Strážci Galaxie: Sváteční speciál

(TV film)
  • USA The Guardians of the Galaxy: Holiday Special (více)

Strážci galaxie se vydávají na planetu Zemi, aby pro Petera Quilla sehnali dokonalý vánoční dárek. (Disney+)

Recenze (274)

Shakers

Vlastne je to úplne zbytočný doplnok, ktorý nemá na sériu žiadny vplyv, ale kto ma rád Vianoce a vianočné špeciály svojich obľúbených filmov, tak ho to určite pobaví (preto dávam aj tu štvrtú vianočnú hviezdičku). James Gunn sa zase raz trošku odviazal v dobrom slova zmysle. Je to krátke a celkom vtipne, tak ako sme pri tejto partii zvyknutý, no je trošku škoda, že Peter, Groot a Rocket moc priestoru nedostanú a celý špeciál je hlavne o tom ako Drax a Mantis idu ukradnúť Kevina Bacona, aby ho mohli dať Pítrovi pod stromček. V roku 1984 Kevin zachránil svet tancom. Tentokrát pre zmenu ukáže, ako si Vianoce užiť. P.S.: samozrejme nezabúdajte na vianočný stromček za titulkami. 75% - 4* ()

verbal

Jakub Zbraňň je snad jedinou svěží vlnkou, opravdovým originálním kreativcem, drsným, vtipným, uvolněným a neomarxisticky nementorujícím pissálkem i režisérem v zahnívajících vodách současného leporelového unidementverzsa. A velmi doufám, že nezkrotnul, nepohltil jej mamon ani kokotporátní pásová dementizace, a i nadále jimi zůstane, protože jeho vánoční kretenciál jediného bezbolestně sledovatelného homixu v galaxii není ničím jiným než rychlokvašnou, kýčovitou, přiteplenou, žinantní a řádně přiblblou komerční pičočalamádou pro retardy, ztrapňující nejen všechny dříve úspěšně zúčastněné včetně animáků, ale také patrně zoufalého Kevču Slaninu, který do toho celkově zapadá a hraje asi jako obrnou traumatizovaný Lenin v Assvendžrech. ()

Timak

Mě to vůbec nebavilo. Ale ani trochu. Začínám se vážně bát, co uvidíme ve trojce. Protože se Strážcema to jde z kopce. Chápu, že speciál nedostal moc peněz na nějaký cgi efekty, ale Groot vypadá vážně strašně. To je jak původní oranžový predator, do kterého se oblékal JCVD. Starší ročníky vědí, o čem mluvím. Fakt těžkej průměr. Ani soundtrack není bůhví jak dobrej. ()

hroubek

Příjemný speciál, který neurazí, ale bohužel nijak výrazně nenadchne.  Režisér a scénárista James Gunn ví moc dobře jaký příběh chce vyprávět a využije tento speciál, aby si připravil půdu pro závěrečný díl Strážců Galaxie, a zároveň si natočil ulítlý vánoční speciál. Ve výsledku má tento speciál hodně silné emoce a reálně stojí na výkonu Pom Klementieff, která dostane nejvíce prostoru a taky příběh s její postavou nejlépe pracuje. Mantis má tady nějaký vývoj, se kterým se dá v budoucnu pracovat a Gunn to napsal parádně. A tím to bohužel končí. Pár vtipných hlášek, pár srandovních momentů a Kevin Bacon, jenž si dělá sám ze sebe srandu. Něco funguje, a něco mi zas přišlo nudné, zbytečně dlouhé nebo zbytečně na hraně. Strážci Galaxie: Sváteční speciál je fajn oddychovka, od které jsem čekal malinko více, na druhou stranu tady fungují emoce na sto procent, a to je taky dost důležité. PS: Animace Groota je tragická a vypadá hrozně. ()

TheEvilTwin

Spojení vánočního feelgood filmu a GotG zní na papíře skvěle, ale celé je to nudné až hrůza a vyloženě to jen těží z nápadu udělat vánoční speciál, a tím i vysokou sledovanost. Jde čistě jen o objímačky, zpívání vánočních písní, světýlka a dárečky, ale jakýkoliv humor, zábavnost, originalita či sebemenší akce se zde nenajde. Chybí Groot, Draxův humor, mýval či jakákoli hláška a po zhlédnutí cítím, jako bych byl obrán o 40 minut života. Zííííív. ()

Zajímavosti (34)

• V policejním autě, které Drax (Dave Bautista) převrhne, je strážník R. Bobbitt (Barry Curtis). Jeho jméno odkazuje na Russella Bobbitta, který se dlouhodobě stará o umělecké oddělení Marvel Studios a jenž si zahrál také v několika snímcích MCU. Sám Barry Curtis je potom vedoucím ochranky Marvel Studios. (Kubaaa97)