Recenze (782)
Hříchy pro diváky detektivek - Vrah přichází včas (1995) (epizoda)
Velmi slabé. Ani můj oblíbený Jan Hartl (nebo pan Satoranský) to nezachrání.
Kolem půlnoci (1986)
Lahůdka pro všechny milovníky jazzu. Dexter Gordon byl se svým saxofonem úchvatný, vynikající Herbie Hancock byl za svou práci náležitě oceněn. Příběh velkého jazzového hudebníka a jeho obdivovatele, který o něj s láskou pečuje. Po nedávno uvedeném filmu o Chetu Bakerovi další potěšení pro mou duši.
Maigret - Maigret a jasnovidka (2003) (epizoda)
Zajímavý a složitý případ. Předlohu jsem před lety četla, ale pamatovala jsem si jen jméno Picpus. Bruno Cremer jako Maigret se mi líbí, i jeho inspektoři, zejména ten mladý, kterému Maigret tento případ svěřil. Inspektoři věčně přilepení u rádia sledují v tomto díle Tour de France. Žádné střílení a honičky nejsou třeba, i bez nich je příběh poutavý.
Místo zločinu Plzeň - Návrat staré lásky (2015) (epizoda)
Mátlová by měla raději zpívat a kráska Verešová ať se třeba věnuje právu, když je vystudovala, jen ať nehraje. Nechápu, jaký to má smysl, hereček snad máme dost.
Zavolejte porodní sestřičky - Epizoda 8 (2022) (epizoda)
Poslední dvě epizody byly velmi dramatické. Velké neštěstí, kterého se obávala sestra Monica Joan, se dostavilo v podobě, kterou jsem nečekala. Nehoda na železnici. A ve vlaku cestovali také tři obyvatelé Nonnatova domu. I když se v některé epizodě odehraje něco tragického, vždy je tam obsažena i naděje. Krásná slova vypravěčky ( v originále Vanessa Redgrave, česky Dana Syslová) vždy potěší a dojmou. "Láska je počátek a její konec je v nedohlednu."Každý den se na hodinu přenesu mezi nádherné bytosti, které bych chtěla mít kolem sebe i v reálném životě. Ale mezi nimi jsem žila pouze v době svého dětství.
Divoké historky (2014)
Film jsem viděla poprvé před pár lety a nejvíc mi utkvěla v paměti povídka o souboji řidičů. Stále ji považuji za nejlepší. Mám ráda povídky knižní i filmové, taky černý humor, takže jsem se opravdu dobře bavila. Nepovažuji žádnou povídku za výrazně slabší. Navíc parádní hudba. Vidím, že když mi dojde trpělivost, ještě pořád mám rezervy.
Balthazar - Eros a Thanatos (2022) (epizoda)
Zajímavý případ je dosti znehodnocen naivním až trapným předváděním se skoro všech zúčastněných. Dokumentarista nemůže být tak padlý na hlavu, aby mu nedošlo, že na něj všichni něco hrají. Nejen hlavní hrdina přehání a zachází až do krajnosti. Kdyby se trochu ubralo, rozhodně by to seriálu prospělo. Srandičky ano, ale ne vyložené trapnosti. Škoda.
Zavolejte porodní sestřičky - Epizoda 6 (2022) (epizoda)
Jedna z nejlepších epizod. Laskavý Matthew nemá po svém boku Trixie, která odcestovala pečovat o svou nemocnou tetu, a tak si musí poradit sám. Složitou situaci s komunou hippies zvládne. Sestra Monica Joan má tušení, že se v Nonnatově domě stane něco zlého a obrátí se na jasnovidku. Setkání s ní obohatí obě ženy. Ale mám obavy, co se přihodí. Kéž bychom nepřišli o sestru Monicu Joan! Je už hodně stará, ale moudrá, svérázná a vtipná. "Snadná cesta není vždy ta nejlepší. Někdy ukážeme skutečnou sílu, pokud přiznáme svou slabost."
Vraždy v Brokenwoodu - Psí dopoledne (2021) (epizoda)
U této epizody jsem se chvílemi i bavila. Až na to, že mi bylo líto chlapce, který se zklamal ve svém dědečkovi. Parchant, řekl o něm jeden z policistů. Ano, byl to parchant.
Francek (2020)
Film mě potěšil. Myslím, že Vojtěch Hrabák předvedl velmi dobrý výkon, navíc se Kupkovi podobá. Lyrické ztvárnění dospívání chlapce, který je jiný než ostatní. Měl být sedlářem, ale stal se z něho světoznámý malíř, jehož nejdražší obraz se prodal za víc než 200 milionů korun. Špatný tovaryš, ale výborné médium, jak řekl Františkův laskavý mistr. (Kupka se o spiritismus skutečně zajímal.) Jaké štěstí, že někdo rozpoznal jeho talent a podpořil ho ve studiu.