Recenze (640)
Krvavé peníze: Nacistická ekonomika (2020) (TV film)
Velmi zajímavý a edukativní dokument, informačně hutný - pohled na německý nacistický režim a jeho vojenskou mašinérii ekonomickými brýlemi. Jednu * strhávám za rušivé infantilní animace...
Saljut-7 (2017)
V podstatě sovětská agitka ala Meresjev, kde ruský hrdina se srpem a kladivem v ruce vždy překoná nástrahy techniky i malověrnost aparátčíků, to vše s podporou moudrého vrchního šéfa záchranné mise, demolujícího v dojemném emocionálním záchvatu pozemní řídící středisko. Vskutku úchvatný umělecký zážitek...
La Maladroite (2019) (TV film)
Poctivé, neodfláknuté zpracování v dnešní době už téměř tuctového tématu. Tvůrci se při polodokumentární formě obešli bez laciných dramatických zvratů a představují nám odosobněné byrokratické soukolí (škola, zdravotnictví, sociální péče...), které nedokáže prolomit ani mimořádně angažovaná ředitelka školy . Výborné výkony v rolích obou rodičů hlavní hrdinky.
Nebe (2021)
Film o křesťanské lásce v nelehkých podmínkách. Pokud z pana Etzlera po sedmi letech seznamování s čínskými reáliemi nic jiného nevypadne, pak je to pro mě zklamání...
Narcos: Mexiko (2018) (seriál)
2. a 3. série bohužel viditelně vadne, obsahuje hodně vaty - pětiminutové loučení s kroužící kamerou, nekonečné zamlklé / zamyšlené / zamračené pohledy, mudrlantské hovory s manželkami, sestrami, duchovními, úplně zbytečné a s tématem nesouvisející (nebo jen okrajově) dějové linky (místní policajt, noviny). Kolumbijské série jsou výrazně lepší - atmosféra, napětí, spád.
Tváří v tvář (1967)
Vývoj děje, založený na prudkých obratech charakterů hlavních postav, mi neumožnil vnímat film jinak než bizarní rádoby filosofickou hříčku...
1939 (1989)
Při hodnocení filmů nepoužívám slovo nudný, ale tady je naprosto namístě. Jalové dialogy, kostrbaté posouvání děje, nadužívání tragického výrazu u hlavní postavy, nulová atmosféra. Zůstávají jen ty kostýmy...
Pád anděla (2019)
Mimořádně stupidní akčňák, alespoň vzhledem k účasti několika herců z širší špičky. Od Butlera bych takovou kokotinu snad i čekal, ovšem od Freemana ne...
La Route de Salina (1970)
Fotogenická Mimsy a žlutý kabriolet v sopečné krajině, to jsou veškeré klady. Námět na tři řádky, rozepsaný do stupidních dialogů a úsměvy jako z návodu pro rozcvičování mimických svalů.
Cid (1961)
Kostrbaté postrkávání dějové káry, strnulé těžkopádné obrazy, toporné divadelní herectví...