Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 1

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (271)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

V jadre je to vymyslené dobre a disponuje i niekoľkými zaujímavými momentami, no nie je ich až toľko, aby to opodstatnilo celovečerný formát. Viem si pritom predstaviť, že vo forme krátkej sci-fi poviedky, a podporenej patričnými literárnymi kvalitami, by sa mohol dostaviť adekvátny účinok. Vo filmovej podobe je však sto minút priveľa a hoci dokážem akceptovať, že scenár narába s časom, ako sa mu práve hodí, predvídateľnosť diania nejde dokopy s až príliš odosobnenou réžiou, kde je problém dostať sa hrdinke pod kožu. Keď podobná látka ani na chvíľu nenapne, niečo je skrátka zle a viac než čokoľvek ma Kyslík utvrdil v tom, že Aja by mal radšej venovať žánrom, ktorým rozumie lepšie. 50% ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemné překvapení, které jsem skoro vynechal. Nevím čím to přesně je, ale když už se někdo rozhodne adaptovat filmy z jedné "místnosti" (Locke, Tísňové volání), má zřejmě skvělý nápad a vyleze z toho prvotřídní film, který člověka drží v napětí a v tom lepším případě i zaujme pointou a nechá v něm nějaké ty emoce. Oxygen Alexandra Aji není masterpiece, ale povedly se mu všechny tři možnosti. ()

Reklama

Davered 

všechny recenze uživatele

Potencialne obstojny namet na epizodu serialu typu BLACK MIRROR nebo TWILIGHT ZONE. Celovecerni metraz ale vede nejen k natahovanosti a castemu mlaceni prazdne slamy, ale predevsim dava prostor mnohym nelogicnostem (proc tam vubec byl telefon?) a klise (hned trojnasobny (!) motiv "bomby" deaktivovane presne jednu vterinu pred "vybuchem"). Vysledek tak funguje maximalne jako dlouhometrazni "highlight reel" Melanie Laurent. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Už snímky jako Telefonní budka nebo Pohřben zaživa ukázaly, že lze natočit film v malém stísněném prostoru. I přes příznivé ohlasy jsem moc neočekával, o to více mne film bavil. A je třeba říci, že nejlepší je o něm nevědět vůbec nic a společně s Elizabeth odkrývat jedno tajemství za druhým. Jedna z nejnapínavějších scén pro mne kupodivu byl souboj s hadicí aplikující anestetika, který připomínal zápas s jedovatým hadem. A nepříjemný byl záběr na konferenci, kde všichni mají roušky, nikoliv však kvůli COVIDU....nebo snad ano? Předvídavost sci-fi mě v tomto ohledu děsí více než celý film... ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)
  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)

Reklama

Reklama