Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (15)

Ridley Scott

  • Na otázku, zda existuje něco jako typický film Ridleyho Scotta, v roce 2003 odpověděl: "Řekl bych, že já to nemůžu poznat. Začal jsem svoji kariéru v reklamním oboru a točil jsem reklamy dlouhá léta. Nevím, kolik jich vlastně bylo. Někteří lidé říkají, že tři tisíce, ale to je trochu přehnané. Dva tisíce jich ale určitě bylo, a to je opravdu hodně. A agentury mě vždycky měly zaškatulkovaného jako toho vizuálního režiséra. Oproti tomu Alan Parker dostával ty nejlepší zakázky, ve kterých hodně záleželo na herecké akci. Chvíli mě to pěkně štvalo. Pak se objevil Adrian Lyne a byl tak někde uprostřed. Hodně vizuální, ale s dobrými dialogy. A ironií bylo, že zrovna přicházela doba, kdy se reklamy obecně začaly vyprávět víc obrazen než komentářem a dialogy, takže jsem z nás tří měl nevíc práce. Pak, když jsem chtěl přejít k filmu, jsem si pečlivě vybíral látku s hutným obsahem. Nakonec jsem se rozhodl pro povídku od Josepha Conrada a pečlivě z ní udělal Soupeře, za které mě taky kritizovali, že jsou moc vizuální. Řekl jsem 'polibte mi prdel!' a jel si pro cenu do Cannes. Později mě stejně kritizovali i za Vetřelce. Jenže jak můžete být moc vizuální? Už jsem si ale zvykl, že tak lidi moje filmy vnímají, a dávno jsem to začal považovat spíš za svůj pozitivní charakteristický znak. Líp vám na otázku, co je pro mě typické, asi odpovědět nedokážu." (NIRO)

Vetřelec (1979)

  • Ridley Scott byl až pátou volbou na režisérské křeslo. Producenty zaujal především snímkem Soupeři (1977). Před ním byli kandidátmi na režisérské křeslo Robert Aldrich, Peter Yates, Jack Clayton, Dan O'Bannon a Walter Hill. Aldrich měl k tomu velmi blízko, dokonce absolvoval schůzku se zástupci společnosti Fox. Podle producenta Davida Gilera však Aldrich pořád jen řešil svůj honorář a neukázal žádný entuziasmus nebo nadšení z režírování Vetřelce. Když se ho na schůzce zeptali, jaká je jeho představa facehuggera, odpověděl: „Dáme chlapovi na obličej vnitřnosti. Stejně si to zvířátko nikdo nebude pamatovat, až lidi odejdou z kina.“ To byl pro studio Fox rozhodující moment. (PaTeXx)

Reklama

Reklama