Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (983)
Dvaja policajti v uliciach L.A neustále v ohrození života. Postupne gradujúci príbeh kolegov z ktorých sa časom stávajú najlepší priatelia. Od prvého zákroku zvesenia mačky zo stromu až po objavenie 30tich odseknutých hláv v starom feťáckom dome. Nemôžem povedať, že by ma tento film nebavil, alebo, že by bol zle natočený - to ani náhodou! Ale čo ozaj nemám rád je, keď sa niekto za každú cenu snaží natočiť realistický film, no v záverečných minútach (a nie len v závere), to tak prepískne, že človeku z huby vypadne aj ten posledný hnilý zub. 3 retardi z AK-1 tky, ktorá je snáď jedna z najpresnejších zbraní vôbec!!, zo vzdialenosti hádam 5 metrov netrafia dvoch chlapov bežiacich za sebou, ale zato vysielačku 2x5 cm odpália na "prvý" šup. Záverečné prežitie hodné X-manov ma už úplne dorazilo. Suma sumárom, vzhľadom k úvodnému nastoleniu vysokého štandardu, v závere, obrovský pokles a sklamanie. Pre tento krát mr. David Ayer - NE, TUDY CESTA NEVEDE. ()
Jasně, že bych se tady mohl rozčilovat nad tou kamerou a civilností, s jakou je tenhle film natočen. Jenže já věděl do čeho jdu...a hlavně...pořád v přesile byli především herci, na které jsem se hodně těšil. No a tak jsem se do Patroly pustil a ono ejhle, ve skutečnosti se jedná o nádherně upřímný film ze světa náročné práce policajtů v Los Angeles, kteří denně bojují s drogovými kartely. Je to taková studie do tohoto světa a do toho všeho je to neuvěřitelně lidské, přirozené a krásně civilní. Musím se přiznat, že to nedělám každý den, ale tady jsem tu kameru prostě přešel. Sice to s ní nebyla hitparáda ze začátku, ale ten nápad, to zpracování a ti herci mě donutili k tomu, abych to tady ve výsledku pochválil. Patrola možná není filmem pro každého, ale stojí za to mu dát šanci. Třeba dokáže překvapit i ostatní, co rozklepané kamery nesnesou. Ostatně jako já. ()
Tak jsem zase jednou slusne naletel teda na uvod abych nehral zbytecne prekvapenyho musim rict ze uz podle traileru jsem cuchal slusnej pruser ale pak jsem si zase rekl kurva kdyz to ma 81% tak to snad tak hrozny nebude ale chyba lavky nehodlam ted resit tu dementni kameru o ty uz toho bylo napsano az dost bohuzel tady se nepovedlo lautr vubec nic celej tan pribeh kterej bych ani pribehem nenazyval je to jenom stupidni reklama na hrdinsky Americky policajty mne totalne nebavil ty dva kokotsky hlavni hrdinove byly fakt ultratrapny furt jenom fuckovali kydali jiny sracky hrali si na hrdiny a mysleli si snad ze sou nejvic cool nebo co a z toho se mam jako podelat? vubec nic jako ztotozneni se z jejich osudem tu absolutne nefunguje a do deje to nevtahne uz vubec akce je zalostne malo a kdyz uz se nejaka najde tak ji zabije ta otresna rozklepana kamera diky ni neni videt ani prd tak a ted bacha SPOILER na konec kdyby ty dva kriplove na konci oba chcipli tak bych mozna dal i 1* ale zel bohu sejmou jen jednoho z nich a ten druhy pak stka na pohrbu a je chudak tak rozhozenej ze ze sebe nevypravi kloudne slovo no to je dojak jako prase! Amici zamackli slzu a Wacoslav 1 vypnul svuj prehravac po zabitych 100 minutach zivota jasnej ODPAD! a propadak roku ()
Scenár nie je originálny, našťastie to Ayer s policajtmi po odpadových Drsných časoch nevzdal a výsledkom je práve táto triumfálna buddy movie. Práve extrémne sympatická ústredná dvojka sa postarala o fest dobrý zážitok. Taká zohraná dvojica sa len tak nevidí! Konečne niekto mal geniálny nápad prísť s parťáckym policajným filmom, v ktorom hrdinovia nemajú chuť navzájom sa povraždiť, ale naopak ide o kamarátov, ktorí by jeden za druhého položili životy. Koniec je relatívne podľa očakávaní, ale zároveň ukazuje, že ak je scenárista šikovný, dokáže aj v temnejšom závere nájsť rafinovaný spôsob, ako to ukončiť krásne, milo a dojemne. ()
"Patrola" zpřítomněním kamer učinila z centrální dvojice policistů hrdiny jejich vlastního žánrového filmu. Díky oslovování kamery a předvádění se před jejím objektivem se snímek přesouvá z invazivně-dokumentární estetiky reality TV do sféry exhibicionistické ichformy YouTube videí, jejichž aktéři se stylizují do vlastního nadreálného zrcadlového ideálu. Zvolená forma navíc výmluvně koresponduje s motivem nezdravé siláckosti obou hrdinů. Znepokojující nedospělost centrálních postav ukazuje, že odznak je pro ně jen vstupenkou do bájné říše žánrových gerojů a pistole garancí moci i příslibem dobrodružství. ___ Více v recenzi pro Cinepur. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Fráze: „Same old shit, different day,“ zazněla ve filmu Vykoupení z Věznice Shawshank (1994), kde ji pronesl Red (Morgan Freeman). (oje)
- Po zásahu, během kterého Brian (Jake Gyllenhaal) a Mike (Michael Peña) chytnou muže se zlatým kalašnikovem, ukazuje Brian na policejní helikoptéru čtyři prsty - značí tím kód 4, který znamená, že situace je pod kontrolou a není potřeba žádné další pomoci. (Adrai)
- David Ayer napsal scénář za 6 dní. (Pria)
Reklama