Režie:
David AyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Graeme RevellHrají:
Keanu Reeves, Forest Whitaker, Hugh Laurie, Chris Evans, Cedric the Entertainer, Jay Mohr, Terry Crews, Naomie Harris, Common, The Game, Martha Higareda (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Tom Ludlow, detektiv mravnostního oddělení, dopadne korejské pedofily a osvobodí unesené nezletilé dívky. Díky tomu je jeho šéf Wander povýšen, což kapitán pro vnitřní záležitosti policie James Biggs nenese dobře. Okamžitě se pouští do vyšetřování Tomova zásahu. Vypadá to, že Biggse na Toma poslal jeho bývalý parťák Washington, s kterým se Tom rozešel ve zlém. Šéf Wander však za Tomem stojí, je rozhodnutý ho z maléru dostat. Tom ale nejedná pokaždé jen tak, jak nařizují předpisy, umí své pozice zneužít a v tom je problém. Tom si to chce s Washingtonem vyříkat, proto ho sleduje. Muž vstoupí do obchodu, jenže ten zrovna v tu chvíli přepadnou dva ozbrojení muži. Tom se snaží Washingtona přesvědčit, že hrozí nebezpečí, ale ten si myslí, že ho chce Tom zabít. Nastane pravá řež a Washington je při nastalé přestřelce zabit. Na první pohled to na všechny působí jako vyřizování osobních účtů a bohužel to tak vypadá i podle záběrů z bezpečnostních kamer. Šéf chce celou záležitost zamést pod stůl a poradí Tomovi, aby záznam ukradl. Problém se díky tomu sice podaří vyžehlit, nicméně Tom je pro jistotu uklizen na administrativní oddělení stížností... (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (745)
David Ayer a zkorumpovaná policie (už zase?) z předměstí Los Angeles (tak tak, zase). Že tenhle chlapík umí prokázal jak jako režisér tak i jako scenárista. Druhý zásadní člověk pro Street Kings je James Ellroy. Ten rozhodně víc než pouze umí, to je neoddiskutovatelný fakt. Street Kings jsou jako takový turek. Sice již potřetí udělaný do stejného nevymytého hrnku, v kterém zůstal lógr po Training Day a Drsných časech, ale až nyní je to ta pravá káva. Silná, temná, hustá, hořká a především lahodná až hanba. Ale není to ten pravý šálek pro každého. Pro oslazení byly přihozy i kostky cukru v podobě perfektních hereckých výkonů. Zvláště Reeves dává zapomenout na mdlá představení z poslední doby a Whitaker jakoby rovnou říkal "sorry za nejsměšnější výkon mé kariéry v Úhlu pohledu" (stále však trochu moc tlačí na pilu, to u něj nebývalo zvykem). Street Kings mají našlápnuto na kriminálku roku, byť se dle zdejších ohlasů zdá, že zřejmě pouze v mých očích. Mě to ke štěstí stejně bohatě stačí i tak. Pět hvězd v rámci žánru, jinak za silnější čtyři. Uznávám totiž, že pár zádrhelů se tu najde, ale nic co by v kriminálce závažněji vadilo. Pro příště by však Ayer mohl zkusit bodnout zase do jiného hnízda. Talentu má až příliš mnoho na to, aby zůstal zastrčen ve škatulce jednoho tématu. ()
Pribeh s ocakavatelnym vyvojom, stylovo nielen stylom podany. Na moralku sa v tomto drsnom, nekompromisnom a spinavom svete nehra, resp. i slabe naznaky su nakoniec udupane a pokracuje sa dalej, kde bola snaha z cesty odbocit. Forrest Whitaker ma nastastie po zbabranej postave vo Vantage Point znova moznost na vacsie rozpatie svojich hereckych moznosti a nalezite toho vyuziva. Farebne tonovanie zahalene hlavne do odtienov zeleno-sede s cervenou krvou zintenzivnuje marazmus pribehu i prostredia. V ramci zanru nic prevratne, ovsem presvecivo podane, s jednym vyborne natocenym zaberom (Keanu a jeho strelba nad chladnickou), ktory si budem este dlho pamatat. 7-8/10. ()
"Jsme policie. Můžem si dělat, co sakra chceme. Nesejde na tom, co se opravdu stalo, ale jak to sepíšem." - "A co pravda?" - "Co s ní?" L.A. Přísně tajné se potkává s Training Day. Ellroyova předloha v Ayerově režii rovná se scenáristicky i režijně nepřekvapivý, ale krásně plnotučný žánrový kousek (za směšných 20 mega) ze současného L.A. o zkorumpovaných fízlech s vlastní morálkou i způsobem nastolovaní spravedlnosti/řešení případů. S výborným Reevesem v roli poldy, co rád střílí lumpy. ()
Ayer je späť! I keď mnohých svojím predchádzajúcim filmom nesklamal, mňa áno, ale teraz mi to všetko vrátil aj s úrokmi. Pekelne nabrúsená mašina, ktorá silne konkuruje všetkým filmom o skorumpovaných ochrancoch zákona. Scenár z drsného života policajtov je skvelo napísaný, jeden zvrat strieda druhý a potom sa to všetko ešte raz zvrtne úplne naopak, ale stále to má svoju ucelenú rovinu a príbeh (silného scenáristického komba Wimmer-Ellroy) Ayer drží pevne v rukách. Navyše Keanu je neskutočne pri chuti a vidno, že si svoju postavu užíva, akoby po nej túžil už odmala a teraz sa mu splnil detský sen. Ayer teda takmer pokoril svoj slávny 'Training Day', ale nakoniec ostali oba pre mňa na rovnakej úrovni. Kto by to čakal, že tá istá téma bude aj po tretíkrát v rukách toho istého režiséra stále tak horúcim uhlíkom. 90%. ()
Drsný časy Toma Ludlowa. Detektiva, jehož buňky tankují vodku z lahviček a jehož zásobníky nikdy nezůstávají dlouho plné. Scénárista James Ellroy jej zasadil do jednoduchého příběhu, ve kterém jsou zkorumpované snad i tkaničky od bot. Do prostředí, které režisér David Ayer vykreslil znovu slušně, tvrdě a neúprosně. Keanu Reeves tu doslova žhne, Chris Evans působí spíše přizdisráčově, Forest Whitaker s přivřeným okem si po nevýrazné roli v Úhlu pohledu napravil pověst, od Hugha "Dr. House" Laurieho hlavně nečekejte žádný sarkasmus, už takhle se zaškatulkoval víc než dost. 100 minut poctivé filmařiny s dobrými herci, krvavými přestřelkami a dynamickým, nepříliš originálním scénářem. 20 miliónů dolarů(rozpočet)/55,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (20)
Zajímavosti (20)
- Tržby ze severoamerických kin byly 26,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových 66,5 mil. (NIRO)
- V rôznych etapách predprodukcie boli priraďovaní k režisérskej stoličke Spike Lee, David Fincher, Erik Van Looy a Oliver Stone. (ladko)
- Postava šéfa oddělení Wandera, kterou hraje Forest Whitaker, v jednom z dialogů označuje Toma Ludlowa (Keanu Reeves) za hrot kopí, stojící proti zločinu. V předchozím filmu Keanu Reevese Constantine (2005), bylo Kopí osudu hlavní relikvií příběhu. (Caszidy)
Reklama