Tvůrci:
Dong-hyeok HwangRežie:
Dong-hyeok HwangScénář:
Dong-hyeok HwangKamera:
Hyeong-deok LeeHudba:
Jae-il JungHrají:
Jeong-jae Lee, Hje-su Pak, Sung-tae Heo, Ha-joon Wi, Yoo-mi Lee, Yoo Gong, Jung Hoyeon, Anupam Tripathi, Yeong-su Oh, Paul Nakauchi, Byung-hun Lee, Donald Chang (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(3)
Stovky hráčů na mizině přijmou zvláštní pozvánku na dětskou hru. Uvnitř na ně čeká lákavá cena, ale může je stát život. (Netflix)
Videa (28)
Recenze (762)
Korejský Money Heist. I tady nesourodá skupina sestavená z donedávna se neznajících hrdinů na uzavřeném místě usiluje haluzovým způsobem o hromadu peněz, což vede k řadě infarktově napínavých situací, ale i takových, které se za napětím jen marně pachtí (třeba celou linku s infiltrujícím se policajtem bych klidně oželel). A vizuálně Money Heist až trochu moc připomenou červené uniformy s maskami, které ale tentokrát nenosí hrdinové, ale záporáci. Hra na oliheň není tak sexy, zato je podivnější (i když na můj vkus málo), výrazně navyšuje sázky (nejde jen o vězení, ale o život) a protahuje svoje postavy peklem, plus se zaštiťuje tématem chudoby a nesplatitelných dluhů. Snaživý, ale pokulhávající scénář slušně táhnou herci a má to pár vizuálně cool momentů. Napětí i dojímání na mě fungovalo tak na 70 procent a finální díl - poslední kolo i dovysvětlení - mě vyloženě zklamaly. ()
Schématem zábavné, minimalistickým vizuálem chytlavé a délkou tak akorát odpovídající bohatosti příběhu, který to chce vyprávět. Vytkl bych možná až přílišnou předvídatelnost osudu některých postav a ten prapodivný zvrat v poslední epizodě, bez kterého bych se obešel. Jinak jde o velmi solidní show z Jižní Koreje. ()
Aneb jak mainstream-fandom objevil ve 21. století Ameriku. Kupodivu (na Koreu) až nečekaně konvenční reflexe kapitalismu a role lidské morálky a svědomí v něm. Pěkně natočené, pěkně zahrané a někdy i pěkně symbolické. Není to ale nic, co by přineslo do žánru nic moc nového (španělské El Hoyo mi v tomto směru přišlo poněkud výmluvnější, odvážnější a sympatičtější). Eric Berne by při sledování tohohle seriálu ale určitě měl žně. ()
Crossover motivů Battle Royal a Saw, brilantně rozpracovaný do 8-hodinového kolektivního průchodu peklem. V líbivé barevné formě s efektní výpravou a kostýmy, s kvalitně budovanými postavami a sociologickým zkoumáním jejich chování, vynalézavými hrami s nejedním chytrým překvapením a notnou dávkou krve a brutality. Dong-hyeok Hwang v komerční masovce odvážně kombinuje všemožné popkulturní a žánrové trendy a vítězí na plné čáře. Epizoda 6 emocionálním knokautem, jaký jsem tady fakt nečekal. Jediné zakopnutí v pravděpodobnosti chování postav přichází až v poslední epizodě. Ta je zároveň uzavřená z prstu vycucanou rádoby překvapivou pointou, která odporuje jistým předešlým událostem. ()
Seriál roku, kterej bez kompromisů servíruje dech-beroucí hru plnou podrazů a nedůvěry, prohnilosti a zmrdství současný civilizace. Sice to neni nic novýho, ale svojí režií i scénářem Squid Game hravě přebíjí celou letošní seriálovou tvorbu. Do toho si připočtěte skvělou kameru, super akci, parádně napsaný charaktery a minimum digitálu. A hlavně je to dospělá věc, nic pro přecitlivělý puberťáky, kteří mají bujný virtuální životy, zatímco tomu skutečnýmu se vyhýbají obloukem. Od třetí epizody jedna velká nečekaná jízda! ()
Galerie (177)
Photo © Netflix
Zajímavosti (88)
- Seriál měl být původně film. (mikki089)
- Režisér a tvůrce seriálu Dong-hyuk Hwang napsal Hru na oliheň v roce 2009, ale kvůli velkému množství násilí a krvavých scén si nemyslel, že by seriál oslovil velké množství lidí, a navíc nedokázal sehnat dostatek sponzorů k tomu, aby ho mohl natočit. (mikki089)
- Jedním z nejznámějších symbolů Hry na oliheň je čtyřmetrová panenka Younghee, která zpívá popěvek „mugunghwa ggoti pieotseubnida“. V překladu do češtiny to znamená „květ ibišku vykvetl“. Mugunghwa je totiž ibišek sirský, který je v Jižní Koreji národní květinou a dokonce se nachází také na státním znaku. (pornogrind)
Reklama