Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (11)

plakát

Stovky bobrů (2022) 

Bez pochyb, přehánění či nadsázky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl.

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Opice si doskotačily ke čtvrtému dílu, jenž si bezpochyby klade ambice odstartovat novou trilogii. A je to dobře. Jde totiž o ságu, která si napříč roky stabilně drží kvalitu, kterou bychom u jiných současných sérií hledali jen těžko. Království Planeta opic z této řady nijak nevybočuje, navíc to jde i bez Andyho Serkise a jeho Caesara. Dostáváme se do nového světa, jenž je nám představován úchvatným způsobem. Expozice je hravá a vtahující, takže se snadno sžíváme s novými hrdiny a mytologií, která v novém prostředí panuje. Úvodní seznamování s hlavním hrdinou je věnována veškerá potřebná péče, navíc to celé vypadá skvěle. Wes Ball vykresluje živý a funkční svět, který budí zájem o to, jak tihle opičáci tráví své dny.Lehká potíž nicméně tkví v tom, že jak je úvod snímku plnokrevný, tak pak zbytek filmu kvapí ke konci až příliš zběsilým tempem. Vyjma hlavního protagonisty tak téměř žádná postava nedostává potřebný prostor, byť jde ve většině případů o charaktery extrémně zajímavé. Jejich osudy jsou však často odbyty příliš rychle a dějové zvraty, kterým by slušela pečlivější péče, pak zdaleka nemají takový dopad. Pořád jde ale o našlapanou blockbusterovou zábavu, která navíc rozvíjí některá zajímavá témata a nevšedně pracuje s odkazem první trilogie. Tak snad se lidi do kin konečně nahrnou.

plakát

Kaskadér (2024) 

Mám radost, že se do kin po Tenkrát v Hollywoodu a Babylonu dostává další film, který naprosto odlišným způsobem podává stejné téma - bezuzdná láska k filmům a jejich natáčení. Fall Guy je k prasknutí naplněn scénami, které náramně předvádí, jak moc je filmařina snové řemeslo, a právě v těchto chvílích je snímek nejsilnější. Zvlášť když spolu na scéně koketují Ryan Gosling a Emily Blunt. Zase jednou jde totiž o biják, jehož hlavní devízou je skvostný casting. Pár má mezi sebou skvělou chemii, která je funkční jak v komických, tak romantických situacích. Jakmile jsme na place a natáčíme, snímek je neskutečně zábavný a skvěle vypadající. David Leitch se pak samozřejmě vyřádil i v akčních scénách, které nejvíc křičí do světa - kaskadéři a kaskadérky jsou super! A po tomto filmu o tom snad budou přesvědčeni všichni. Zvlášť po dechberoucí finálové akční sekvenci. Trošku zamrzí to, že film není příliš funkční ve své krimi lince, která bohužel nedává moc prostoru Aaronu Tayloru-Johnsonovi. Někdy mě navíc rušil lehce zmatený střih, který mnohým akčním scénám nepochopitelně ubíral na intenzitě. Pořád jde ale o smělou akční zábavnou jízdu, pro níž byla kina stvořena. Když se film dělá z lásky, je to znát.

plakát

Abigail (2024) 

Sympatický přírůstek do hororového žánru, který v první půli okouzluje skvělými herci, jejich interakcemi a parádní tísnivou atmosférou, aby ve druhé půlce divákům do ksichtu chrstnul hektolitry krve, hromady vnitřností a fajn vyvražďovačku. Nevšední pojetí, kdy zločinci utíkají před malou holčičkou, dělá z filmu velmi zábavnou podívanou. Zamrzí nicméně to, že trailery propálily všechny zásadní zvraty, které by jinak film povýšily na stále překvapující biják.

plakát

Land of Bad (2024) 

Fajn žánrovka nenadchne inovativním přístupem, sází ale na osvědčené akční prvky, díky kterým diváka krásně zabaví. Poctivá filmařina bez umělých berliček, která se opírá o reálné lokace, povedenou akci a fajn interakce mezi hrdiny. Geniální nadčasové dílo to není, fajn příspěvek do akčního žánru určitě ano.

plakát

Neviditelné zlo (2024) 

Prázdný výplach, který není děsivý, k žánru přistupuje bez jakékoliv invence a spoléhá na to, že davy se přiženou, protože jde o horor. První polovina buduje fajn atmosféru, která je ale absolutně zmařena zoufalým a utahaným závěrem. Není to děsivé, funkční ani zábavné. Jen debilní.

plakát

Hlasy mrtvých (2023) 

Nepřekvapující a všední horor beze zbytku naplňuje veškeré žánrové šablony, včetně těch nejhorších. Scénář se líně a předvídatelně sune k závěru, který je docela fajn a hororu napravuje reputaci. Jinak jde ale o lehce podprůměrný, málo děsivý a špatně vypadající biják, jehož zpočátku tajemnou atmosféru se nedaří udržet. Nápad fajn, ale nestačí to.

plakát

Zimní prázdniny (2023) 

Zimní prázdniny ve mně vyvolaly dojem podobný tomu, který zažívám u filmů Petera Weira nebo Richarda Linklatera, a to dojem opravdovosti. Bez patosu či násilného ždímání emocí se parádně vypadajícímu retru daří postupně budovat neskutečně vřelý vztah ke zdánlivě nesympatickým postavám, které se skrze brilantní scénář postupně poznávají a lehce z donucení sbližují. Je to přesně ten typ filmu, který by si člověk nejvíc užil zachumlaný do deky u praskajícího krbu, zatímco venku hustě chumelí, protože právě takovou atmosféru zažívají i filmové postavy, které mohou směle soutěžit o nejsympatičtější trio poslední dekády. Každá z nich má nějaký svůj boj, který není vychtěný, ale bolestně pravdivý. Významně tomu napomáhají herci, kteří v rámci velmi civilních a trefných výkonů vdechli charakterům duši, se kterou se bude těžko loučit. Přesto film nikdy nesklouzne k lacinosti a neopírá se pouze o žal jako jiná indie dramata. Jde vlastně o parádní vánoční film se vším, co k tomu náleží, takže se tu sází zejména na pohodovou atmosféru, která ale nechává prostor i pro vážná témata. Těch je hned několik, každé dostává svůj potřebný prostor a je na divákovi, aby si vybral, které v něm nejvíc zarezonuje. A nebo si nemusí vybírat nic a jen si užít nádherný čas, který stráví na škole uzavřené sněhem se třemi opravdovými postavami.

plakát

Manželé Stodolovi (2023) 

Mrazivé drama se nechce lacině svézt na vlně true crime sérií, ale zaměřuje se na vhled do zvráceného vztahu dvou lidí, kteří by klidně mohli být vaši sousedé. Realistické nasnímání, pevná režie a výjimečné herecké výkony vyvyšují film nad průměr. Některým divákům ale může překážet to, že děj není nijak ukotvený a k látce přistupuje téměř dokumentárně. Jde nicméně o sebevědomý počin evropského formátu, který by si minimálně pro Lvy za herecké výkony dojít měl.

plakát

Těžký rok (2023) 

Pohodová feel-good komedie se sympatickými hrdiny se povedla, kritika aktuální konzumní společnosti tolik ne. Oprostí-li se člověk od nároků na společenskou satiru, která by byla jakkoliv podnětná, může se ale fajn pobavit.