Režie:
Jim MickleKamera:
David LanzenbergHudba:
Jeff GraceHrají:
Boyd Holbrook, Michael C. Hall, Bokeem Woodbine, Cleopatra Coleman, Rudi Dharmalingam, Sarah Dugdale, Billy Otis, Juan Carlos Velis, Martha Girvin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Policajný dôstojník z Philadelphie bojuje s celoživotnou posadnutosťou, aby vystopoval tajomného sériového vraha, ktorého zločiny vzdorujú vysvetleniu. (dixx)
Videa (1)
Recenze (189)
Ze začátku parádní, že si až člověk říká, jak Netflix tentokrát zaskóroval. Bohužel s postupem času jak se snaží film být čím dál tím víc chytřejší, mu začíná docházet šťáva a všechno to začíná čím dál tím víc drhnout až se celá tahle záležitost v samotném závěru zvrhne v neskutečný paskvil který se snaží tak moc být originální až ona samotná pointa filmu ve výsledku vlastně nefunguje a stává se z něj paradox, kterému ani při sebevětší snaze prostě neuniknete. Vizuálně a vůbec řemeslně je to vlastně fajn (až na ty digitální triky) ale po slibném úvodu, který působil jak ty nejlepší věci z devadesátek, jsem čekal v závěru přeci jen něco víc. ()
Mohla z toho bejt takhle výborná temná mysteriózní kriminálka, a stalo se z toho stokrát viděné sci-fi o hrátkách s časem, to vše pochopitelně zahaleno do patřičně osudového hávu. Ohlasy nelhaly, tenhle film můžete (musíte) po hodině vypnout, domyslet si vlastní konec (určitě se vám to podaří líp než scénáristům), a pogratulovat si k tomu, jak jste se bavili. ()
Ten film žel neví, čím chce být. Kritikou posedlosti (případem, mstou, čímkoliv), klonem Terminátora, rodinným filmem s důrazem na rodinné hodnoty, či liberálně demokratickým zdviženým prstem před americkými rasisty a pro jistotu i "rasisty"? A vůbec - je demokratické našim oponentům "vymýt" mozek? Ta celková neujasněnost tříští jakýkoliv možný prožitek z filmu, a to srdceryvné finále na pláži, nakolik chápu, jak se tvůrci nadřeli na tom, aby tu časovou smyčku vymysleli, mi přišlo nejen nezajímavé, ale taky vlastně směšné (á la cimrmanovské "Nejsem tvůj otec, jsem tvůj syn). Vlastně i ta časová smyčka je překombinovaná jen proto, aby vznikl ten wow efekt na konci, ale popravdě, napadlo mne to někdy po první třetině filmu, a ejhle, ono jo. Jsem z toho filmu rozpačitý - skvělý vizuál, svým způsobem zajímavé, i když hodně provařené téma (a to tady nikdo nezabil Einsteina, pánové), ale ty dvě hodiny se vlečou jako jízda po slavné D1 v pátek odpoledne. ()
„Nie si jediná, kto sa snaží zmeniť minulosť.“ Celkom solídne sci-fi o cestovaní v čase, o ktorom vlastne do polovice ani netušíte, že je to sci-fi o cestovaní v čase. Záver je pomerne šokujúci. Píšem pomerne, pretože pre tých, čo videli Predestination, to šokujúce asi nebude. Ale aj tak, neľutujem, že som si In the Shadow of the Moon pozrel. Ak by záverečná tretina bola trochu vyšperkovanejšia, nie len „odbitá“ slovným opisom toho, prečo hlavná (ne)záporáčka koná tak ako koná, určite by som nemal problém prihodiť aj štvrtý vpich, ehm, teda hviezdičku. 65 % ()
Ženská cestuje do minulosti , aby zabila členy jakéhosi hnutí nikde není řečeno, že to je hnutí za práva černých tak nevím co tu každý valí hovna o BLM a rasismu a , že je černá no a co Dahmer taky zabíjel černochy a nebyl žádný rasista prostě zabíjel toho kdo se mu zalíbil a barvu pleti neřešil. Nicméně zásadní problémy co zde jsou v bodech 1. Proč je všechny nezabila najednou proč cestovala cyklus každých 9 let, když by nemusela chápu, že chtěly natáhnout stopáž, ale i tak? 2. Teoreticky by stačilo zabít toho vůdce třeba dříve než se narodil nebo než došel k těm myšlenkám a bylo by po starostech a nemusela by zabíjet ostatní. Navíc ten film neřeší to, že ti dotyční měly třeba i rodiny a příbuzné a ty mohly jít v jejich stopách 3. Jak to, že do háje žila , když ji v roce 1988 zabil to zabíjely pak její klony nebo jak to teda fungovalo? Však mají i její mrtvolu nebo ta mrtvola mizela taky nebo jak? Sama tam říká, že tam to nemůže už změnit tak, že tím pádem se nevrátila do budoucnosti a nemohla by v tom pokračovat? 4 Proč jich zabíjela tak debilním způsobem stačilo by je třeba zastřelit podělaným revolverem a policie by si to nespojila 5 Ten policajt, když už ji nechtěl zabít stačilo jí tu kapsli zničit tím pádem by se nedostala do budoucnosti nazpět a bylo by hotovo navíc tím, že ji nezastaví schvaluje vraždy je jedno jakých lidí pořád to jsou vraždy 6 Toho policajta taky zabíjet nemusela už od začátku věděla, že má partnera a , že všude chodí s ním tak ho stačilo jen střelit do ruky třeba 60 procent ()
Galerie (2)
Photo © Netflix
Zajímavosti (5)
- V 40. minúte je vidieť vnútro obchodu s potravinami s americkými vlajkami a filadelfskými novinami. Potom sa záber presunie na pohľad na obchod so zmiešaným tovarom na druhej strane ulice, Jamestown Milk. Ide o torontský obchod na ulici Parliament Street neďaleko ulice Wellesley. Následná návšteva cintorína Lockom (Boyd Holbrook) s jeho dcérou sa natáčala o niekoľko blokov ďalej. (m.a.t.o.)
- Na začiatku, v roku 1988, počúvajú Locke (Boyd Holbrook) a Maddox (Bokeem Woodbine) v rádiu komentár basketbalového zápasu. Hlásateľ hovorí, že Philadelphia prehrala s Atlantou 103:101. Zápas medzí týmito tímami s rovnakým výsledkom sa konal 14. apríla 1988. (m.a.t.o.)
- Hlavná výroba filmu v kanadskom Ontáriu sa začala 2. júla 2018 a skončila 27. augusta. (Game90)
Reklama