Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 2

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (271)

POMO 

všechny recenze uživatele

Pandemická zakázka s hodně předvídatelným scénářem. První “pointa” vás napadne v prvních minutách, při vteřinovém flashbacku z nemocnice, a druhá někdy o hodinu později. Jako celek je film skládačkou známých sci-fi a thrillerových motivů, ve které byste našli taky logické nepravděpodobnosti (vývoj dialogů s umělou inteligencí). Kdybyste je v ní tedy chtěli hledat, což nechcete, protože se na ní docela hezky kouká - Ajova režie je tradičně na úrovni, Mélanie se snaží a poslední čtvrtina je vizuálně sci-fařským pohlazením. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Co si budem Alexandre Aja už dnes svoje dva kultovní kousky Haute tension(2003) a The Hills Have Eyes(2006) asi nikdy nepřekoná. Ale po pro mně zoufalým Animal Attacku Crawl (2019) se Aja vytasil s touhle klaustrofobickou One Woman Show Sci-Fi s kterou si u mě určitě alespoň trochu vylepšil reputaci. Mám rád filmy, který dokazujou, že i na malým jevišti se dá hrát velký divadlo. Lepší 3hvězdy. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Alexandre Aja už síce dávno nie je ten drsniak, ako v počiatkoch svojej režisérskej kariéry, ale stále si vyberá zaujímavé projekty, v poslednej dobe survivaly so silnými ženskými hrdinkami, s čím určite nepohrdnem, tentoraz navyše využíva atraktívny námet, extrémne uzavretého prostredia, jednej kryokomory a teda lepšie to už podľa mňa dopadnúť nemohlo. Film na prvý pohľad určite okamžite pripomenie Pochovaný za živa s Ryanom Reynoldsom, ale našťastie na to ide úplne inak, tu postava a ani divák vôbec netuší, kde sa vlastne nachádza a tak sa tu okrem tých klasických zoznamovacích scén, v ktorých sa postava len preberá a zisťuje, čo sa okolo nej nachádza a ako sa to dá využiť ešte dá tešiť aj na to, čo z toho nakoniec bude. Veľmi som si prial, aby to bola jedna z mojich obľúbených tém a našťastie nesklamalo, presne sa tu aj jedna z nich využije a tak som bol z toho zvratu v polovici filmu úplne nadšený, keďže to zoznámenie s ním bolo úžasné a tá v podstate najveľkolepejšia scéna z celého filmu bola nádherná a veľmi emotívna. Vo väčšine filmov s podobnou témou si tvorcovia vypomáhajú množstvom flashbackov, čím sa snažia natiahnuť celkovú dĺžku, ale tu skoro vôbec, dej mi prišiel stále dostatočne pútavý s dobre riešenou komunikáciou, aj keď v určitom ohľade aj trochu nelogickou a aj zvraty prichádzajú v pravidelných intervaloch, takže tu má stále čo baviť. A záver našťastie tiež nesklame, páčil sa mi. Takýto film nutne potrebuje toho správneho herca, ktorý to utiahne, keďže prakticky nezmizne z obrazu a Melanie Laurent bola skvelá voľba, vždy to bola dobrá herečka a s postavami silných žien už má svoje skúsenosti. Technicky je to prvotriedne zvládnuté, vizuál sa mi teda veľmi páči, kamera a použitý filter mi úplne sadli a Aja tu tiež odviedol skvelú prácu, je to napínavé, občas nepríjemné a aj emocinálne. A za to môže aj tá nádherná hudba. Takže na Oxygen som bol z viacerých dôvodov dosť zvedavý, ale predčilo to moje očakávania, lepšie to už byť nemohlo a určite si to ešte pozriem.  80% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Z mého pohledu je to především ohledání správných otázek. Hlavní hrdinka leží v kryogenní komoře, dochází jí kyslík a vůbec nic si nepamatuje. K dispozici má palubní počítač, který disponuje všem údaji, ale aby je z něho dostala a zachránila si tak život, musí se správně zeptat. A to mě bavilo. Je pravda, že by tomu neškodilo trochu zkráti stopáž, držel si film dostatečné tempo i napětí. Co Mélanie týče, tak pro tu mám dlouhodobě slabost, takže jsem neměl problém jí držet palce. Aja je pro mě jistotou, ale pořád od něja čekám nějakou tu pecku. Tou Oxygéne, i přes nesporné kvality, není. 75% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Solidní tvůrce Alexandre Aja se umí vyřádit víc, to už jsme si párkrát ověřili. Zkusil to s jedním hercem a s jedním místem. Dostatečně stísněným. Ovšem nezvládl to klíčové: nedostal se hlavní postavě (a tím pádem ani divákovi) co nejvíce pod kůži. Žena středního věku se probouzí v uzamčené zdravotnické kryokomoře. Nemůže ven, neví, proč tam je a vlastně ani netuší, kdo je. Navíc jí pomalu dochází vzduch. Jasně, občas musí vytáhnout kanylu z těla, občas řeší laboratorní myši v komoře, hlavně jí ale chybí odpovědi na otázky, které (ne)přicházejí od systému umělé inteligence, se kterým hrdinka komunikuje. Aja, jenž kdysi ve vyprahlé pustině nechal zmutované potomky horníků útočit na jednu rodinku (Hory mají oči), pak nechal stovky piraní ochutnat nejedno odhalené ňadro (Piraňa 3D), později s rozčertěným Danielem Radcliffem zkusil ambicióznější látku s přesahem (Rohy) a naposledy i přes z nohy trčící zlomenou kost nechal jednoho z hrdinů vzdorovat jednomu z nejobávanějších predátorů (Kořist), dokáže vykouzlit sympaticky klaustrofobickou atmosféru a na malém prostoru je vizuálně nápaditý. Mélanie Laurent, která skvěle pracuje s mimikou i s hlasem, si zaslouží palec nahoru. Ten druhý je pro Aju, od kterého si ale pro příště přeju zase nějakou stylovou jízdu plnou krvavého násilí. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v červenci 2020 ve studiu Kremlin v Ivry-sur-Seine ve Val-de-Marne. (bianci)
  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)
  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)

Reklama

Reklama