Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný
  • Akční

Recenze (19)

plakát

Horší už to nebude (2006) 

Tento film mě dlouho míjel, protože jsem si při jeho názvu vždy představil výborný film s Nicholsonem, který jsem už několikrát viděl. Jenže ten se jmenuje "Lepší už to nebude". O to větší, milé překvapení. Super scénář. Ferrell zde sice působí trochu, jako vosková figurína, ale on tak opravdu vypadá i v civilu (včetně toho svetru)! Nemůžu se zbavit dojmu, že ta postava byla psaná přímo pro něj. Emma Thompson skvělá. Pro mě její nová, neznámá herecká poloha.

plakát

Stín v oblacích (2020) 

Ideální film do letního kina, nebo jako kulisa k práci. Roztomile blboučké a zábavné. Docela slušné triky. Docela dobrá hlavní hrdinka. Škoda, že si scénáristi nedali víc práce a některé dějové linky se bezdůvodně jen tak přihodí. Kdyby film přiznal žánr dříve, rozhlasová střední část se oživila i nějakým dějem, mohla to být velmi slušná žánrovka i s vyšším bodovým hodnocením.

plakát

Eileen (2023) 

Trochu divné, pomalé. Výborné herecké výkony. Dobrá režie, skvělá hudba. Snad to mohlo být trochu sevřenější a na konci ještě nějaký nápad. Ale jo, fajn. Rozhodně na místním fóru je to underrated.

plakát

Anthropoid (2016) 

Když jsem viděl film v r. 2016 poprvé, nelíbil se mi. Zápletky, situace a dialogy mi přišly školácky triviální a nepřesvědčivé. Také jsem věděl, že se děj filmu silně odlišuje od prokázané skutečnosti. Korunu tomu tehdy dala "britská čeština". Když jsem viděl, jak vysoko si jej cení zdejší glosátoři, rozhodl jsem se jej dnes shlédnout ještě jednou s odstupem a v českém dabingu. Bohužel- nepomohlo to. Nepomohla tomu ani ta čeština, protože šroubované věty statických panáků nezní o nic životněji, než původní angličtina. Problém vidím v rozvleklém, odfláklém scénáři, který dělá vše pro to, aby ze skutečně zajímavého a napínavého příběhu skupin Anthropoid a Silver "B" vytvořil naivní, bezbřehou nudu. Režisér se bohužel nepokouší situaci zachránit. Postavy se unyle plouží ze záběru do záběru, aniž by kromě plytkých dialogů měly cokoli jiného na práci. Ta nakašírovanost skutečného života se ostatně týká zcela všech postav, včetně komparzu v ulicích. Kameraman si v 95% záběrů na hlavní postavy vystačí s polodetailem. Únavné střihy z jedné mluvící hlavy na druhou potom úspěšně vytváří dojem levné ateliérové televizní inscenace s neměnným rytmem.  Herci se zjevně na scéně nemají čeho chytit a mechanicky, s patosem odříkávají nepřesvědčivé dialogy. Ještě Geislerka se mi zdá, že se snaží tu šeď trochu rozsvítit. V polovině filmu je dobře zrežírovaná a sestříhaná akce s atentátem i na konci filmu akce v kryptě pěkně funguje. Nebyl zde přítomen jiný režisér akčních scén? Rozumím změnám v autentickém příběhu pokud je to ku prospěchu tempa, emočního vyznění, použití atraktivnějšího vizuálu, silné výpovědi . To však není, bohužel,  tento případ. Zdejší nadhodnocené počty hvězd přičítám spíše ocenění výběru tématu, než skutečným filmovým kvalitám. Dvě hvězdy za hezké záběry Prahy a akční scény.

plakát

Bratři (2023) 

Naštěstí jsem nebyl ovlivněn očekáváním. Od filmu jsem přes různé oslavné výkřiky mnoho nečekal. Vlastně jsem teď spíše mile překvapený. Na české poměry řemeslně dobře natočený film. Přes jistou dokumentárnost látky se podařilo celkem po celou dobu dobře udržet rytmus a napětí. Za největší klad celého filmu považuju, že se tvůrci při ztvárnění osudů bratrů Mašínových nenechali strhnout ani na stranu bombasticky oslavnou, ani na stranu jednoznačného odsudku. Příběh zůstal ve své rozporuplnosti motivací jednání obou bratrů uvěřitelný a patrně dosti blízký skutečnosti. Proto nerozumím zdejším nářkům po hlubších sondách a rozkrytí motivací apod. Jaké hluboké úvahy očekáváte od cca. dvacetiletých kluků? Popravdě to fanfarónství a určitá povrchní frajeřina je dodnes cítit z rozhovorů např. s Ctiradem Mašínem. Nespochybňuji ale jejich snahu o jakýsi romantický boj s režimem. Herecké výkony jsou až na opět prkenného Neužila ml. vesměs velmi dobré. Výborná Dyková. S místními hejty na vizuál nesouhlasím. Kamera je slušná. Dobrá práce s barvami. Uznávám, že jsem to neviděl na velkém plátně. Asi bylo možné do příběhu napumpovat více emocí, ale jako filmová rekonstrukce známé události je to velmi dobře stravitelné. Ovšem posílat to na Oskara je asi trochu mimo.

plakát

Karaoke blues (2023) 

Jednoduchý až triviální příběh. Herci s mimikou Krobota střihnutým Frigem na mašině. Skvělá práce s barvami. Dobrý rytmus. Nálada a příběh dovyprávěný texty písní. Vše to jsou dávno viděné postupy, přesto stále skvěle fungují. Jemné pohlazení. Žádná nuda.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Souhlas s "Tom Hardy", nenapsal bych to líp. Když odmyslím skvělé VFX a conceptart, slušnou kameru a dobrou hudbu, zbude nezajímavá statická televizní detektivka se slabým scénářem. Zkušení herci se s pokroucenými dialogy vypořádali obstojně. Méně zkušení nejistě deklamují na pokraji zakoktání se. Snad je v plánu anglický dubbing, mohlo by to s ním být paradoxně stravitelnější.

plakát

To se mi snad zdá (2023) 

Hmm... Originální nápad, ze kterého se asi dalo vytěžit více. V třetině filmu už jsem se trochu začal nudit, pak se to na chvíli rozjelo, aby to na konci nějak slabě vyšumělo. Od prvního do posledního záběru mi oči tahala ta Cageova bílá umělohmotná pleš. Maskérům by mohl někdo vysvětlit, že plešatí chlapi jsou na temeni opálení nejvíc. Když už to maskér zmrvil, tak mu nebudu v interiérech svítit shora na hlavu bílým denním světlem a v pár venkovních scénách mu dám na hlavu čepici, aby to vypadalo, že ji nosí častěji. Cage není špatný, ale místy přehrává. Lepší výkon podal např. v "Leaving Las Vegas".

plakát

Jerry a Marge: Tajemství loterie (2022) 

Milý film. Výborní herci. Natočeno tak nějak samozřejmě, se správným rytmem, nic z toho nikde nečouhá. Naštěstí to nemá tu Hollywoodskou pompéznost, se kterou se občas tyhle "true stories" natáčejí. Občas možná má člověk až pocit, že kouká na televizní "Bakaláře" ...tedy ty nejpovedenější epizody s dobrými herci. Spokojenost.

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Tohle mne nějak míjí. Vytvořit v současnosti film, který vypadá jako z 50tých let může být pro někoho zajímavé. Z hlediska příběhu, přepáleného herectví, obstarožní formy použití hudby, VFX- které vypadá, jako když je natočeno s modýlky, je vše dotaženo do dokonalosti. Ale proč se na to mám v dnešní době dívat? Film mne nijak nevtáhl do děje. Myslím, že ta snaha o spojení sociálního dramatu s naivní parodií na staré filmy nefunguje. Jako mnohé jiné současné filmy využívá úžasných technických možností k vycizelované formě, ale obsah je vlastně dost nudný. Nepřináší přesvědčivé emoce, aby mohl divák na chvíli zapomenout, že kouká na film a mohl se nechat se unášet příběhem. O to snad většinou v dobrých fimech jde? A pokud už si mám užít formy , tak to má být něco výtvarně objevného, ne pouhá demonstrace, že v dnešní době se to takto dá natočit. A když už bych měl na něco podobného chuť, myslím, že "Gappu" bych si užil víc.