Tvůrci:
Sam LevinsonRežie:
Sam LevinsonScénář:
Sam LevinsonHudba:
LabrinthHrají:
Zendaya, Hunter Schafer, Austin Abrams, Sydney Sweeney, Jacob Elordi, Alexa Demie, Barbie Ferreira, Algee Smith, Maude Apatow, Jennifer Kathreen Larson (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Snažím se dostat do nebe, než zavřou bránu (S02E01)
-
Mimo dosah (S02E02)
-
Velký a malý tyran (S02E03)
-
Drink před válkou (S02E04)
-
Bez hnutí jako kolibřík (S02E05)
-
Když se kácí les... (S02E06)
-
Divadlo a jeho dvojník (S02E07)
-
Celý život mé srdce toužilo po tom, co neumím pojmenovat (S02E08)
Videa (2)
Recenze (68)
Druhé sezóně Euphorie se mi oslavný pomníček stavět nechce. Vizuálně je to neskutečný počin. Tvůrci tu měli snad všechen čas světa a na kompozici záběrů nebo svícení to je poznat. Po příběhové stránce strašně odfláknuté a nedotažené. Jakoby Sam Levinson usnul po úspěchu první řady na vavřínech a něco jen tak nastřelil. Bez toho, aniž by věděl kam chce jednotlivé osudy směřovat. V jednotlivostech silné šlehy. Ať už je to Calův mini příběh, Rue cesta k vykoupení se nebo představení Our Life. Jako celek ale nevyrovnaný bordel. Sam se chová jako učitelka, která si na hodinách tlačí své oblíbence a na jiné postavy z vysoka kašle. ()
První sérii (byť ani z ní jsem nebyl nějak extra odvázaný) jsem ještě vzal na milost - především díky perfektnímu soundtracku a celkově kvalitní technické stránce - ale druhá už mě nebavila, skoro až iritovala. Jednak mi tam skutečně vadila ta Zendaya a sledovat ji pro mě bylo utrpení (nechápu, kde vzala těch 133 mio followers na Instagramu, podobně jako nechápu, proč se ostatní herečky mohly v seriálu ukázat nahé, ale ona jediná ne), a jednak mě od toho odrazovalo to univerzální nekritické nadšení, s nímž všichni přijímali každou novou epizodu. Mě ten děj prostě jenom sral, všechny postavy do jedné mi byly extrémně nesympatické, a z holek se mi tam líbila už jenom Sydney Sweeney, která zde herecky předvádí něco neuvěřitelného. Podruhé už bych se Eurofii vyhnul - neupírám tomu zjevné řemeslné kvality, ale osobně mě tenhle typ současné seriálové produkce neoslovuje, a téma seriálu mi přijde nesnesitelně fádní a nezajímavé. ()
Nekope do těch, kteří sejdou z cesty, „pouze“ poukazuje na to, kam až může vést užívání drog. Chtě nechtě následuje rozklad osobnosti, urážky a hádky s každým a kvůli všemu. Na jedné straně podívaná plná barev, světel a hudby, na té druhé realita, na kterou se místy vůbec nedívá příjemně. „Ztracená“ generace, u které jsou deprese, nahota, sdílení, omamné látky či další všemožné závislosti denním chlebem. Oproti první sérii nejsme o mnoho dál, je tu poslední noc v roce. Nejprve si odbudeme backstory drogového dealera Fezca, pak velkou party, na které si někdo zahraje na schovávanou ve vaně, další bude spoléhat na první pomoc v ponožce, jiný dostane vydatnou nakládačku. A v tomhle duchu to i pokračuje. Jízlivé a sebeironické postavy bilancují, vzpomínají, děsí se svých (dalších) strašáků ve skříni. A Rue se zatím nijak neděsí toho, že do toho zase spadla. Milostný trojúhelník Maddy, Natea a stále labilnější Cassie začíná nabírat na síle. A pak přijde premiéra hry s třeskutým obsahem, kdy cynismus šlape na maximum. Sofistikovaná vizuální estetika, spousta režijních nápadů, černý humor. A herecky zcela přesná Zendaya, která si krade řadu scén pro sebe. Za první polovinu série a hlavně pátý díl velká spokojenost. ()
Sledované od februára do mája 2024. _ Druhá séria EUFÓRIE je nekonečná vyhrotená situácia, v ktorej človek definitívne prestáva hrdinom závidieť ich mladosť, krásu, sex, drogy a večierky. Tu už nie sú žiadni vinníci, sú len obete. A seriál definitívne prestáva byť "zábava" aj pre samotného diváka. Je to hlboký ponor do vyextrahovanej dekadencie dnešnej mládeže. A pritom zachované to, čo je pre teen vek trvalé bez ohľadu na dobu – silné city, idealistické predstavy o živote a vzťahoch a fatalistické konanie. Plus starý dobrý freudizmus – nie spoločnosť, politika, technológia… - ale neprítomný ocko (a prítomné drogy) sú spúšťačmi abnormálneho správania. _ Hodnotiť tu časti osobitne, nielen diely, ale hádam aj série, nemá veľmi zmysel, čím ďalej, tým viac vyznieva EUFÓRIA ako celok, a aj v rámci dielov si prechádza ľubovoľne medzi postavami, ktorých osudy sú previazané. Iba výnimočne sa prezentuje ako seriál s uzavretými, charakteristickými epizódami, väčšinou ide skôr o moderný trend sledovania krátkeho seriálu ako dlhého filmu naraz, v jednom ťahu, prípadne na pár šupov. A podobne sa to má aj so sériami - sú tu veci, ktoré sa doriešia, aj tie, ktoré sa nechávajú otvorené do tretej série. A tak to môže ísť donekonečna – tak ako život. _ Sam Levinson si na rozdiel od prvej celú druhú sériu napísal a zrežíroval sám. Niet sa mu čo čudovať – stvoril popkultúrny fenomén a chce si ho ďalej robiť iba podľa seba – a výsledok dosahuje väčších výšok, ale aj nedostatkov, ako v prvej sérií. Z rozličných pohľadov sa mu dá všeličo vytknúť... Dosť zvláštne rozvíjanie (či skôr zdržovanie) zápletiek stojí proti režijne a štylisticky neuveriteľne premysleným jednotlivým scénam. V tých jednotlivostiach je to ale majstrovské a ako celok emocionálne zasahujúce až zdrvujúce, čo je pre mňa rozhodujúca kvalita.. Ťažko si vybavím porovnateľné dielo, ktoré by tak presvedčivo sprostredkovávalo pocity a komplexné emócie, vrátane tých najextrémnejších. ()
Více souhrnný komentář (x), celkem zážitek. Ať už skvělý úvodní díl a "to a new year, playboy" nakládačka, Calův epický fuck off rodině, E05 akční závislácký dno, a nebo závěrečná policejní razie – druhá řada je drsnější, zábavnější, ještě o level výš. ()
Galerie (279)
Photo © Home Box Office
Zajímavosti (4)
- V této epizodě Fezco (Angus Cloud) přirovnává příběh Lexiiny divadelní hry k filmu Stůj při mně (1986). (TheSpearCZ)
- Píseň, která hraje na konci epizody při závěrečných titulcích, je Cutting Crew: (I Just) Died In Your Arms (1987). (Kanee)
- V tomto díle zazní skladba Never Let Me Down Again (1987) od Depeche Mode. (Dangerous2)
Reklama