Režie:
Samuel BodinScénář:
Chris Thomas DevlinKamera:
Philip LozanoHudba:
Sofia HultquistHrají:
Lizzy Caplan, Antony Starr, Cleopatra Coleman, Woody Norman, Anton Kottas, Aleksandra Dragova, Jay Rincon, Luke Busey, Ellen Dubin, Steffanie SampsonObsahy(2)
Osmiletého Petra trápí záhadné, neustálé ťukání, ťukání ze zdi jeho ložnice - ťukání, o kterém jeho rodiče tvrdí, že se mu jen zdá. Jak se Peterův strach stupňuje, věří, že jeho rodiče (Lizzy Caplan a Antony Starr) by mohli skrývat strašné, nebezpečné tajemství, a zpochybňuje jejich důvěru. A co může být pro dítě děsivější než tohle? (Vertical Entertainment)
(více)Videa (1)
Recenze (200)
Precizně vystavěná hutná atmosféra a znepokojivé herecké výkony činí ze snímku Cobweb velké hororové překvapení, u něhož se mi místy vážně ježily všechny chlupy na zátylku. Ve finále se totiž jedná o poctivé hororové řemeslo, jehož největší síla tkví také ve faktu, že si o něm nebudete dopředu vůbec nic zjišťovat a ani koukat na trailery. Právě pak si dle mého názoru tuto delikátní lahůdku jaksepatří vychutnáte. Skvělá práce! ()
Čakal som adepta na jeden z najlepších hororov roku, dostal som mysterióznu nudu. Nestáva sa často, žeby som nejaký film preskakoval, ale tu som inak nemohol. Okrem niekoľkých atmosférických záberov a hudby tu nebolo nič, čo by udržalo moju pozornosť. A nejde ani tak o individuálny problém, ako skôr o to, že je to proste zlé. V tomto roku vyšlo veľa lepších hororov a tento oproti ním nevyniká v ničom. Možno len v tom, že sa v ňom dejú divné veci, ale film môže byť divný aj bez toho, že by bol debilný. A Cobweb debilný je. ()
Hned za Evil Dead nejlepší letošní hororovéj Mainstream zářez ! Letos je to s horory zatím slabší ( druhá půlka roku je však našlapanější, tak se statistiky i žebříčky doufejme přehážou), zatímco mne letošní černí koňové zklamaly- Boogeyman i Talk to Me mne bohužel neodrovnalo, tak jak jsem doufal a chtěl, ale nadšení přišlo tam, kde se očekávalo nejméně. Cobweb je skromná, ale velmi divácky vděčná hororová žánrovka, která si nehraje s žánry, nemá příliš velké ambice přinést něco fresh do žánru, nepřesahuje do Artu a taky nesází na lacinné lekačky, ale funguje zkrátka velmi dobře. Velkou devízou jsou výborné herecké výkony obou rodičů. Lizzy Caplan je sympatická a šikovná herečka a Antony Starr je doslova opět ďábel. (Tak jak Reynoldse poznamenal Deadpool, tak Starra poznamenal Homelander a já ho v tomhle démonickém módu viděl i zde a že je to sakra dobréj herec). První půlka filmu je sice takový tradiční rodinný dětský horor, kde chlapec slýchá divné hlasy zpoza zdí, je šikanovaný a rodiče se chovají divně. Je to však podáno tak, že si film dokáže udržet divákovou pozornost, bavila mne ta nejistá a znepokojivá atmosféra ve vzduchu, kde člověk cítí, že se něco Evil stane, ale pořádně netuší, co a odkud. Jakmile dojde k prvnímu zvratu rozdají se karty na stůl, tak se film přehoupne ve slušnou a brutální divočinu s atraktivními killy. Atmosféra je boží, monstrum evokuje Mámu + rozvíjí zajímavý dějový background, mrtvol přibývá a mé nadšení se pouze zvyšuje. Došlo na střeva i dekapitaci hlavy ( Konečně zas nějaký Erkový mainstream), byť bych si dokázal představit jít s brutalitou na dřeň ještě více, ale jak říkám skvělé řemeslo, solidní herci, slušná atmosféra i akční finále z toho dělá poutavou hororovou pouť, kterou jsem si velmi dobře užil. 85% ()
Koncept má samozřejmě fatální logické díry a trochu ztrácí efekt, pokud znáte jednu čarodějnickou epizodu Simpsonových… Ale sakra, já byl nervózní a každý přesně načasovaný zvrat jsem si hrozně užíval. Na Pavučině je nakonec nejvíc nešťastné, že v závěru bezpečně zúročí načrtnuté motivy a primárně zůstává mainstreamovým hororem, ačkoli mířila k vyššímu a ojedinělému vysvědčení. Jenže práce s těmito motivy v čele s odvážným rozhodnutím démonizovat na pohled milující příměstskou rodinu je natolik jistá, že žánroví fandové by měli vzít kina útokem. Ač nedosahuje jeho kvalit a nechce se jim přibližovat, loňského Barbara Pavučina připomene opakovaně. Neobejde se bez lehce nadpřirozených motivů a ve finále následuje obvyklou hororovou šablonu. Jenže provedením je většinou vítaně realistická a má vtahující příběh i proto, že obvyklé hororové šablony umně převléká. 80 % ()
Občas si pustím novější horor a nepřestávám mít pocit, že v polovině z nich je barák o dvou místnostech, který má však zevnitř rozlohu i světelné podmínky hradu, a po kterém jako ještěrka čile běhá cosi s loknami rozšafně do tváře a chrčivým hlasem. Splněno na 100%, přidány dva záběry na pokoutníka a hrdě nazváno Pavučinou. Zrovna pavoučí motiv, abychom ten horor udělali teda joo děsivý, hezky upomíná na celkově otřesnou práci s vedlejšími motivy, náznaky a vodítky (nejen proto, že často ani není co naznačovat a kam vést). Například scény s obrázkem, který otočí na hlavu dosud skvěle fungující model rodiny patro-přízemí-podzemí, jsou svou doslovností až dusivě tupé a člověk skoro zlostí prokopává papundekl, že tvůrčí tým není schopný stokrát viděné scény oživit vůbec ničím. Ale u matky nestačí, že se chová zvlášně, je třeba, aby doma nosila oblečení jako z 50. let, protože 50. léta mají moc ošklivé konotace (...). Ohledně nejen epesní výzdoby třídy dýněmi se hodí okřídlené "kolik jich tam chcete?" - "všechny". Neexistuje zde žádná každodennost, ani v obraze ani v jednání postav, od začátku do konce filmu mají všichni v hlavě just dýně a Halloween a problémy se synem, případně dýně, Halloween a problémy s rodiči. Proto musí kluci kamerovatí látat například i jakési školní uvědomění hlavního hrdiny pouze jednou použitým voiceoverem. Smutné. Jedna hvězda za poučení: když chcete věznit svého nechtěného parchanta, nepořizujte si dřevěný příbytek. Někdo by mohl uslyšet klepání. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (3)
- Natáčení probíhalo v bulharské Sofii. (noelcoward73)
- Film je inšpirovaný poviedkou "The Telltale Heart" od Edgara Allana Poea. (EvilMatus)
Reklama