společného - hraje v nich Penélope, dost často také Javier Bardem, a taky pokaždé se v zápletce totálně ztratím, ačkoliv přesto nic není ztraceno, protože moje slečna mi pokaždé děj vysvětlí. A asi to se mi na Pedrových filmech líbí ze všeho nejvíc, fakt nejsou pro blbce. ()
Paradoxní: Almodovarovy vášně a sentimentu je tam ze všeho nejméně. Že by autor hledal svůj nový koncept uzavřeného cyklu, který pak uplatnil ve Vše o mé matce a Mluv s ní? Jen ať se tam ten šestákový román vejde celý! A opravdu - bez závěrečných scén by to asi nebylo ono ani nic jiného. To jsou slabší čtyři. Jsou to tři rovné a a půlka za nový koncept. ()
Galerie (29)
Photo © Tamasa Distribution
Zajímavosti (11)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Matka Javiera Bardema Pilar hraje porodní bábu, která přivede na svět Victora. (D3VIL)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
Reklama