Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Ať je to jakkoliv neuvěřitelný příběh, tak Almodóvar přesně ví, jak se dostat pod kůži a nemilosrdně zatřást s našimi emocemi. Zatím to je můj nejintenzinější zážitek z jeho tvorby a doufám, že ne poslední. Bezvadně vykreslené vztahy, hloubka citů, vášeň i bolest, výborné herecké výkony a to všechno zabalené v krásných barvách s nádhernou hudbou. Prostě skvělé. ()
Pedro Almodóvar je bezesporu jedním z nejlepších novodobých režisérů a jeho díla překypují originálním námětem a zpracováním, ale bohužel je zde pro mě jeden velký a zásadní problém - mnohdy nerozumím, respektive důrazně nesouhlasím s chováním a jednáním hlavních postav. V několika případech jsem si při sledování jeho snímků pokládal otázky typu ,,Jak něco takovýho může udělat?" nebo ,,Proč to sakra udělal/a zrovna takhle?". Samotného mě to tak trochu štve, ale je to zkrátka dáno tím, že mám v mnoha ohledech naprosto odlišný názor a pohled na svět či život jako takový, než pan režisér. Nebýt tohohle rozporu, má u mě většina jeho filmů 5 hvězdiček, takhle je to jen za 4, zejména v případě Na dno vášně. ()
Pustit si tenhle film v roce 2022 znamená vrátit se na chvíli do starých dobrých devadesátek, kdy se po ulicích Madridu proháněla auta jako Citroën BX, Seat Toledo či Peugeot 406 (která už ze silnic takřka zmizela), a kdy byl Almodóvar na vrcholu tvůrčích sil. Na dno vášně je skvěle obsazené drama, s krásnou hudbou a kamerou, a hlavní postava, sirotek Víctor, je neuvěřitelný sympaťák, kterému člověk jako já musí držet celou dobu palce (mám podezření, že úvodní - zdánlivě zbytečná - sekvence s jeho narozením v autobusu v r. 1970 ve mně po zbytek filmu živila k Víctorovi příjemný pocit jakési důvěrné blízkosti). Osobně bych si tipnul, že literární předloha Ruth Rendell bude asi slušný brak - vzájemná propletenost všech postav v silně nepravděpodobném příběhu je až úsměvná (těžko kupříkladu věřit tomu, že by i v bezstarostných devadesátkách bylo možné, aby do školky k dětem přijali vychovatele, který čerstvě vyšel z vězení) - ale v tom je Almodóvarovo mistrovství, že z takové látky nechal vzniknout tak dramaticky působivému výsledku (ostatně film z předlohy vychází jen volně, jak jsem se dočetl). Člověk uvyklý Almodóvarově tvorbě zde vlastně nemůže být překvapen, protože se mu zde dostane v podstatě všeho, co už zná z jeho dalších filmů, a to dokonce ve vrcholné formě, která s lety zraje jak víno, a je vyloženě příjemné vidět dnes film z časů, kdy ještě nebyl internet ani mobily, a život tak vypadal podstatně jinak - dnes by už takový film vlastně nebylo možné natočit. ()
Trochu som sklamaný, pretože od Almodóvara vždy čakám niečo výnimočné, a toto mi prišlo tak trochu obyčajné. Vzhľadom na tie vysoké hodnotenia som naozaj čakal, že v tom bude viac drámy a najmä viac nečakaných zlomov v deji. Určite by tomu prospela aj nejaká retrospektíva v deji, lebo takto mi to prišlo celé až príliš priamočiare a nie až tak zaujímavé ako som pri Almodóvarových filmoch zvyknutý. Príbeh bol ale dobrý, pútavý, len ako som už povedal - chýbala mu väčšia dramatickosť a možno som očakával aj zákernejšiu pomstu ako "len" zvádzanie milovaných osôb. No a na záver som čakal isto niečo zmysluplnejšie, alebo pri najmenšom prekvapivejšie. ()
Další almodovárovsky rafinovaný spletenec, tentokrát obohacený temnými prvky. Zajímavé postavy, které stále volají po přehodnocování, řada emotivních scén, vypjaté finále. Jen škoda přílišné vykonstruovanosti, která hlavně v dovětku, kdy se "kruh uzavírá" působí až křečovitě. A i když se tu toho stane hodně, přesto ani na chvíli nelze vykročit ze stínu, který na tento snímek vrhají nedostižné monumenty Mluv s ní a Vše o mé matce. ()
Galerie (29)
Photo © Tamasa Distribution
Zajímavosti (11)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
- Když se na začátku filmu sejde Victor (Liberto Rabal) a Elena (Francesca Neri) v jejím bytě, běží v televizi mexický film Zločinný život Archibalda de la Cruz (1955), ve kterém si hlavní ženskou roli zahrála Miroslava Stern, slavná mexická herečka českého původu. (Billie777)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
Reklama