Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Hezké, přestože to nikdo nemusí vidět, než umře. Proč taky? Zábavný novodobý noir (ty staré se točily o dost dřív, že), dělaný v době,kdy tyhle filmy měly na kahánku. Boorman byl velmi odvářný, bohužel nedotahující (viz konec) Přesto to má grády a perspektivu, a hlavně ohromný vizuál, co se zaryje do paměti. Kino na obrazovce počítače -- dnes. Aspoň občas tohle -- a spokojenost se koná. ()
Pořádný 60s nářez, přesně jak to mám rád. Napínavý děj odehrávající se ve slunné Kalifornii nás u obrazovky drží jako přibitý nejen díky scénáři a krásné kameře, ale hlavně díky Marvinovi jemuž jeho role padne jako ušitá. Nebojím se říct, že je to lepší než o rok mladší Bullitt. Sakra, barák jako měl Brewster bych hned bral...:) ()
Mám rád takéto temné kriminálky s drsným týpkom v hlavnej úlohe, keď navyše drsnú a temnú atmosféru odľahčia občas scénky, ako brutálna pecka do gulí v psychedelickom klube, ktorý sám o sebe je spolu s černošským kvartetom dosť psycho, alebo Walker v akcii so žltým ďalekohladom. Alebo sa mi to zdá a takéto chujoviny si všímam iba ja?! ()
Jeden z prvých, zásadných amerických neo-noirov. Klasické noirové motívy lúpeže, zrady a pomsty prenesené do farebne rozmanitých rokov 60tych. Marvin je nezabudnuteľne mega-cool a surreálna snovosť snímky (vďaka vplyvu francúzskej novej vlny: Resnais, Godard) má čo ponúknuť aj na opakované pozretia. Osobne videné 3-krát a stále podnetné na analýzu strihu, kostýmov a tiež interpretáciu, ako to teda bolo: realita, bludy v smrteľnej agónii alebo akýsi posmrtný, vytúžený sen? Rok 1967 bol každopádne na poli neo-noiru naozaj kľúčový. Viď ďalšie cool počiny: francúzskeho Samuraja a japonský Branded to Kill. ()
Životní příběh tří ubožáků, kolem kterých proplouvají další nicotné živůtky dalších ubožáků, nemluvě o ubohých dialozích, ubohých pokusech o akci, nicotných pokusech o nějakou dramatičnost vyprávění příběhu, ubohé chování postav... chjo. Bez okolků jednají postavy jen proto, že scénárista nevymyslel PROČ by tak měli jednat. Ulehčil si práci, vykašlal se na to a film tomu i odpovídá. ()
Reklama