Reklama

Reklama

Demonik

(festivalový název)
  • Kanada Demonic (více)
všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Carly a Angela jsou dcera a matka, které spolu moc často nemluví. Když Carly kontaktují z nemocnice, kde Angela leží v kómatu a s jizvami na rukou, jen velmi neochotně přistoupí na experiment: pomocí počítačové simulace může s matkou promluvit. Tím ovšem žena probudí ďábelské síly, které jen tak zastavit nepůjde. Film Neilla Blomkampa slibuje intenzivní kombinaci duchařského hororu a napínavého sci-fi thrilleru. (Future Gate)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (61)

kingik 

všechny recenze uživatele

Démonický hokus pokus dříve protěžovaného režiséra, který je mnohými považován za jeho přešlap. Režijně mně nepřišel nikterak špatný. Carly (hlavní postava má stejné křestní jméno jako její herecká představitelka) se už dlouhodobě se svojí matkou nestýká a má noční můry, ve kterých se s ní vídá. A netuší, co to značí. Máti byla odsouzena za strašlivé zločiny (zapálený pečovatelský dům s lidmi a také otrava lidí), celkem má na svědomí přes dvě desítky lidských životů. Od svého dobrého známého se Carly dozvídá, že matka ve vězení nepobývá a leží zcela paralyzovaná v komatu na speciální klinice, kde se provádějí neobvyklé experimenty, při níž velkou roli sehrává počítačová simulace. Carly svoji matku navštíví a experimentu se podrobí. A narazí se na démona, který usiluje o svůj návrat mezi živé. Neill Blomkamp už nevydržel být déle nečinným a za pár hadrů (a v utajení) natočil snímek s Carly Pope a málo známým ansámblem, kde se něco málo originálního objevuje a děje, ovšem vesměs se film tváří, že je jediným svého druhu. Hororů o démonech existuje bezpočet, což pro Blomkampa značí jediné - šel pod svoje možnosti. A bylo mu to jedno. Kariéra mu poměrně stagnuje, takže vůbec nic se nestane, když si natočí film, pro který nebude nucen shánět drahé herecké hvězdy a nebudou k vidění ani nákladné speciální efekty. A gore bude mít oddech. Film měl tempo, zajímavé postupy a snaživou Carly Pope. Démon přišel a zase odešel. A Blomkamp si příště natočí uznávanou hovadinu (viz tohle), přičemž tenhle  kousek bez ambicí mě rozhodně zabavil víc. 8/10 ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Slušnej fakáč do ksichtu všem, co měli očekávání dobrého filmu. Z Blomkampa je ukázkovej one-hit-wonder a asi přestává dávat smysl těšit se na jeho další díla. Demonik sice začne celkem solidně a vzbudí zvědavost, ale zhruba po půl hodině je i přes ten "originální sci-fi koncept" a "unikátní metodu natáčení" těch VR sekvencí  jasné, na čem jsme, ... a že k ničemu zajímavému se už neposuneme. Pak už je to až do konce jen střídavě nudné, trapné nebo směšné. Zvlášť zamrzí, že se Neill ani nepokusil nějak víc strašit. Je to takové mrtvolně nevzrušivé. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Who the fuck is Neill Blomkamp? Tento Jihoafričan se někdy kolem roku 2006 motal kolem adaptace Halo, přičemž mu jeho režijní debut měl produkčně zajistit Peter Jackson. Halo nakonec realizováno nebylo, Jackson ovšem Blomkampa znal jako prověřeného animátora a dal mu 30 milionů dolarů na to, aby si mohl Blomkamp natočit co chtěl. A tak vznikl District 9, který Blomkampovi otevřel dveře do Hollywoodu. Blomkampovi tehdy byla predikovaná velká budoucnost, kdy ho mnozí přirovnávali k takovému Samovi Raimimu či právě Jacksonovi. Na svůj druhý film Elysium již dostal 115 milionů dolarů, do hlavní role obsadil Matta Damona a časem se motal i kolem pátého Vetřelce či nového Robocopa. Jeho třetí film Chappie už kritiky a diváky dvakrát nepotěšil a Blomkamp se od té doby věnoval tvorbě experimentálních krátkometrážních filmů. Teprve až v době pandemie Blomkamp natočil svůj čtvrtý film. A velký důvod k radosti to zrovna není.   Při vzpomínání na District 9 či Elysium musí být divákovi při sledování Demonica velmi smutno. Blomkamp má pořád talent a dokáže servírovat hned několik nápadů, jeho návrat k nízkorozpočtového filmu je ovšem ukázkou vyloženého plýtvání. Tohle je ten režisér, kterému by člověk pár let nazpátek s chutí svěřil nového Batmana, nové Star Wars či nového Vetřelce? Tohle je skutečně nový film toho talentovaného tvůrce z Jižní Afriky? Velmi smutné.   Nový Blomkamp přitom měl potenciál. Nápad s virtuální realitou zní sám o sobě zajímavě, výsledek je ovšem neuspokojivý. Ať už vzhledem oné virtuální reality či faktem, že si to celé hraje na strašně uvědomělou a chytrou podívanou. Demonic přitom nejspíš bude důležitý film, který vyšlape cestičku mnoha dalším filmům v tom, že byl realizován i díky virtuální realitě. Je přitom smutné, že tak významné postavení bude mít právě tento film. Jde přitom o prozatím o experimentální techniku, která ještě není dokonalá (a ve filmu je to poznat), přesto má tato technika rozhodně budoucnost. A za pár let se s ní budou dít velmi zajímavé věci.   Blomkamp pořád očividně talent má, tohle ovšem nebyla šťastná volba. Rozhodl se natočit v podstatě klasický horor okořeněn sci-fi prvky, vůbec se mu ovšem nedaří vybudovat pořádnou atmosféru. Sem tam se objeví skutečně zajímavý nápad, ve finále jich ovšem vlastně moc není a celkově by člověk těžko tipoval, že tohle točil zrovna Blomkamp. Jako debut začínajícího tvůrce by člověk nejspíš mohl mít nižší nároky, od prověřeného tvůrce ovšem člověk čeká tak trochu lepší věci. A i na scenáristické půdě by od Blomkampa člověk čekal trochu víc.   Blomkamp byl zajímavý v tom, že točil v podstatě akční sci-fi, které ovšem vždy měli nějaké sociální komentáře. District 9 je v podstatě film o xenofobii (Blomkamp tehdy obdržel oscarovou nominaci za scénář), Elysium též řešil politická a sociální témata a i Chappie měl nějaké zajímavé myšlenky. Demonic nemá nic. Nefunguje v něm ani snaha o nějaké rodinné drama a ani relativně fajn herci tomu všemu dvakrát nepomáhají.   Blomkamp natočil svůj zatím nejhorší film, kterému se nedá upřít to velmi pravděpodobně důležité využití virtuální reality a fakt, že to pořád není vyložená tragédie a nějaká stavidla tam jsou. Přesto je vlastně bolest ten film sledovat, když si člověk uvědomí, co za filmy jeho tvůrce točil předtím...... () (méně) (více)

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Než zavrhnete a zatratíte svou matku proto, že je to masová vražedkyně, tak se nejdřív laskavě přesvědčte, že v tom nemá prsty nějakej rarach, kterej ji posednul, páč potom je v tom vaše máti úplně nevinně, kapiš? A na to přesně kápne naše hlavní hrdinka v jakýsi virtuální realitě. Mimochodem pěkná kočka, taková vylepšená verze Noomi Rapace. No a tahle fešanda se rozhodne si to s rarachem vyřídit pěkně fejs tu fejs. Nic jinýho jí totiž nezbejvá, páč jinak by ji posednul taky. A je na to úplně sama, jen záda jí kryje její bejvalej, protože vatikánský specnaz komando pro boj s Ďáblem, plný vysvěcenejch svaloušů, vyzbrojenejch svatejma relikviema a pokérovanejch okultníma symbolama, dopadne v konfrontaci s přerostlým pekelným havranoidem dost neslavně. No, asi jsem prozradil už dost, takže jestli nakonec uspějou naši dva civilové, se nechejte překvapit. Jen doplním, že triky jsou sice levný ale sympatický, béčková zápletka je dobrá a herci vcelku taky, takže po večeři před spaním ideální mozkovýplach. ()

Real Tom Hardy odpad!

všechny recenze uživatele

Dlho očakávaný celovečerák istého režiséra je po 6 rokoch konečne tu a ospevovaný (kedysi aj mnou) Neill Blomkamp je, zdá sa, skutočne a bez srandy one-hit wonder. Po debutovom natočení pravdepodobne jedného z najlepších (sci-fi) filmov všetkých čias – kolosálneho a zároveň komorného (ak sú tieto dva protipóly vôbec možné) diela menom District 9 a následne slabšej dvojice Elysium & Chappie, sa Neill zahrabal vo svojom filmovom/VFX štúdiu Oats, kde pár rokov chrlil desiatky zbytočných kraťasov (slovo zbytočných neber v pravom zmysle slova). Prišli fámy. Najprv o dvojke/desiatke Districtu, potom novom Alienovi – z oboch nič, aby napokon po toľkých rokoch čakania a nádejach vyrukoval s týmto hovnom. Pozrieť výhradne z rešpektu k jeho predchádzajúcej tvorbe, inak sa vyhnúť oblúkom. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Natáčanie prebiehalo tajne počas pandémie COVID-19 v strede roku 2020 v kanadskej provincii Britská Kolumbia. (Real Tom Hardy)
  • Velká část filmu využívá techniku zvanou „volumetrické video“, což je typ volumografie a fotogrammetrie, díky které je možné zaznamenávat trojrozměrný prostor. Uživatel se tak může v reálném čase pohybovat ve videu dle svého uvážení. (HellFire)

Související novinky

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

Neill Blomkamp píše scénář k District 10

27.02.2021

Je to už dvanáct let od doby, co do kin dorazilo akční sci-fi District 9 jihoafrického režiséra Neilla Blomkampa (Elysium, Chappie). Snímek získal velmi pozitivní reakce od kritiků i diváků, byl… (více)

Reklama

Reklama