Recenze (2 438)
Zahalte jí tvář (1985) (seriál)
Velice inteligentní konverzační detektivka na pokračování v tradičním anglickém stylu. P. D. Jamesová sice svoji velmi kvalitní prvotinu několikrát překonala, ovšem na poli žánru ji nechybí nic. Výborně prokreslené postavy, záhady, napětí a pachatel, do kterého by to nikdo neřekl. Jedna z těch lepších sérií s charismatickým detektivem Dalglieshem. 85%.
Kit a spol. (1974)
Dean Reed nebyl zrovna herecký polobůh, ovšem do této role pasoval. Nijak výjimečná, ale velice sympatická DEFÁcká kravinka k odpočinku, na které je stejně nejlepší Barrandovský dabing. Jen toho Londona bych tam moc nehledal :-). 60%.
Cestující v dešti (1970)
Jeden z předních tvůrců Francouzské drsné školy René Clément nám dokazuje, že pro vznik vynikajícího thrilleru nepotřebuje mnoho. Stačí promyšlený scénář, inteligentní dialogy a dva vynikající herci. Mužný Charles Bronson navzdory svým obvyklým podmračeným drsňákům se zde stále šibalsky usmívá a trousí jeden sarkasmus za druhým a neodolatelná kráska Marlène Jobert se s ním báječně doplňuje. Napijte se! 95%.
Prachy v prachu (1982)
Ono by se řeklo, že na téma přepadení banky bylo natočeno spousty filmů (i komedií) a že nic originálního již na tomto poli nelze vymyslet, pak vězte, že "Prachy v prachu" jdou jinou cestou. I když pointa (nebudu prozrazovat) je nejspíš na filmu to nejoriginálnější, nejvíce jsem se řezal smíchy při nácviku přepadení na chodbě. A Daniela Auteila s Gérardem Jugnotem jsem si zamiloval. 85%.
O sirotkovi z Radhoště (1996) (TV film)
Ponurá temná pohádka na motivy jedné z nejslavnějších Valašských lidových pověstí. Ludvík Ráža prostě takovéhle filmy uměl. Petr Hapka napsal jednoduše vynikající hudbu, Michal Dlouhý je sympatický, Jitka Schneiderová moc krásná a Karel Roden v roli černokněžníka nezklame nikdy. 65%.
O Nesytovi (1994) (TV film)
Což o to, pohádková atmosféra tam je a Linda Rybová je nádherná, ovšem Martin Zounar chvílemi příliš přehrává, Jiří Schmitzer je naprosto nevhodně obsazen a ostatní herci jsou zde pouze na skok (nevýrazný skok). Ale i tak neškodí. 40%.
Český Honza (2007) (TV film)
S původní pohádkou to má pramálo společného. Rádobypohádkový paskvil s uječeným králem, nevzhlednou princeznou a toporným Honzou. Snad jen ten Zdeněk Junák coby výběrčí za něco stál. Jinak tohle se musí zdát hloupé snad i předškolním dětem. 20%.
Maléry pana účetního (1980)
Dobré gagy se sice najdou, ovšem série komedií s tímto pánem mi nikdy k srdci nepřirostla. 50%.
Jack Rozparovač (1988) (TV film)
V první řadě je mi velice sympatické, že se tvůrci vyvarovali hororového zpracování a příběh pojali jako detektivku. Zároveň se vyhli jakýmkoli gore scénám a dali přednost decentním, ale i tak velice účinným, náznakům. Atmosféra viktoriánské Anglie je dokonalá - pouliční shon s kameloty na nárožích, špinavé putyky či strašidelné temné uličky. Michael Caine se role charismatického inspektora Aberlinea zhostil na výbornou (jedna z jeho nej rolí) a Lewis Collins mu zdatně sekunduje (je zajímavé jej vidět také někde jinde než v Profesionálech). Navíc jsem nezaznamenal jediné hluché místo a díky bezchybné kameramanské a režisérské práci jsem po celou dobu z obrazovky nespustil oči (pokaždé, když kočí otevřel vrata, přeběhl mi mráz po hřbetě). Nemám co bych vytkl. 100%.
Zardoz (1974)
Mám rád divné a ujeté filmy, ale tohle už je nad rámec. Seana Conneryho v teploušských červených bikinách s copem alá Milan Knížák prostě nemusím. A k tomu je to navíc hrozná nuda. 20%.