Pronásledování právě začíná. Ethan Hawk se jako bývalý automobilový závodník Brent Magna snaží najít svou unesenou manželku. Společně se Selenou Gomezovou následuje v jejím nadupaném autě, Fordu Shelby GT500 Super Snake, záhadný hlas Johna Voighta a snaží se vyhrát napínavý boj s časem. (HBO Europe)

Videa (7)

Recenze (234)

becki_tu

Fast and Furious meets Drive meets Phone Booth. Ačkoliv už námět a tvůrčí tým vypadá od pohledu béčkově, nikdy bych s těmito předsudky nehodnotil samotný film. Ten má totiž překvapivě kvalitní akční scény, které potěší poctivou kaskadéřinou a téměř live-action akcí. Příznivci legendy jménem Ford Mustang v provedení Shelby budou slintat blahem, ikdyž tak bytelné auto, jak je ve filmu několikrát demonstrováno, to opravdu není. Getaway není bezchybným filmem, ale díky perfektnímu Hawkeovi, neustálým přísunem akce a několika zajímavými režisérskými nápady (používání kamer, dlouhý záběr honičky ve finále) rozhodně nenudí. A v případě, že nemáte žádná počáteční očekávání, tak je dost možné, že budete z výsledku stejně mile překvapeni, jako jsem byl já. 70 % ()

majo0007

Najlepší výkon vo filme podáva Shelby Cobra. V End Credits sa dozviete, že je film je venovaný pánovi Shelbymu, ale takýto epitaf si určite nezaslúži. V logike a v "hereckých" výkonoch to riadne hapruje. Slečna Gomezová je pre mňa kanditátom č.1 na Razzie Awards, keď prevezme štafetu po Rihanne za Battleship. Puntík za deštrukciu v Sofii, aj to s odretými plechmi. ()

silentname

Ach jaj. Človek by chcel veriť, že sa z toho niečo bude dať vytrieskať, no ak máte príbeh, ktorý má len ústrednú myšlienku a nič viac, tak potom to nefunguje. A na tom "Getaway" zlyháva. Je to jeden tupý, nudný príbeh bez žiadnej myšlienky bez žiadneho príbehu. Len treba zachrániť manželku a splniť želania šialeného týpka z telefónu. A ideme na to. A bude kopec búračiek, explózií a naháňačiek. A máme tam Ethana Hawka, ktorý nevie filmu nič dať a Selenu Gomez, ktorá exceluje v tom, že je Selenou Gomez. Čo viac k tomu dodať? V skratke je to asi všetko čo sa k tomu dá povedať. Vizuálne je to kopec roztrasených záberov, že miestami neviem čo sa deje, postavy nemajú v sebe nič zaujímavé, a najmä v nich nevidím reálne postavy ani nič podobné. Človeka to nepohltí, nezaujme, nedostane to ničím. Je to proste len prázdny príbeh o ničom. Nie otrasný, ale dosť špatný a neodporúčam vidieť. Hodnotenie: D+ ()

VanTom

I přes zjevnou zhovadilost zápletky muselo konstantně akční béčko, kde se vlastně nevyleze z auta, vypadat na papíře jako slibný materiál. Jen by po nadějném úvodu nesměla záhy nasednout otravná přechytralá teenagerka, ďábelská padouchova ústa usrkávající suché Martini by nesměla působit tak trapácky a především by jednotlivé honičky nesměly splynout do monotónní, nezáživné přehlídky poletujících policejních aut. Ale zase jich zničili hodně, to jo, závěrečná naháněná přece jen vystoupila z řady a i ta spolujezdkyně postupně přestala lézt na nervy. ()

BMW12

To byla parádní podívaná! Peckovej nápad. Ethanu Hawkeovi unesou manželku a on musí poslouchat pokyny únosce. Tudíž nasedne do auta a spolu se Selenou Gomez plní různé úkoly, které mu únosce zadává. A že to jsou teda fakt peckový úkoly, občas si připadáte, že se koukáte na video ze hry Need for Speed. Na autě jsou i umístěny kamery, takže divák má možnost zhlédnout parádní záběry z auta při honičkách. A Ethan Hawke je fakt parádní řidič. Většina filmu se odehrává právě v autě, ale to vůbec nevadí, je to fakt hodně dobře natočeno. Mnohem, mnohem lépe než například Štvanec 19. Jenom mě opravdu udivuje, že to má tak nízké hodnocení. ()

Zajímavosti (21)

• Tento film si vypůjčil nehodu z NASCAR závodu 2011 5-Hour Energy 200 na trati Dover International Speedway a upravil ji pro své účely (ve filmu čas od 4:11). Tvůrci pouze upravili čísla vozů, cenzurovali skutečné sponzory a Brenta Magnu (Ethan Hawke) posadili do vozu č. 60 Carla Edwardse, který tu nehodu neúmyslně způsobil. (Mannoroth81)
  • Během natáčení se používalo přibližně 28 7D kamer, které byly umístěny na místa na autech, odkud pořizovali panoramatické 360° záběry toho, co se dělo v interiérech aut a venku kolem nich. (Cheeker)
  • Film byl uveden do kin pod názvem Speed Demon. (Cheeker)