Adela Banášová uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen z pražského Rudolfina. (Česká televize)

Recenze (65)

stration

Banášová dobrá, borci za klavírem výborní, celkem do odsýpalo, Masaryka jsem neviděl, tudíš výsledky komentovat nebudu, i když se mi to zdá divný, nejsem pobouřen, nejsem zklamán, ale ani nadšen. Je pouze otázkou, kdo z našich herců a moderátorů by snesl vtipně a s noblesou odmoderovat večer příště. ()

Matty

Podezřívám akademiky, že viděli jenom jeden film (a pokud jich bylo víc, na většinu z nich v průběhu roku zapomněli). Vítězství Masaryka v technických kategoriích se dalo očekávat, ale scénář a režie? Jinak mi přijde symbolické, kolikrát během večera moderovaného (velmi pohotově a místy vtipně) slovenskou moderátorkou a prostoupeného narážkami na to, že by velká filmařská rodina měla držet při sobě, bodovali Slováci (kostýmy, kamera, film). O něco svižnější než předchozí dva ročníky, s funkčním zapojením živého hudebního doprovodu a vesměs bez hluhých nebo nechtěně trapných míst (děkující Kaiser se dopředu jaksi naplánovat nedal), ale počtem kategorií pořád zbytečně nafouknuté, což je zvlášť patrné, když všechny válcuje tentýž vítěz. ()

Necrotongue

Dnes bylo jasně vidět, jak se dá s elegancí a vtipně moderovat předávání filmových cen. Stačí obsadit do role moderátora profesionála, který se neuchýlí k úchylnému rádoby humoru a umí položit inteligentní otázku. Ano i mě by zajímalo, proč se v rámci večera Českého lva předává jakýsi kužel. Je škoda, že se k moderátorce nepřidali i všichni hosté, takže jsem si mohl opět užít více či méně zakamuflovaných, "vtipných" narážek na prezidenta. Nejsem zrovna jeho fanouškem, ale když se vtip omílá stále dokola, stane se osinou v místě zřídkakdy osvětleném. Asi nejvíc mě potěšilo, že celý večer působil spíše komorním dojmem, organizátoři se dokázali vyhnout nesmyslné pompéznosti, takže to byla naprostá pohodička, u které jsem se nenudil. Udělení samotných cen,to už je úplně jiná záležitost, to si možná užili diváci v sále, ale já jsem například v případě filmu Masaryk netušil, která bije. ()

Pepinec

A bude se chválit, protože letošní předávání levů mělo nejlepší úroveň, jakou pamatuju. Adéla Banášová byla zlatou volbou, protože na rozdíl od Lucinek Bílé nebo Výborné tady v tom našem Kocourkově nemusela nikomu lézt do zadku a předvádět svoje supervtipné ego. Naopak byla pohotová, zábavná a ukázala ženské kule, když jako jediná vznesla naprosto legitimní otazník směrem ke lvím kuželům. To jako vážně někdo úmyslně vyrobí takhle hnusnej průhlednej paskvil těžítka a metronomu, podívá se na to a řekne si "ty vole, jo, to je vono - to se bude Bartoškoj za celoživotní přínos líbit." ??? Říkal jsem, že budu chválit, ale i Zlatá malina má hezčí sošku. Hlavně asi proto, že vůbec sošku připomíná. Ale zpátky k pochvalám. Líbil se mně spád celého večera, líbil se mně živý hudební doprovod, líbila se mně absence politických keců nebo vystoupení takzvaných celebrit. K samotným cenám mám tolik, že podle mě je v životě lepší rozmanitost. Letošní rok byl pro český film docela silný, možná by dávalo větší smysl podělit ceny mezi víc projektů a ne narvat všechny křišťálové kužely filmu, který by měl úspěch i bez nich. ()

troufalka

Po letech důstojné a vyvážené předávání prestižních filmových cen a to hlavně díky svěží muzice obou Ondřejů, kteří dokázali vtipně reagovat a díky krásné a přirozené Adélky Banáškové, jež vládne bravurně slovem a dokáže improvizovat. Citlivá dekorace, vzpomínkový in memoriám v podkresu Vojty Dyka, vtipný vstup Oldy Kaisra ... Doufám, že tento trend nám dlouho vydrží a úroveň půjde jenom nahoru! ()