Režie:
Jon FavreauScénář:
Justin TherouxKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
John DebneyHrají:
Robert Downey Jr., Mickey Rourke, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson, Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Sam Rockwell, Jon Favreau, Kate Mara, Olivia Munn (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Tony Stark, majitel velké zbrojařské firmy a vynálezce speciálního obleku Iron Mana, odmítá snahy vlády o vydání své technologie pro potřeby armády a tvrdí, že nepřátelé státu jsou ve vývoji o mnoho let pozadu. K jeho velkému překvapení se na závodech v Monze objeví podivný muž, který ve velmi podobném obleku vyvolá nejdříve autonehodu závodních formulí a následně napadne Starka. Útočníkem je Ivan Vanko, zneuznaný potomek ruského vědce, který kdysi pomáhal Tonyho otci založit Stark Technologies. Z vězení ho unese Tonyho konkurent Hammer, který chce, aby mu tajně vyrobil obleky Iron Mana. Jenže Vanko začne pracovat na takzvaných drondech - válečných robotech. Pro sebe si vyrobí svůj vlastní oblek Iron Mana a na výstavě technologických válečných novinek pomocí svého tajného softwaru a robotů napadne diváky a Tonyho... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 555)
Příjemně komplikovaný scenáristický půdorys nakonec vyzní dosti mělce, postavy v poměrně nudných škatulkách triválně plní své funkce a předepsané povinnosti. Stopáž je trošku delší, než by se slušelo hlavně díky velkému množství dialogů, které si o genialitě mohou nechat jen zdát. Několik akčních scén je výborných, efekty rozzáří očka nejednoho fanatika do zbraní a výbuchů, nicméně je jich málo. Film se snaží zabrousit do psychologie hlavní postavy, ale nedaří se mu to, taktéž šarm a vtip Tonyho Starka nedoznal absolutně žádných vylepšení, ba naopak... Výsledek je povrchní, snad až lehce vyčpělý a snadno zapomenutelný. Druhý Iron Man smutně stojí ve stínu svého předchůdce. 5/10 ()
Ach, tak tohle bolelo. Navíc jsem si uvědomila, že už jsem se na to snažila jednou koukat někdy předtím, ale po začátku jsem to vzdala s tím, že každý film má svého diváka a já nejsem divák pro tento film. Ale když už jsem se tomu odevzdala, tak jsem si také slíbila, že začnu něčím pozitivním. A to jsou vlasy Černé vdovy. Ó božíčku, tu jednu scénu, kdy je při otočce v chodbě snímána ze shora a její kadeře se kolem ní na svítivě bílém pozadí podlahy zatočí a zavlní, jsem si užila víc, než celou trilogii dohromady. Vím, že je to dost povrchní a že většina žen, které se mi líbí, má velký nos, ale přesto, kdybych někdy sestavovala seznam bohyní (jako že ho sestavuji), tak Scarlett na něm určitě bude. A potom k filmu, já vím, že to má být vtipné, ale v některých momentech mi zatrnulo: Je to vážně komedie? Úvod je vážně děsivý, strašidelný. Potom ten odér americké vlajky vlající na každém monitoru trochu vyvane, respektive není tak explicitní, ale vážně, brrrr. Je to tak zvrácené, jako stavět uprostřed vybetonovaného města pavilon s umělou zahradou. Nejlépe to symbolizuje Pepper a její boty. Já osobně sice trpím tím, co se ženám často přisuzuje, a totiž jakousi primární a nepřenosnou posedlostí botami, ale jehlové podpatky se mi nelíbily nikdy a film nabízí několik krásných ilustrací proč. Když v nich chodí, a jsou to docela důležité momenty, tak to vypadá, jako by se soustředila na jednu jedinou věc - a to na chůzi v těch botách. Její kroky vypadají úplně jinak než lidí v pohodlnějších botách, kteří chodí kolem ní, její tempo je pomalejší, její nohy jsou neustále pokrčené v kolenou. A to trochu ubírá na uvěřitelnosti její postavy, která jde právě zachránit někoho, koho miluje, a tak podobně. Respektive ona jako postava neexistuje. A potom je tam ta nebetyčně děsivá scéna, ve které jdou do schodů obě, Pepper a moje bohyně. Obě mají pouzdrové sukně ke kolenům a lodičky na jehlách, obě se dívají pod nohy a obě trochu vyvrací nohy, aby vůbec v těch sukních zvládaly dělat ty kroky, Scarlett s tím má tedy větší problémy. A aby toho nebylo málo, následuje střih na na Sama Rockwella, který tančí. Tančí! Kde jsou všechny feministky světa? Jestli tohle není peklo, tak nevím. (A abych tedy nevypadala příliš vyšinutě, tak ještě poznámka k Tonymu: jeho figura v tomto filmu trpí častým scenáristickým nešvarem, a to totiž tím, kdy z nutnosti vytvořit drama a napětí mezi postavami se jedinec začne chovat nekonzistentně/křečovitě/nebo-zkrátka-jako-idiot. Když Bruce Wayne na svém večírku předstírá opilost, tak to dělá proto, aby vyhnal lidi a tím je dostal z nebezpečné zóny. Když je Tony Stark na svém večírku doopravdy opilý a dělá bordel - místo aby dělal věci, které chce, s těmi, se kterými chce - tak ho vnímám jako slabocha a ztrácí můj respekt.) ()
Ja si nemuzu pomoct, ale me to pride ani ne tak jako pokracovani, ale spis jako jina verze prvniho dilu. Takze Tony se tu tak ruzne flaka, nevi co ma delat, vylepsuje svy hracky, zaporak si taky stavi teprve oblecek a 90 minut to je vicemene az na par drobnejch potycek bez akce. Navic nechapu, proc sem nemuze dovalit nakej zajimavej zaporak a misto toho vsichni musi bejt jen slaba kopie Ironmanovskyho obleku. Aspon, ze sem si trochu spravil chut v zaverecny pulhodince, kde se skonci s kecama a rozjede se rezba, navic trikove bezchybna. Vetsinu casu to tak stoji na hercich, ty jsou sice fajnovy, ale nemaj moc co hrat. Downey haze hlasky, ale uz to nema tu udernost, Paltrow uz je spis otravna a Rourke je sice charizmatickej, ale jelikoz si hraje na rusaka, tak skoro nemluvi. Obcas sice vypomuze Rockwell nebo sexy Scarlett, ale nic co by cloveka vylozene dostalo. Jedno drobny plus je Cheadle, ale to hlavne diky tomu, ze vystridal hyper otravnyho homouse Howarda. Takze ted to vypada, ze jsem to brutalne sprcal a nebavilo me to, ale to vubec neni pravda, jasne film ani zdaleka neni dokonalej a ma spoustu chyb, ale obsazeni je fajnovy, triky spickovy, kdyz uz dojde na akci, tak je skvela a predevsim to cely ty dve hodiny moc dobre bavi, takze neni minuta, kde by se clovek mel sanci nudit, tudiz i kdyz nejsem nejak oslnenej, jsem vcelku spokojenej a popravde receno, ani jsem od toho vic necekal. ()
Narcis, co úspěšně zprivatizoval světový mír, je zpět! Za předpokladu, že ten chloroform nebyla Zelená, trápí Anthonyho už jen nerusky vypadající Rus s trýznivým holobičem a existenčně-milostně-pracovní problémy, ale to není nic, co by zbrojař milénia s nukleární hercnou nevyřešil.. Favreau se držel osvědčeného schématu jedničky, kdy akce bylo poskrovnu a vše se točilo kolem charismatické aury Downeyho jr., což byla myslím správná volba i vzhledem k tomu, že dětem přístupné scény s "hammeroidy" se utápěly v nepřehlednosti a nudě. Pokud Marvel pomýšlí na trojku, měl by ji pojmenovat podle hvězdy, na které vše stojí - Tony Star(k). Ušetří se spousta peněz za triky a rudozlaté brnění může klidně zamířit do sběrny cenných kovů.. ()
Zrovna od filmu, jehož hlavní hrdina polovinu filmu jenom chlastá a dělá voloviny, bych nečekal varování před mocí (mediálního) obrazu. Stark je stejně amorální postavou jako druhý zbrojařský magnát Hammer, jen umí působit na lidi a udělat si ze sebe srandu, což je vlastnost charakterizující celý film a odlišující Iron Mana od potemnělých komiksových adaptací á la Temný rytíř, jež superhrdinský mýtus nezlehčují. Favreau trend psychologičtějších komiksáren nenásleduje. Temnější je dvojka výhradně tím, co se děje se Starkovým tělem, nikoliv tím, co prožívá. Právě soustředění na povrch přitom lze vnímat jako příčinu popularity Starka a jemu podobných, jež vědí, jak vystupovat před televizními kamerami (skrze něž na protagonistu také několikrát nahlížíme). Soustředění na povrch je zároveň důvodem, proč dostala ve filmu vcelku nadbytečnou roli Scarlett Johansson, jejíž křivky jsou manou pro oči. Radost udělá také Mickey Rourke, který nemluví moc, ale mluví k věci, Gwyneth Paltrow, jejíž slovní přestřelky s Downeyem dvojsmysly a timingem připomínají klasické screwballové komedie a radost nakonec udělají i ty cca dvě akční scény, přidané jakoby jen tak, pro radost (když už nám na ně dali prachy…). Vydatně zahláškovat, dobře u toho vypadat, a rychle zmizet z paměti. Splněno. 75% Zajímavé komentáře: Bluntman, FlyBoy, Theatis, ScarPoul, fmash, mcb,Deverant ()
Galerie (155)
Zajímavosti (173)
- Vodka, kterou Ivan (Mickey Rourke) pije, je Russkij Standard. (Kubaaa97)
- Tony (Robert Downey Jr.) v originálním znění mluví o svém kufříku, který se dokáže přeměnit v oblek Mark V, jako o „football“. Jedná se o odkaz na kufřík, jehož obsah může prezident Spojených států použít k autorizaci jaderného útoku pokud se právě nachází mimo stálá velitelská centra. (Kubaaa97)
- Drony námořnictva Spojených států mají označení VX-23. To je ve skutečnosti zkušební letka námořnictva na letecké stanici Patuxent River. Provádí výzkum, testování a vyhodnocování taktických letounů s pevnými křídly a bezpilotních letounů. (Kubaaa97)
Reklama