Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (117)

plakát

Superman a Lois (2021) (seriál) 

Je to mnohem lepší, než to má jakýkoliv právo být. Nevěřil bych, že od CW ještě někdy uvidím seriál, u kterého bude znát, že na něm dělají lidi co komiksy respektují a chtějí opravdu udělat něco víc než jen zapomenutelnou slátaninu. Sice je to epizodní a většinu času se řeší takové ty klasické rodinné a vztahové problémy, ale když už je na scéně Superman co dělá supermanovský záležitosti, tak nemám ani trochu pocit že sleduju nějakou špatnou parodii. Je jasný že s limitovaným rozpočtem nejde dělat bombastickou akční scénu v každým díle, ale všechno okolo překvapivě nepůsobí ani trochu zle a vedlejší postavy jsou plně snesitelné. Ano, je to trochu naivní, semtam hloupoučké a strašně přeslazené, ale ve výsledku to dělá v dobrém poklonu seriálů z let 90-10 a dokáže to ve mě vyvolat pocit nostalgie, jako bych snad sledoval novou sérii Smallville.

plakát

Sandman (2022) (seriál) 

Nechci tomu dát špatný hodnocení jenom protože Netflix si neumí pomoct, a musí v každém seriálu vytvořit karikaturu světa, kde ze 4% udělá 40% a zbytku vymění pohlaví nebo rasu. V tomhle ohledu je to opravdu asi to nejabsurdnější, co jsem zatím viděl. Ale jinak to není vůbec špatný a pár dílů bych i označil jako nadprůměrně dobré. Sandman samotný to určitě tahá nejvíc a každá scéna s ním mě bavila. Jeho vývoj byl i dobře promyšlený, neuspěchaný a uvěřitelný. Jediný co mě trošku zamrzelo bylo to, že Tom Ellis se tu neobjevil jako Lucifer - ale zase chápu, že by ho pak nikdo nevnímal jako záporáka. Takže pokud to někdo vidět chtěl, tak bych mu poradil, aby tomu alespoň dal šanci a nenechal se hned odradit komentářema. I potenciál pro další série tam určitě je.

plakát

Žena v domě přes ulici od dívky v okně (2022) (seriál) 

Totální šílenost, ale lhal bych kdybych tvrdil, že jsem se u toho nebavil. Opravdu jsem mnohdy nevěděl, která z bláznivostí je skutečnost a která jen halucinací, i ty největší absurdnosti jsou totiž celou dobu prezentovány s kamennou tváří a tenhle styl humoru mi asi celkem vyhovuje. Jinak se nejedná o nic světoborného a navíc Kristen Bell zrovna neřadím mezi hereckou elitu, na jednodenní binge je to ale ideál.

plakát

Winx Saga: Osud (2021) (seriál) 

Plytké, povrchní, banální a opravdu velmi hloupé. Viděl jsem první díl Winx animáku jen tak ze zvědavosti a radši bych to zkoukl celý než znova tohle. Nejdřív jsem si i říkal, že mi to snad ani nestojí za komentář, ale nakonec jsem se rozhodl ulevit svým pohmožděným neuronům a dostat ze sebe všechny stopy tohohle zážitku. Takže bych tuto autoterapii začal tím, že všechny postavy jsou komicky jednodimenzionální, až se tomu jen těžko věří, a jejich unikátní vlastnosti se pravděpodobně dají shrnout do jedný věty. Na Bloom byly nejzajímavější její cringe poznámky v deníku, Terra je tlustá a půlku jejích scén se nic jinýho neřeší, Musa někam přijde, řekne všem, jak se cítí, a odtáhne zase do hajzlu, Aisha jen tak existuje a Stella jako jediná má nějakej vývoj, ač naprosto klišoidní. S vedlejšíma postavama je snad situace ještě horší, například motivace a osobnost černýho týpka byla asi tak stejně nejasná a náhodná jako jeho sexuální orientace. Podobně matka Bloom jednou svoji dceru nenávidí, protože není jako ona, a v další scéně tvrdí, jak ji vždycky podporovala a věděla, že si najde svoji vlastní cestu. No a na to, kolik bylo ve všech dílech romance, byl jedinej smysluplnej vztah mezi Stellou a Skyem. Jinak z traileru by si člověk možná řekl, že se dočkáme i nějaký akce, ale to Vás musím zklamat, nic takového - většina zajímavých věcí se stane off-screen nebo po Skype callu, kde někdo zařve párkrát doslovně a pak i figurativně. Že by to bylo rozpočtem? No, asi jo, protože jak jinak omluvit naprosto absurdní "magický" svět, kde lidi neví, co je Kalifornie, ale znají mansplaining, jedou Instagramy a jezdí Range Roverem. Ale bacha, elektřinu generují magickým zdrojem pod školou nebo podobnou hovadinou :D To je, jako kdyby Hagrid jezdil po Bradavicích v golfovým vozítku a obranu proti černé magii se Harry učil na Macbooku. Takhle trapně zkonstruovanej svět se jen tak nevidí. A aby to bilo trochu míň do očí, tak radši kompletně vynechali všechny futuristický aspekty vílího světa a postavu Tecny, zatímco z cool strážců se stali šampóni, pro který je svetr brnění (jako mám rád svetry, ale do šermířskýho boje bych si je asi nevzal). Někteří herci se ale občas i snažili a dokoukat těch šest dílů plných vaty se nějak dá, jen člověk musí hodit mozek do vysoce úsporného režimu.

plakát

Gentlemani (2019) 

Chytrý laid back příběh s dialogy staženými jako korzetem do tak kondenzované podoby, že zůstalo jen to nejnutnější potřebné k vyprávění plus super hlášky, ale v takovém poměru mezi sebou, že kdybych podobně míchal rum s kolou, tak upadnu brzo do kómatu. Guy Ritchie prostě umí narozdíl od jiných režisérů odvyprávět stejný příběh s polovinou vaty a Gentlemani jsou rozhodně jeho novou vlajkovou lodí ukazující jeho scenáristický um. Už tak perfektní film posouvá na ještě vyšší level obsazení - Charlie, Matthew, Collin i Hugh jsou naprosto perfektní. No nebudu to dál prodlužovat, povinnost vidět pro každýho!

plakát

Dark (2017) (seriál) 

První série doslova nemá chybu. Nadšení u druhé a třetí série už trochu poleví, ale to je prostě u podobných seriálů (v hlavě se mi vybaví například Wayward Pines) typické. Na začátku se dějí podivné věci, ale ty se později trochu vyjasní a jak už člověk trochu ví, o co jde, musí se seriál setsakramentsky snažit aby udržel v divákovi napětí zatímco mu čím dál více odhaluje karty. Myslím si ale, že Dark udělalo maximum a bylo vidět, že nějakou promyšlenou strukturu mělo už od první scény - což se dá říci jen o velmi málo vícesériových seriálech. Ano, na pár slepých uliček a nevysvětlených otázek se narazí, ale nejde o nic zásadního a pravděpodobně jsou otevřeny interpretaci úmyslně. Největší slabinu vidím pouze v tom, že osudy většiny vedlejších postav dokáží zapůsobit více než ty úvodního dua, a zoufale jsem si přál, aby dostaly více prostoru. S představitelem Jonase není nic špatně, spíš vidím problém v tom, že se nejedná o moc aktivního protagonistu. Jiné postavy se snaží dělat mnohem více s mnohem méně informacemi a to zkrátka působí sympatičtěji. Každopádně, ač má Dark svoje neduhy, jedná se asi o nejkompletnější complete package, jaký jsem za dlouhou dobu viděl. Jo a na závěr ještě dodám, že hodně oceňuji, jak jsou si postavy v různých časových obdobích podobné, bylo vidět, že se tvůrci hodně snažili vybrat herce tak, aby jim všechno dobře sedělo.

plakát

Proč? 13x proto - Série 4 (2020) (série) 

Roztříštěná mozaika občas i silných charakterových chvil, avšak poskládaných bez ladu, skladu a hlubšího cíle a zahrabaných mezi spoustu slepých uliček a politického hašteření. Je až alarmující, jak často si ta či ona postava není podobná nejen mezi jednotlivými epizodami a v kontextu s předchozími sériemi, ale dokonce i mezi scénami v jedné a té samé epizodě. Motivace jsou nejasné, příběhové linky až absurdně zkratkovité nebo zbytečné a i jediná +- koherentní zápletka s Justinem byla hodně děravá a velice zásadní momenty zde úplně chyběly. Hlavní děj v podstatě není, nikdo zde neprogresuje ani neregresuje, jen stojí na místě. A ne, nepočítám zde opravdu úctyhodné množství objevených sexuálních orientací. Je neuvěřitelné, že představitelé hlavní skupinky zvládli s tímto scénářem pracovat a předvést v rámci možností přesvědčivé a solidní výkony. Opravdu jen díky tomu zde nechávám alespoň nějaké hvězdičky. O nesmyslných halucinogenních sekvencích se bude asi lepší nevyjadřovat, stejně jako o "překvapivých a nečekaných" odhaleních.

plakát

Carnival Row (2019) (seriál) 

Namíchání Sherlocka a Game Of Thrones nemusí - stejně jako zkřížení černocha a koně - nutně dopadnout tak, jak by si jeden představoval. Tady to ale nějak vyšlo a už od začátku dostáváme velice sebejistý a originální fantasy svět, který si ihned zajistil moji pozornost. Prostředí, postavy, hudba... všechno tu funguje na výbornou. Jsem tudíž zvědav na pokračování, zatím to vypadá hodně slibně.

plakát

Proč? 13x proto - Série 3 (2019) (série) 

Absolutně nechci jakkoliv zašlapat pro mě působivé a přesvědčivé výkony představitelů Claye, Tylera, Justina a především Bryce, ale celá struktura týhle série je prostě pošahaná, jak už tu zmiňují ostatní, a jako to, že trochu poupravíte ve flashbackách color grading a poměr stran neznamená, že výsledkem bude smysluplně plynoucí příběh - ne že by nešel pochopit, to vůbec ne, ale rozdělení na 3 časové linky mi přišlo přinejmenším samoúčelné. Horší už snad bylo jen to, že vypravěčkou udělali úplně novou postavu, která je totálně nesnesitelná a nikoho nezajímá. A i navzdory 13 roztahaným dílům zůstalo stále pár věcí nezodpovězených, takže už vidím, jak místo uspokojivého konce přijde další neuspokojivá série.