Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Sci-Fi

Recenze (59)

plakát

Válka zítřka (2021) 

Tak tohle je kravina galaktických rozměrů. Vizuálně to vypadalo jakž takž hezky, ale ten zbytek… Celá zápletka je neuvěřitelně hloupá a debilní. Ne že bych měl něco proti hloupým zápletkám, ale když se zbytek filmu všichni tváří, jak je to strašně vážný a seriózní snímek, tak mě to vážně irituje. Buď udělám odlehčenou akční blbinu, nebo serózní drama s funkčním scénářem. Tohle je ovšem mix obojího a absolutně to nefunguje. Ke všemu tu máme ještě super naspídované emzáky, kteří fyziologicky opět absolutně nedávají smysl. Akční scény jsou příliš dlouhé a nezábavné. Zvlášť když Chris vystřílí do vetřelce celý zásobník – nic mu to neudělá a pak ho porazí v pěstním souboji. Prostě NE. 3/10 A dal bych tomu ještě míň, nebýt hezkých barviček.

plakát

Interstellar (2014) 

Tohle mohla být 11/10 záležitost. Mám extrémně rád Sci-fi a fakticky mě těší, jak celý tenhle film vychází z reálné fyziky. Mohlo to být ultimátní scífko o objevování, bez zbytečných akčních scén, podobně jako Kontakt. A ten film tyhle věci má. Jenomže je vždy přebije deprese. Po celou stopáž cítíte, jak se všechno řítí totálně do prdele a místo fajnového objevování a prozkoumávání vesmíru tu máme záběry na depkoidně tvářící se všechny zúčastněné herce. Do toho samozřejmě hraje depresivní hudba. Ta je ovšem opravdu skvělá, takže tenhle prvek musím pochválit, stejně jako celou vizuální stránku filmu. Jednoduše řečeno – z technického hlediska to nemá absolutně žádnou chybu. Jenom je strašná škoda, jakou emoci to vyzařuje. 7/10

plakát

Tenet (2020) 

Samotný koncept a jeho provedení je naprosto bezchybné. Mít technologii invertovat něco nebo někoho v čase je myšlenka, s kterou si budete pohrávat a přemýšlet nad ní ještě dlouho po dokoukání filmu. Bohužel na rozdíl od předchozích projektů Christophera Nolana, tohle není osobní. A to je problém. Protože ten film se snaží být fakticky osobní. Jenomže vám je úplně jedno, komu se co stane. Takže se ve mně strašně bijou všechny pocity. Na jednu stranu to mám potřebu strašně vyhajpit, za tu originalitu a až chirurgicky přesné technické provedení. Jenomže na stranu druhou… to vůbec nemá srdíčko a necítíte u toho žádné emoce. Nesledujete tam postavy, do kterých byste se vžili. Ne, jsou to jenom hýbající se obrázky. A to je strašná škoda 7/10

plakát

Oppenheimer (2023) 

Tenhle snímek chce předat enormní množství informací. A i když má 3 hodiny, tak není možné, aby odvyprávěl všechny tyhle věci, a zároveň by se divákovi povedlo ponořit do jednotlivých postav, scén a situací. Nepřišlo mi, že by to mělo nějaký jasný příběhový oblouk, ale spíš to byla montáž nejdůležitějších momentů Oppenheimerova života. Tím pádem to na mě působilo spíš jako dokument, ale hůře stravitelný. Protože u normálního dokumentu nemusíte tolik přemýšlet a neskáče se tam každou chvíli v čase. Co se audiovizuální stránky týče, tak tam mi to taky nepřišlo jako nějaká pecka. Proč byly některé scény černobílé jsem stále nepochopil. A i když mě obecně historická dramata moc neberou, tak bych nechtěl být celou dobu jenom negativní. Všichni zúčastnění herci byli excelentní a obdivuju Nolanův historický výzkum pro tento film. Ale prostě mi to vůbec nesedlo. Až se budu chtít dozvědět něco víc o tomto fyzikovi, tak se podívám na nějaký plnohodnotný dokument, nebo si přečtu nějakou knížku. 5/10

plakát

Barbie (2023) 

Rozhodně a jednoznačně největší filmové překvapení roku 2023. Když se tento film oznámil, tak jsem ho jen přehlédl očima a nijak víc jsem se o něj nezajímal. V životě by mě nenapadlo, že to bude takový hit, ani to, že na to JÁ sám půjdu do kina. A už vůbec ne, že to bude takhle skvělý. Svižné tempo, skvělé obsazení, zajímavý scénář, úžasný vizuál a nejlepší muzikálová čísla za hodně dlouhou dobu – to vše je Barbie. Tenhle film si dělá srandu z dnešní „moderní“ společnosti a společenského postavení tím nejlepším způsobem. Má to funkční humor, ale i nějaký ten přesah, z kterého si něco vezmou jak dospělí, tak i děti. Margot Robbie i Ryan Gosling jsou v rolích Barbie a Kena naprosto fenomenální. Navíc jsem zjistil, že Gosling má překvapivě dost slušný pěvecký talent. Asi už chápete, že i přes veškerou svou prvotní nechuť, se ze mě stal fanoušek nejslavnější panenky na světě. 8/10

plakát

Gump - jsme dvojka (2024) 

Tohle je strašně zbytečné pokračování. Ne že bych měl jedničku rád, ale tohle bylo vážně ŠPATNÝ. Film si ponechává prakticky všechny problémy, které měl i první snímek. KROM HUDBY. Za což jsem celkem rád, protože tentokrát jsme tu měli více jak dva motivy. Takže mě z toho nebolela hlava, a to je fajn. Jenomže tenhle snímek vlastně neměl ani příběhový oblouk. Prostě je to splácanina několika náhodných událostí. Třeba „hlavní“ zápletka, na kterou lákaly všechny reklamní materiály, o Gumpově sestře se začne řešit zhruba deset minut před koncem. Tím pádem je to neuvěřitelně uspěchané. Skoro nic tam nedává smysl, přitom předchozích sedmdesát minut se nic nedělo. 3/10

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Je hromada vážně skvělých českých filmů, ale Gump mezi ně nepatří. Není to prakticky ničím zajímavý snímek. Herecké výkony jsou při nejlepším kolísavé. Kamera celkem fajn, ale neuvěřitelně mě iritoval color grading. Protože ten obraz je doslova nabarvený na pruhovano. Takže v každém záběru je nějaká část obrazu, která je světlejší, v jiném odstínu, v jiné sytosti… a tak dále. No, a to mě prostě štve. V celém filmu jsou jenom dva hudební motivy, které se neustále cyklí. A vzhledem k tomu, že mám trochu jiný pohled na psy (a zvířata obecně), než jaký by film vyžadoval, tak mě ani příběh moc nezaujal. Katastrofa to sice není, u filmu jsem nijak zvlášť netrpěl, ale že bych ho doporučoval se říct nedá. 5/10

plakát

Knuckles (2024) (seriál) 

První dva Sonicy považuji za naprosté skvosty ve svém žánru, a tak dává smysl, že jsem seriál o Knucklesovi nemohl minout. No… a i když jsem od toho neočekával tokovou pecku jakou byli předešlí Sonicové, tak jsem by docela zklamán. S poklesem kvality vizuálních efektů se dalo počítat. Přece jenom je to seriál, takže to mi nijak zvlášť nevadilo. Jenomže tenhle seroš je takový nemastný, neslaný. Knuckles, jakožto postava, je sám o sobě strašně fajn. Působí opravdu vtipně a hlas Idrise Elby k němu pasuje na 110 %. Ale nějaký příběh, sázky či hrozby zde prakticky neexistují. Spíš to působí jako random vtipné scénky chaoticky poslepované k sobě. Což je fakt škoda. Poněvadž pokud je vám více jak 7 let, tak to nebude většinou zas tak moc vtipné. 6/10

plakát

Ježek Sonic 2 (2022) 

První Sonic to neměl vůbec lehké. Chvíli to vypadalo, že spadne do klasického prokletí videoherních filmů. Ale nakonec, po ročním odkladu, všem vytřel zrak. No a dvojka… ta opět dokazuje, to co už předznamenala jednička. I když si myslím, že je horší než první snímek, tak se jedná o jeden z nejlepších rodinných filmů posledních let. Naprosto úžasně kloubí rodinnou zábavu s funkčním humorem a blockbusterové měřítko. K tomu všemu se povedlo rozšířit i lore tohoto světa, respektive ho převzít z her. Vizuálně to stále vypadá velmi líbivě i když jde někdy vážně poznat, že jsou tam green screeny a hromada digitálních věcí. Ale hej, tohle není žádný realistický film. Tak proč by tam měly být stoprocentně realistické efekty? 7/10 Ať už je tu ta trojka.

plakát

Ježek Sonic (2020) 

V dnešní době nechodí do kin skoro žádné filmy pro celou rodinu. No a když vezmeme v úvahu, že ne každý takový film je kvalitní, tak nám vyjde, že podobně laděných snímků vzniká žalostně málo. O jednom takovém bych ovšem věděl. Sonic je ultimátní rodinná zábava. Je to vtipné, milé a barevné. Samotný modrý ježek je dost roztomilí, na rozdíl od té původní až děsivé verze. Hlavního záporáka, v podání úžasného Jima Carreyho, by mohl kde jaký film jen závidět. A vizuálně to i přes relativně malý rozpočet vypadá taky velmi hezky a líbivě. Ježek Sonic ze mě patří k tomu nejlepšímu ve svém žánru. 8/10