Recenze (184)
Nico, 1988 (2017)
Film byl pro mě jednoznačně zklamáním a velkou nudou. Myslím si, že by se stěží uchytil i v rámci sekce "životy slavných" vysílaných v televizi, natož pak na plátně kina, navíc ve formátu 4:3 (?). Do uší bijící byla zejména naprostá dialogová plochost, šablonovitost a věčné mudrlanství mnoha postav. Poslední dva roky života Nico, pardon Christy, nabízely několik situací (pokračující drogová závislost, vztah matka-syn, koncerty za železnou oponou atd.), které by si samostatně zasloužily větší prostor, ale zde byly pouze lehce načrtnuty a klouzalo se dost po povrchu a poměrně kýčovitě s mnoha již řečenými životními "moudry". Dvě hvězdičky dávám za fenomenální verzi kýčovitého kolovrátku Big in Japan.
Cizinec ve vlaku (2018)
Fakt, že se člověk při sledování tohoto filmu ani minutu nenudí, asi nejvíce ocení víkendoví návštěvníci multiplexů s obligátními barely nejídla a nepití, nicméně je potřeba zdůraznit, že film nenabízí nic jiného než další z mnoha šablonovitých akčních filmů s tisícem a jedním klišé (snad nejhorší jsou takové ty vtipy na konci filmu při jakémsi happy endu, které mají vyloudit přiblblé pousmání, však to znáte). Na druhou stranu, do poslední chvíle nebylo (teda minimálně mě) jasné, jak příběh dopadne. Liam Neeson hrál opět Liama Neesona, což nevím, zdali je dobře nebo špatně. Množství krve a šrámů (docela nelogicky) na jeho obličeji se měnilo mnohem častěji než výraz jeho obličeje.
Nick Cave: 20 000 dní na Zemi (2014)
Nick Cave je borec, to všichni ví, včetně něj. Nejsilnější mi přišly momenty, kdy tvořil a bavil se s Warrenem Ellisem, naopak poněkud rušivě působily scény, kdy nám Cave sděloval nejrůznější životní pravdy a moudra, to si mohl ušetřit (vyznělo by to asi jinak, kdyby to uvedl slovy jako "domnívám se, že..", "myslím si, že..", "jsem přesvědčenej o tom, že.."). Každopádně dokument nenudil, měl příjemné tempo, hudba pochopitelně dokonalá. Osobně mě mrzí, že dialog s Blixou byl poněkud krátký, Blixa má více co říct, než paní "prdýlka".
Nedotknutelní (2011)
Naprosto dokonale nekorektní film, jehož poetiku a humor samozřejmě nemůže pochopit a ocenit každý, ale ten, který je toho schopen, bude (je) nadšen! Stejně jako jsem já. Kam se hrabou všechny ty české rádobylaskavé (spíše kýčovité) komedie. Podstata je přeci v tom, že kvadruplegici (nebo paraplegici, paraparetici..a i jinak tělesně postižení) chtějí to, aby se s nimi zacházelo stejně jako s těmi nepostiženými. Vtipy kolující a tvořící se mezi "vozíčkáři" jsou ve skutečnosti mnohem brutálnější!
Sexy 40 (2009)
Frankie (?) udělal půlmetrové hovno. Změřili jsme ho :-)
Před půlnocí (2013)
Strašně ukecaný film s neskutečně protivnou hlavní ženskou postavou (což je samozřejmě subjektivní vnímání a zřejmě také trochu zaujaté). Až do poslední scény v hotelovém pokoji to byla naprostá nuda libující si v dialozích dávající většinou pramalý smysl. Velká škoda - silné a nosné téma shozené verbální onanií scénáristů.
Alois Nebel (2011)
Jednoznačné vítězství formy nad obsahem. Škoda, vždyť předloha nabízí poměrně výrazný dějový oblouk.
Rozhovor (1974)
Vynikající psychologická studie chlápka, který byl "sežrán" vlastní prací. Mistrovský výkon Gene Hackmana a skvělá hudba a zvukové efekty. Jak strašně těžké je číst mezi řádky, když spousta lidí není schopna přečíst metrové nápisy.
Útěk do divočiny (2007)
Happiness is real only if shared!
Warholka (2006)
Překvapivě velká nuda. Tvůrci se zřejmě rozhodli, že je divákovi představí, co možná nejširší pohled na krátký život Edie, ale, jak už to tak bývá, jednotlivá témata a životní události se roztekly a utopily samy v sobě. Hlubší vhled do nějaké události nebo vztahu nebo jasnější pohled na motivace, cíle a deziluze by byl určitě přínosnější, jak z hlediska biografického, tak diváckého. Zajímavé P.S. režisér zemřel na podzim 2010 na srdeční selhání v důsledku předávkování oxymorfonem v kombinaci s alkoholem.