Recenze (117)
Survivor Česko & Slovensko - Série 3 (2024) (série)
Hlasuji po zkouknutí 26. dílu a zapomenutí tragického pre-merge. Nuff said.
Superman a Lois (2021) (seriál)
Je to mnohem lepší, než to má jakýkoliv právo být. Nevěřil bych, že od CW ještě někdy uvidím seriál, u kterého bude znát, že na něm dělají lidi co komiksy respektují a chtějí opravdu udělat něco víc než jen zapomenutelnou slátaninu. Sice je to epizodní a většinu času se řeší takové ty klasické rodinné a vztahové problémy, ale když už je na scéně Superman co dělá supermanovský záležitosti, tak nemám ani trochu pocit že sleduju nějakou špatnou parodii. Je jasný že s limitovaným rozpočtem nejde dělat bombastickou akční scénu v každým díle, ale všechno okolo překvapivě nepůsobí ani trochu zle a vedlejší postavy jsou plně snesitelné. Ano, je to trochu naivní, semtam hloupoučké a strašně přeslazené, ale ve výsledku to dělá v dobrém poklonu seriálů z let 90-10 a dokáže to ve mě vyvolat pocit nostalgie, jako bych snad sledoval novou sérii Smallville.
Sandman (2022) (seriál)
Nechci tomu dát špatný hodnocení jenom protože Netflix si neumí pomoct, a musí v každém seriálu vytvořit karikaturu světa, kde ze 4% udělá 40% a zbytku vymění pohlaví nebo rasu. V tomhle ohledu je to opravdu asi to nejabsurdnější, co jsem zatím viděl. Ale jinak to není vůbec špatný a pár dílů bych i označil jako nadprůměrně dobré. Sandman samotný to určitě tahá nejvíc a každá scéna s ním mě bavila. Jeho vývoj byl i dobře promyšlený, neuspěchaný a uvěřitelný. Jediný co mě trošku zamrzelo bylo to, že Tom Ellis se tu neobjevil jako Lucifer - ale zase chápu, že by ho pak nikdo nevnímal jako záporáka. Takže pokud to někdo vidět chtěl, tak bych mu poradil, aby tomu alespoň dal šanci a nenechal se hned odradit komentářema. I potenciál pro další série tam určitě je.
Žena v domě přes ulici od dívky v okně (2022) (seriál)
Totální šílenost, ale lhal bych kdybych tvrdil, že jsem se u toho nebavil. Opravdu jsem mnohdy nevěděl, která z bláznivostí je skutečnost a která jen halucinací, i ty největší absurdnosti jsou totiž celou dobu prezentovány s kamennou tváří a tenhle styl humoru mi asi celkem vyhovuje. Jinak se nejedná o nic světoborného a navíc Kristen Bell zrovna neřadím mezi hereckou elitu, na jednodenní binge je to ale ideál.
Winx Saga: Osud (2021) (seriál)
Plytké, povrchní, banální a opravdu velmi hloupé. Viděl jsem první díl Winx animáku jen tak ze zvědavosti a radši bych to zkoukl celý než znova tohle. Nejdřív jsem si i říkal, že mi to snad ani nestojí za komentář, ale nakonec jsem se rozhodl ulevit svým pohmožděným neuronům a dostat ze sebe všechny stopy tohohle zážitku. Takže bych tuto autoterapii začal tím, že všechny postavy jsou komicky jednodimenzionální, až se tomu jen těžko věří, a jejich unikátní vlastnosti se pravděpodobně dají shrnout do jedný věty. Na Bloom byly nejzajímavější její cringe poznámky v deníku, Terra je tlustá a půlku jejích scén se nic jinýho neřeší, Musa někam přijde, řekne všem, jak se cítí, a odtáhne zase do hajzlu, Aisha jen tak existuje a Stella jako jediná má nějakej vývoj, ač naprosto klišoidní. S vedlejšíma postavama je snad situace ještě horší, například motivace a osobnost černýho týpka byla asi tak stejně nejasná a náhodná jako jeho sexuální orientace. Podobně matka Bloom jednou svoji dceru nenávidí, protože není jako ona, a v další scéně tvrdí, jak ji vždycky podporovala a věděla, že si najde svoji vlastní cestu. No a na to, kolik bylo ve všech dílech romance, byl jedinej smysluplnej vztah mezi Stellou a Skyem. Jinak z traileru by si člověk možná řekl, že se dočkáme i nějaký akce, ale to Vás musím zklamat, nic takového - většina zajímavých věcí se stane off-screen nebo po Skype callu, kde někdo zařve párkrát doslovně a pak i figurativně. Že by to bylo rozpočtem? No, asi jo, protože jak jinak omluvit naprosto absurdní "magický" svět, kde lidi neví, co je Kalifornie, ale znají mansplaining, jedou Instagramy a jezdí Range Roverem. Ale bacha, elektřinu generují magickým zdrojem pod školou nebo podobnou hovadinou :D To je, jako kdyby Hagrid jezdil po Bradavicích v golfovým vozítku a obranu proti černé magii se Harry učil na Macbooku. Takhle trapně zkonstruovanej svět se jen tak nevidí. A aby to bilo trochu míň do očí, tak radši kompletně vynechali všechny futuristický aspekty vílího světa a postavu Tecny, zatímco z cool strážců se stali šampóni, pro který je svetr brnění (jako mám rád svetry, ale do šermířskýho boje bych si je asi nevzal). Někteří herci se ale občas i snažili a dokoukat těch šest dílů plných vaty se nějak dá, jen člověk musí hodit mozek do vysoce úsporného režimu.
Gentlemani (2019)
Chytrý laid back příběh s dialogy staženými jako korzetem do tak kondenzované podoby, že zůstalo jen to nejnutnější potřebné k vyprávění plus super hlášky, ale v takovém poměru mezi sebou, že kdybych podobně míchal rum s kolou, tak upadnu brzo do kómatu. Guy Ritchie prostě umí narozdíl od jiných režisérů odvyprávět stejný příběh s polovinou vaty a Gentlemani jsou rozhodně jeho novou vlajkovou lodí ukazující jeho scenáristický um. Už tak perfektní film posouvá na ještě vyšší level obsazení - Charlie, Matthew, Collin i Hugh jsou naprosto perfektní. No nebudu to dál prodlužovat, povinnost vidět pro každýho!
Dark (2017) (seriál)
První série doslova nemá chybu. Nadšení u druhé a třetí série už trochu poleví, ale to je prostě u podobných seriálů (v hlavě se mi vybaví například Wayward Pines) typické. Na začátku se dějí podivné věci, ale ty se později trochu vyjasní a jak už člověk trochu ví, o co jde, musí se seriál setsakramentsky snažit aby udržel v divákovi napětí zatímco mu čím dál více odhaluje karty. Myslím si ale, že Dark udělalo maximum a bylo vidět, že nějakou promyšlenou strukturu mělo už od první scény - což se dá říci jen o velmi málo vícesériových seriálech. Ano, na pár slepých uliček a nevysvětlených otázek se narazí, ale nejde o nic zásadního a pravděpodobně jsou otevřeny interpretaci úmyslně. Největší slabinu vidím pouze v tom, že osudy většiny vedlejších postav dokáží zapůsobit více než ty úvodního dua, a zoufale jsem si přál, aby dostaly více prostoru. S představitelem Jonase není nic špatně, spíš vidím problém v tom, že se nejedná o moc aktivního protagonistu. Jiné postavy se snaží dělat mnohem více s mnohem méně informacemi a to zkrátka působí sympatičtěji. Každopádně, ač má Dark svoje neduhy, jedná se asi o nejkompletnější complete package, jaký jsem za dlouhou dobu viděl. Jo a na závěr ještě dodám, že hodně oceňuji, jak jsou si postavy v různých časových obdobích podobné, bylo vidět, že se tvůrci hodně snažili vybrat herce tak, aby jim všechno dobře sedělo.
Proč? 13x proto - Série 4 (2020) (série)
Roztříštěná mozaika občas i silných charakterových chvil, avšak poskládaných bez ladu, skladu a hlubšího cíle a zahrabaných mezi spoustu slepých uliček a politického hašteření. Je až alarmující, jak často si ta či ona postava není podobná nejen mezi jednotlivými epizodami a v kontextu s předchozími sériemi, ale dokonce i mezi scénami v jedné a té samé epizodě. Motivace jsou nejasné, příběhové linky až absurdně zkratkovité nebo zbytečné a i jediná +- koherentní zápletka s Justinem byla hodně děravá a velice zásadní momenty zde úplně chyběly. Hlavní děj v podstatě není, nikdo zde neprogresuje ani neregresuje, jen stojí na místě. A ne, nepočítám zde opravdu úctyhodné množství objevených sexuálních orientací. Je neuvěřitelné, že představitelé hlavní skupinky zvládli s tímto scénářem pracovat a předvést v rámci možností přesvědčivé a solidní výkony. Opravdu jen díky tomu zde nechávám alespoň nějaké hvězdičky. O nesmyslných halucinogenních sekvencích se bude asi lepší nevyjadřovat, stejně jako o "překvapivých a nečekaných" odhaleních.
Carnival Row (2019) (seriál)
Namíchání Sherlocka a Game Of Thrones nemusí - stejně jako zkřížení černocha a koně - nutně dopadnout tak, jak by si jeden představoval. Tady to ale nějak vyšlo a už od začátku dostáváme velice sebejistý a originální fantasy svět, který si ihned zajistil moji pozornost. Prostředí, postavy, hudba... všechno tu funguje na výbornou. Jsem tudíž zvědav na pokračování, zatím to vypadá hodně slibně.
Proč? 13x proto - Série 3 (2019) (série)
Absolutně nechci jakkoliv zašlapat pro mě působivé a přesvědčivé výkony představitelů Claye, Tylera, Justina a především Bryce, ale celá struktura týhle série je prostě pošahaná, jak už tu zmiňují ostatní, a jako to, že trochu poupravíte ve flashbackách color grading a poměr stran neznamená, že výsledkem bude smysluplně plynoucí příběh - ne že by nešel pochopit, to vůbec ne, ale rozdělení na 3 časové linky mi přišlo přinejmenším samoúčelné. Horší už snad bylo jen to, že vypravěčkou udělali úplně novou postavu, která je totálně nesnesitelná a nikoho nezajímá. A i navzdory 13 roztahaným dílům zůstalo stále pár věcí nezodpovězených, takže už vidím, jak místo uspokojivého konce přijde další neuspokojivá série.