Svět po zániku

• USA The Day

Deset let po apokalypse se světem toulá pětice přeživších lidí, kteří se snaží najít bezpečné místo, kde by mohli začít nový život. Konečně by tak mohli přestat utíkat před kanibalskými kmeny, které jsou jim na stopě... (TV Prima)

Videa (8)

Recenze (122)

VanTom

Nízkorozpočtový "survival", odehrávající se na jedné polorozpadlé venkovské usedlosti, s velmi slušnou atmosférou špinavé postapokalyptické beznaděje a krutosti (o jejichž příčinách se jinak nic nedozvíme). Příjemnou první polovinu sice narušuje pár mimózních dialogů, ale kámen úrazu se nachází až v divné polovině druhé: útok na dům probíhá v naprosté tmě, takže vidíme zmatený kulový, navíc nepřátelská taktika spočívá v postupném nabíhání na porážku v různě početných vlnách; a celé to vyzní tak nějak do nikam. ()

Bloody13

Hodně špatnej den čeká pětici vyvolených v postapokalyptickym světě. Když narazí na opuštěnou barabiznu, celkem pozdě zjistí, že se ocitli v prdeli. Pardon, chci říct v pasti. K místu se navíc začnou stahovat podivná individua, která by ráda něco snědla... cokoliv. The Day mile překvapil. I přes ten jednoduchý příběh nemá kupodivu moc hluchých míst, obsazení je na nízkorozpočtové béčko hodně slušný, a skrz všechny ty šedé filtry celý působí dost chladným, až černobílým dojmem. Divácky nejvíc vděčná je závěrečná třetina, kde dojde na lámání chleba: hrdinové v domě odolávají útokům těch hladových zmrdů a celé to finišuje nekorektním soubojem, v němž si to na férovku vyřídí obě strany. I když násilí je tu poměrně dost digitální, tentokrát nevadí. Je ho dost a má patřičnou šťávu. Tohle teda jooo, bavil jsem se. ()

Astaroth12

Totálne rozobratie situácie, do akej sa dostalo pár ľudí. Film mal dlhší rozbeh, ale keď sa rozbehol, bol plný akcie, krvi a adrenalínu. Je jasné, že ide o nízkorozpočtový film, lebo je jeden dom, na jednej strane ľudia, ktorý chcú prežiť a na strane druhej, ľudia, ktorý ich chcú zjesť, a tak boj sa môže začať. Do toho pár nepodarených psycho flashbackou, ktoré boli úplne mimo. Príbeh je jednoduchý, ale s postavami som Súcítil a dá sa povedať, že mi boli aj sympatické. Koncoví boj sa odohrával poväčšine v tme, a bolo vidieť leda tak hovno. A týmto námetom sa dali urobiť veci, ale potenciál nebol naplnený. ()

darkrobyk

Postapokalyptický snímek. Hned na začátku dojde k první akci, ale divák ještě netuší, jaké nebezpečí lidem hrozí. Poté sledujeme skupinu lidí putujících zničenou krajinou, kteří utíkají před nimi. Až v momentě konfliktu se ukáže, kdo jsou oni, přičemž je těžké říci, kdo je zlý a kdo hodný. Jde totiž o přežití. Více černobílý než barevný film připomene řadu podobných snímků, z nichž se určitě vybaví minimálně Noc oživlých mrtvol. Snímek má napětí (pocit ohrožení je neustálý) a velmi dobrou hudbu (Rock Mafia), co vytváří patřičnou atmosféru. Každou chvíli očekáváte lekačku (zkoumání opuštěného domu), ale ona se nedostavuje... Závěr je obohacen o temné horrorové obrazy (oni přicházejí v mlze a v plášti noci) a výživné gore. Hvězdu přidávám za skvělý rozmáchlý závěr s.... ()

Ampi

Svět po zániku (The Day) jako by byl volným pokračovaní Cesty od Johna Hillcoata a Cormaca McCarthyho. Není vysvětleno, jestli za koncem byla jaderná válka, dopad vesmírného tělesa (doplň meteorit či kometa), nějaká pandemie či masivní sopečná činnost. Co je důležité, že člověk člověku je vlkem, popřípadě svačinou aneb kdo není vlkem je ovcí, která sice dokáže trknout nebo kopnout, ale občas jí to není co platné. Z některých vlků se mohou stát psi, ale i ti mohou být hladoví a pěkně kousat. Film si zajímavě hraje se světlem a barvami. ()

Zajímavosti (13)

• Natáčanie prebiehalo v kanadskom meste Ottawa. (Sufferer)
  • V rané podobě filmového scénáře byly filmovými kanibaly zombie. (Conspi)