Osamělý mstitel Paul Kersey (Charles Bronson), vybavený jen svojí zbraní Magnum, se vydává do ulic New Yorku, aby vykonal spravedlnost na lidech, na které policie nestačí. (Bontonfilm)

Recenze (221)

dobytek

Brutální scéna s přepadením v bytě na začátku mě hodně navnadila. Pak film trochu ztrácí tempo a spíš se tam kecá. Krátká pasáž, kdy se Charles Bronson přesune kamsi do Arizony a rýsuje tam nějaký územní plány, je naprostá nuda a já už jsem se začal bát, co z toho nakonec vyleze. Naštěstí se brzy vrátí zpět do NY a začne bez servítek čistit špinavý ulice od feťáků a zlodějů a surovost a syrovost 70. let se rozjede opět v plný parádě. Bronson si v pro něj hodně typický roli odehrál ten svůj standard, ostatní herci spíš byli do počtu. Za zmínku ještě stojí mladej Jeff Goldblum v menší roli, protože ten tady opravdu vypadal jako regulérní vyfetlej psychopat. 75% ()

classic odpad!

Zbytočný a otrasný film - Michaela Winnera, ktorý mi dal zabrať, aby som ho v plnom zdraví dopozeral do konca ! Od tohoto - debilného režiséra už nikdy v živote nechcem nič vidieť !!! Už úvodná scéna evokuje, čoho som sa obával, inšpirácia zo slávneho snímku Stanleyho Kubricka - Mechanický Pomaranč, scéna z prepadnutia manželského páru, len tam mi dáva celý film zmysel, ale v tomto prípade, je to na smiech, Líder - Jeff Goldblum, ani nie je uvedený v začiatočných titulkoch, akoby sa za to hanbil ? Charles Bronson, je taktiež tak príšerný, ako sa len dá, už ani viac byť nemôže, totálne neprirodzený, sám nedokáže utiahnuť film, a tak sa motá stále v začarovanom kruhu, a ani ostatní herci - nestoja ani za fajku dymu ! Totálna katastrofa ! Strih a réžia - odpad ! Krv vyzerá ako farba ! Toľko nezmyslov a klišé, sa len tak nevidí... Tak napríklad, po smrti manželky - vyzerá, ako by sa ani nechumelilo, je mu to jedno ! Alebo - na konci ho pustia, lebo aj tak konal v sebeobrane ! Či skôr vyhľadával vo večernom New Yorku - nebezpečné kriminálne živly, čím si koledoval o prepadnutie od grázlov, mal schovanú zbraň, potom vytasil a baf ! Pomsta za nič - nerobenie zo strany polície, ktorá nevyšetrila tento ohavný čin, keď mu zvláštne zavraždili manželku, znásilnili dcéru, a teraz mu neostáva nič iné, ako konať na vlastnú päsť ! Zobrať spravodlivosť do vlastných rúk. S tým všetkým súhlasím, ale Preboha, prečo to nakrútili takto kokotsky ? Nepamätám si, kedy som videl takto nezáživný film, ktorý ma doslova ubíjal svojou sprostosťou ? Čo už narobím, aj takéto veci sa stávajú... ()

*CARNIFEX*

Tak ako je Charles Bronson nesmierne škaredá, tak je aj nesmierne charizmatická osobnosť. Pár filmov som v mladosti videl, no nejaké predsa len ušli mojej pozornosti. "Přáni smrti" bol jeden z nich, teraz som to dobehol a vôbec nebanujem, i keď je to opätovne snímok na hrane mojej tolerancie. Drsné, príbehovo jednoduché, istým spôsobom "zábavné", teda presne také, aké boli takmer všetky akčné filmy s týmto človekom v 70´tich rokoch. Dobrý film .. ()

Xmilden

Prakticky poslední významná role pro Charlese Bronsona. Touto rolí se převtělil do role chapků co nemají čas truchlit a raději vezmou zákon do svých rukou. Ve filmu mě dost překvapila surovost a nesmlouvavost snímku. A uznávám, že někdy by se takový Paul Kersey hodil do každého velkoměsta. Finální skóre nočního mstitele = 9 kousků. 70% ()

Slasher

Výborný. Bronson se inspiruje divokým západem, bere .32 revolver a zákon do svých rukou ve městě, který "potřebuje víc fízlů než obyčejných lidí, protože tak to tu prostě chodí". Už ve své době značně kontroverzní ("fašistický") film, který řádně exponuje noční můru všech piček, státníků a policejních autorit - právo na vlastní sebeobranu. Ač se od té doby New York (kde jsem právě strávil rok) podařilo vyčistit a dnešní míra zločinu je na minimu od dob války v Koreji, pořád je DEATH WISH stejně aktuální a bylo mi překvapení, že ne žádný ultra-plochý exploitation béčko, nýbrž po všech stránkách dobrý, provokativní, nepřiposraný thriller. Charisma hlavního hrdiny netřeba komentovat, herecky mě bavil i V. Gardenia (dědek hlavoun) a závěr hodně bad ass. ()

Zajímavosti (28)

• Úvodnú scénu, v ktorej Paul Kersey fotí svoju manželku na Havaji, pridal do scenára režisér Michael Winner. (m.a.t.o.)
  • Novelu, podle níž byl film natočen, napsal Brian Garfield roku 1972. Šlo o první jeho knihu, která byla zfilmována. (-bad-mad-wolf-)
  • Když bylo natáčení přesunuto do New Yorku, přesvědčil Bronson producenty, že on a jeho rodina budou v dané výškové budově ubytováni ne výše než v druhém patře, a to ze strachu z problematiky ohňů ve výškových budovách. (AlDelon)