První znamení: Přichází satan!

• USA The First Omen (více)

Když je mladá američanka poslána do Říma, aby začala sloužit církvi, narazí na temnotu, která ji přiměje zpochybnit vlastní víru a odhalí děsivé spiknutí, které doufá, že přivede zrození inkarnovaného zla. (Falcon)

Videa (7)

Recenze (68)

InJo

První pokračování skvostného původního filmu, které mě bavilo a skutečně zaujalo. Neznámá režisérka vyčarovala solidní temnou a hrozivou atmosféru a hlavně několik velmi působivých scén, které jsou "hororové" v tom nejlepším smyslu slova (použití Goldsmithova božského hlavního motivu z originálu v klíčové scéně mělo patřičný efekt). Dokonce mě zaujala i ústřední myšlenka ("Čeho se církev nejvíce bojí?"), ale propojení s Donnerovou mistrovskou klasikou je hned ve dvou ohledech velice pofidérní. Jeden zcela popírá jedno ze zásadních odhalení a druhým je křečovitě zkonstruovaný závěr, jehož cílem je případná možnost vzniku další dílu, který by stál stranou (tzv. sidequel) již existující série. A který - pochopitelně - vůbec není potřeba... I tak ale asi nejlepší satanistický horor za docela dlouhou dobu. 65 % ()

ScarPoul

Potešilo navedenie na pôvodný film. Ten ale zostal neprekonaný. Prvý Omen je žánrový pilier na ktorom stavajú iné horory. A v tom ho máločo dokáže prekonať. Jednak filmu škodí fakt, že vieme ako to všetko skončí. A zároveň snaha tvorcov pripraviť si novú pôdu pre prípadne ďalšie pokračovania. Zápletku pozorný divák prekukne takmer okamžite a skutočne desivých alebo nepríjemných scén je tu trestuhodne málo. Atmosféru to má aj nejaké pozitívne doplnky - scéna kontrakcií pred kostolom, ale celkovo sa jedná skôr o sklamanie. Ale určite je to lepšie ako Nepoškvrnená ( hoci tá ma s týmto filmov až príliš veľa spoločného). Priemer. ()

Rimsy

První znamení: Přichází satan! dopadlo rozhodně o poznání lépe, než muselo. Vylámalo si však zuby na snaze udělat až moc věcí naráz – tedy dostatečně uctít slavný původní film, vytvořit důstojný i překvapivý prequelový příběh a v neposlední řadě i působivě děsit současné okoralé diváctvo. Výsledkem je nesourodý slepenec vlivů, v leckterých scénách zajímavý a podnětný, jako celek však ryze průměrný. Více zde. ()

JASON_X

Netuším, jde-li o běžnou řeholní praxi nebo scénáristický konstrukt, že řádové novicky si z kláštera po večerech odskočí v kurvím kroji zachlastat a zakoketovat s chlapy na dýzu. Silně pochybuju. Ne že by asi nemohly, ale proč by to sakra dělaly? Proč by budoucí řádovky měly toužit po takovémhle druhu "zábavy"? Ale to je asi tak všechno podstatné, co bych filmu vytknul, jinak jde o vynikající prequel k Damienovi. A líbilo se mi zdůvodnění pro zrození Antikrista: skrze Ďábla přivést lidstvo zpět k Bohu a do lůna matičky katolické církve, toť vskutku ďábelsky (a nebo božsky?) vychytralý plán. A samozřejmě bych uvítal pokračování o téhle neznámé "ďábelské" ženské linii. ()

fuxoft

Oceňuji, že se tenhle horor snaží trochu vybočit ze škatulky a není to jenom další "sériovka" jako od Blumhouse. Ale po každé zajímavé / originální / WTF minutě následuje pět nezajímavých minut. Skutečnost, že jde o prequel 50 let starého filmu a že by tvůrci zoufale chtěli natočit i sidequel, je spíš na škodu. Bill Nighy a Charles Dance mají jenom camea. ()

Zajímavosti (26)

• Ruce kardinála Lawrence (Bill Nighy) se zdají být částečně ochrnuté (prsteníček a malíček). To není součástí postavy, herec Bill Nighy trpěl Dupuytrenovou kontrakturou. Jedná se o dědičné onemocnění, které způsobuje, že prsteníček a malíček každé ruky jsou trvale ohnuté dovnitř směrem k dlani. (Johnny.ARN)
  • Když Maggie (Nell Tiger Free) přijede do Říma, kardinál Lawrence (Bill Nighy) jí vysvětlí, že mezi italským obyvatelstvem dochází k lidovým bouřím, jejichž motivem jsou mimo jiné studenti nespokojení se státem a církví svatou. To je historicky přesné: po sociální revoluci v Paříži v květnu 1968 se to rozšířilo do dalších zemí po celé Evropě. V Itálii trvala od roku 1969 do konce osmdesátých let, tedy v období, které je v zemi známé jako „Olověná léta“. (Johnny.ARN)

Časové pásmo bylo změněno