Režie:
Péter BergendyScénář:
Piros ZánkayKamera:
András NagyHudba:
Atti PacsayHrají:
Viktor Klem, Fruzsina Hais, Judit Schell, Andrea Ladányi, Zsolt Anger, Gábor Reviczky, Gabriella Hámori, András Balogh, Diána Magdolna Kiss, Mari Nagy (více)Obsahy(1)
Prvá svetová vojna sa skončila. Epidémia španielskej chrípky ustúpila. Mnohí mŕtvi však zostali nepochovaní a uviazli v našom svete. V mrazivej zime roku 1918 sa Tomás (Viktor Klem), mladý potulný posmrtný fotograf, snaží sa uživiť tým, že fotí posledné fotografie mŕtvych z okruhu svojej rodiny. Na pozvanie desaťročného dievčaťa odcestuje do malej dediny, kde ho čaká nezvyčajne veľa práce a čoraz viac nadprirodzených javov. Duchovia mu chcú niečo povedať a on je odhodlaný zistiť, o čo im ide. Je však na nebezpečnej pôde: každý nesprávny krok vyvolá nový útok, ešte krutejší ako ten predchádzajúci. Duchovia nechcú žiť v mieri so živými. (Vertigo Distribution)
(více)Videa (5)
Recenze (34)
Maďari toho v hororovej branži veľa nenamútili, pričom to čo doposiaľ spískali, stálo poväčšine za hovno. "Post Mortem" by ale mohla byť prvá lastovička, ako v prípade Bebjakovho "Zla" na Slovensku. Ja osobne som už dávno nevidel ducharinu, ktorá sa bez obáv z lacných trikov odohráva aj cez deň. Detto je to so samotným tempom, ktoré solídne odsýpa zhruba od 1/3 snímku. Dalo by sa povedať, že tri hviezdy by boli absolútne zaslúžené, férové, ale dám štvrtú motivačnú, lebo ten "odpad" čo tu svieti je asi tak objektívny, ako pohľad voličov O-ĽAJNA na situáciu na Slovensku. ()
HOROROVÝ VÝBĚR, ZEMĚ Č.33 - MAĎARSKO - Začátek naprosto úžasný a atmosférický, jehož plusem rozhodně je i originální historické zasazení. Bohužel se to pak zvrtne do klasické duchařiny, kde nechybí nadmíra lekaček i pár klišé, které se pak v závěru zvrtne do částečně epického (závěr v domě) a částečně přehnaného (všechny levitace) rozuzlení, které bylo jasné docela rychle. Musí se tvůrcům nechat, že měli odvahu natáčet hororové scény i za dne (což dá vždycky větší práci) a že nemalý rozpočet využili jak jen to šlo, takže se to i zpracováním vymyká klasickým duchařinám, ale bohužel tu je z ní tolik prvků, že se to od ní ani výrazněji nevzdaluje. A ani scénář nepatří zrovna mezi ty lepší. Jinak to ale je filmařsky solidní práce, kde se dobře pracuje se zvukem i kompozicí záběru a taky se povedlo sehnat solidní herce, zvlášť ta malá holka svoji postavu ztvárnila perfektně. Takže mě horor z Maďarska spíš potěšil než ne. Silné 3* ()
Post Mortem nabízí netradiční pojetí, ohnivý naturel, duchy (spoustu duchů) kteří mají lásku k létání takříkajíc pod kůží (pro současnou leteckou krizi určité řešení), všetečnou a zvídavou holčinu (zažívala jsem to podobně s mým otcem patologem) a sympatického fotografa, kterého jeho minulost nakonec dožene. Dobře Maďaři! ()
"Chceš s mrtvolou selfíčko? Boj se Boha, holčičko!" V kráteru po bombě, pod hromadou mrtvol, tam to žije! Zmrtvýchvstalý Tomás vs. vymírající vesnice, ustrnulá v minulém století, nepřívětivá a tmářská. Fotografova temná komora ještě temnější než obvykle, vývojka ostrá, s feferonkami a ustalovač nestálý, až neklidný, jako černé duše mrtvých. Všude klid, jen v komíně s tichým praskáním doutná stařena. Do noci se mihotají plameny řady pochodní a jejich odlesky tančí po tváři zádumčivé holčičky, něžně krásné dvanáctileté víly Anny s moudrýma očima stoleté vesnické vědmy. Mrtvých je zde víc než živých a vyhrávají na celé posmrtné čáře. Mrtví před objektivem fotografa, mrtvoly naskládané ve stodole jako polena, posléze tam tančící čardáš, (ne)mrtví snídající v klidu u stolu... Našlápnuto k pětihvězdnému rigor mortis. Pak Piros Zánkay vesničany změnil na papírové draky a Péter Bergendy svůj maďarský guláš neuhlídal a připálil. Co dodat? Szamár, lófasz, birkafej? Nem tudom. ()
Hneď ako vyšiel tento horor, tak som si ho chcel hned, ako to bude možne pozrieť. A to hlavne preto, že od Maďarov som ešte horor nevidel, jedine v nejakej koprodukcii. Tu sa toho chopili sami a tak som bol veľmi zvedavý, ako to cele dopadlo. Po príbehovej stránke, nič čo by ma odrovnalo. Veľa toho, čo bolo použité tu, tak som videl v mnoho filmoch , ale i tak aj snaha sa niekedy cení. Myslím si, že tak krutá stopaž je tu celkom zbytočná. Postačilo nanajvýš 90 minút a tak by sa aspoň trocha zamedzilo zbytočným scénam. Ale keďže toho času bolo veľa, tak musel byt nejak zaplnený a tak začali prichádzať hlúpe, naivne a čoraz viac i trápne sceny. napríklad tie tiene, akože sú prítomní duchovia zívalo lacnotou a lietajúce babky, už až trápnosťou. A to vobec takto nemuselo dopadnúť, lebo niekedy menej je viac. Fotenie nebožtíkov a poprípade nejaké to strašenie tu bolo celkom v pohode, ale s pribúdajúcimi minútami už film nevedel čím ma zaujať a tak prichádzali totálne absurdne sceny, škoda, že film nebol braný viac vážnejšie alebo aj bol, ale to som ja nepostrehol. Tak pekný pokus o ducharinu, ale nie celkom vyšiel tak, ako by si zaslúžil. A naozaj je to škoda, lebo potenciál tam bol veruže veľký. Silné 3*. ()
Reklama