Reklama

Reklama

Kyslík

Trailer 2

VOD (1)

Mladá žena se probudí v kryokomoře a nic si nepamatuje. Musí si ale vybavit, kdo je, a dostat se ven dřív, než jí dojde kyslík. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (270)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Většinou je velmi obtížné zpracovat film, který se většinu času odehrává v jedné místnosti a většinu času se může opřít pouze o jediného herce. Přesto ovšem takový film natočil Alexandre Aja. Režisér francouzského původu se zapsal do paměti především jako režisér předělávky Hory mají oči nebo nedávné Kořisti, nyní ovšem svůj nový film natočil v rodné Francii a hlavní role se poté zhostila Mélanie Laurent. Kyslík byl nicméně i přes minimalistické zpracování rozhodně obtížnou zkouškou. A i proto potěší, že Aja z téhle látky vytřískal maximum.   Kyslík je napínavá podívaná a především herecký koncert Mélanie Laurent. Laurent zde předvádí nejlepší výkon ve své kariéře, kdy dokáže skutečně předvést několik různých typu emocí, divák díky jejímu podání hlavní hrdinky naprosto cítí tu klaustrofobickou atmosféru a velmi snadno je díky výkonu Laurent divákovi stejně nepříjemně jako hlavní hrdince. Perfektní výkon, který snad pro Laurent bude v následujících letech klíčem k podobně fenomenálním výkonům.   Aja se nadále projevuje jako nedoceněný filmařský talent. K zmíněným Horám mají oči nebo Kořisti divák může mít různé výtky, přesto se ovšem nedá upřít, že Aja v rámci hororového žánru v mnoha ohledech dokáže většinu konkurence snadno strčit do kapsy. Kamery se navíc chopil Ajův dvorní kameraman Maxime Alexandre a Kořist je díky tomu další vizuálně povedená podívaná. Živelná kamera, perfektní práce s barvami a především v součtu skutečně vizuální pastva pro oči. Aja nadále umí pracovat s vizuálem, zároveň se mu nadále daří pracovat s atmosférou a i gradací jednotlivých momentů.   Především má ale Kyslík vydařený scénář, který je přitom dílem debutující scenáristky Christie LeBlanc. Ten scénář není dokonalý, dá se snadno rýpat do různých detailů a jistých klíčových prvků zápletky, důležité ovšem je, že se skutečně něco přes hodinu a půl pořád něco děje a to i přesto, že jsme pořád v jedné kryokomoře. Kyslíku se daří, aby byl zároveň napínavou podívanou, zároveň měl jistou myšlenku a občas se skutečně dokáže vydat nečekaným směrem. Film se sice možná vydává odhadnutelnou cestou, nikdy ovšem není vyloženě únavným, nadále se mu daří držet diváckou pozornost a především je skutečně chytrý. Intenzita v něm se dá po celou dobu krájet a i přes to, že snadno dá šťourat do logiky a s tou absencí hlušších míst to tak lehké není, těžko si v poslední době vybavit více intenzivní thriller.   Kyslík je povedený napínavý thriller, který nejen snad konečně pořádně nakopne kariéru Mélanie Laurent, ale dohodí více zajímavých projektů Alexandru Ajovi. Ten zatím natočil svůj nejspíš nejlepší film, který má sice lehké nedostatky, přesto jde ovšem o povedenou záležitost, která si svou pozornost rozhodně zaslouží....... ()

AppleCore 

všechny recenze uživatele

V mezích klaustrofobických filmů se nedá hýřit originalitou, protože když jste zavřený v bedně, ať už jde o dřevěnou rakev nebo luxusní kryokomoru, důvodů proč by jste tam měli bejt není zrovna hodně. Přesto Aja dokázal v rámci žánru překvapit, i když u toho vykrad minimálně tři filmy (nelze jmenovat, protože by to byl spoiler). Je to umně natočeno, s dobrou kamerou, výbornou Melanie Laurent a se slušným soundtrackem. Divák filmem protřelý, s průměrnou zálibou v vědu, ale odhadne všechny zásadní zvraty chvíli před tím, než k nim dojde. I tak v rámci tvorby Netflixu solidní čtyřhvězdí. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Pandemická zakázka s hodně předvídatelným scénářem. První “pointa” vás napadne v prvních minutách, při vteřinovém flashbacku z nemocnice, a druhá někdy o hodinu později. Jako celek je film skládačkou známých sci-fi a thrillerových motivů, ve které byste našli taky logické nepravděpodobnosti (vývoj dialogů s umělou inteligencí). Kdybyste je v ní tedy chtěli hledat, což nechcete, protože se na ní docela hezky kouká - Ajova režie je tradičně na úrovni, Mélanie se snaží a poslední čtvrtina je vizuálně sci-fařským pohlazením. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Pokud jsem na něco nezapomněl (myslím, že ne), je Kyslík rozhodně letošním nejlepším sci-fi filmem, který nám VOD sítě zatím nabídly. Což v konkurenci snímků jako Za čárou nebo Chaos Walking zas až tolik neříká, ale i tak ... Alex Aja zas a znovu dokazuje, že řemeslo má v malíku, ale zas a znovu trochu hapruje scénář, takže na červenou barviku na ČSFD opět nedosáhne. Když se to začne pitvat a rozebírat, vyjeví se v ději logicky mírně řečeno problematické momenty. Na druhou stranu film umí i překvapit, nějaké ty twisty jsem popravdě nečekal (ačkoli pohledem zpětně mě napadnout mohly). Mélanie Laurent výborná a pár nepříjemných scén s myškami a injekčními jehlami potěšilo. Celkově fajn malý film. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Vlastně je až s podivem, že to celé do sebe nezaklaplo přesně tak, jak mělo. Alexandre Aja servíruje poctivé řemeslo s pár sympatickými nápady, příběh s nečekanými zákrutami rozhodně zaujme a Mélanie Laurent hraje (ehm…) jak o život. Jenže i přesto Kyslík nijak zásadně nestrhne a vyšumí z člověka rychleji, než by si u podobného snímku přál. Komorní novince totiž pod vizuálními hrátkami a suverénním hereckým výkonem chybí duše, díky níž by vás film hned od začátku chytnul a na konci emočně zcela vyždímaného nekompromisně vyplivnul. Takhle je Kyslík „jen“ zručnou žánrovkou, která fandy sice uspokojí, ale dalo se z ní vymáčknout podstatně více. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Ve finále se konečný odpočet času do vyčerpání kyslíku zrychluje a zpomaluje tak, aby to vyhovovalo zápletce. (Nathaniell)
  • Když Liz (Mélanie Laurent) z kryokomory telefonuje se „svou“ matkou Alice, tak ta by podle věku skutečné Liz měla být již v extrémně vysokém věku nebo po smrti. Vylučuje to její poklidnou nabídku, že se za dcerou zastaví. (TaNya_)

Reklama

Reklama