Epizody(6)

Za nadvlády Impéria sa Obi-Wan Kenobi vydáva na kľúčovú misiu. (Disney+)

Recenze (462)

sheen

Tak konečně jsem po návratu z dovče mrknul na poslední díl, po prvních dílech jsem byl mírně zklamán, pak mi to ale začalo dávat trošku smysl, přeci jen, když člověk žije tak dlouho v ústraní, nepoužívá sílu a sžírá ho, že zabil svého přítele a poslední díl je velkolepé finále se vším všudy...Obi v podání Ewana je moje nejoblíbenější filmová SW postava, Ewan je neskutečný pantáta. ()

Blackhand47

V tuto chvíli patří Obi-Wan Kenobi spolu s Anakinem Skywalkerem a Ahsokou Tano ke svaté trojici Star Wars a už když se mluvilo o samostatných projektech postav, bylo jasné, že i mistr Jedi jednoho dne něco dostane. Z původního náčrtu pro film tak nakonec vznikl seriál (a hranou Ahsoku můžeme očekávat již příští rok), který se nečekaně zaměřuje na příběh Kenobiho mezi trilogiemi a ukazuje tak divákům věci, jež znali z vyprávění a (ne)chtěli je vidět. Seriál Obi-Wan Kenobi tak můžeme zařadit do stejné kategorie jako film Solo nebo komiksová dílka Black Widow a X-Men Origins: Wolverine. Všechna tato dílka jsou víceméně vatou, která staví na známých věcech a případně představí nějakou novou postavu, s níž tvůrci mohou do budoucna pracovat. U Sola to byla Qi'ra, u Black Widow rodina ruských agentů a Kenobi se vytasil s inkvizitorkou Revou. A jakou látku jinak seriál zpracovává? Máme tu zestárlého mistra, který hlídá malého Luka Skywalkera. Galaxii prohledávají inkvizitoři, kteří loví Jedie a součástí plánu jedné jejich členky je vylákání Kenobiho tím, že unese princeznu Leiu, jež je dcerou blízkého Kenobiho přítele. Do toho se ještě připlete Darth Vader a navíc sledujeme, jak se Ben pokouší kontaktovat ducha svého mistra Qui-Gona, což se mu deset let kvůli výčitkám svědomí nedařilo. Vzhledem k tomu, kdy se seriál odehrává, má pevně dané mantinely a ty se snaží za každou cenu neporušovat. Vznikají tu tak různé kličky, jak by se daly věci udělat, aby to dávalo smysl a pod určitou interpretací té a té věty pak fungují, aniž by narušovaly kontinuitu. Ukázat si to můžeme na vztahu Obi-Wana a Leii. Ta na Hvězdě smrti může působit, že Kenobiho zná, protože je opravdu ráda, když se dozví, že dorazil a operuje dokonce i s jeho přezdívkou Ben. Zprávu poslanou přes R2 pak tvůrci vysvětlili jejich poslední konverzací, kdy dává Ben Leie najevo, že nikdo nesmí vědět, že se znají. Dalo by se to ale jinak také osvětlit tak, že jako senátorka prostě chtěla, aby to vyznělo oficiálněji. Mnoho lidí jinak samozřejmě popudilo, jak tvůrci pracovali s Veleinkvizi­torem. Původně kolovaly zvěsti, zda náhodou nechtějí vyřadit Povstalce z kánonu, ale nakonec postava ožila. Seriál to bohužel neosvětlí a tak nějak očekává, že se diváci vyznají v anatomii Pau'anů, kteří mají dva žaludky a propíchnutí jednoho z nich je tak nezabije. Každý ale není takový fanoušek, aby trávil hodiny u obrazových slovníků, knih, komiksů nebo Wookieepedie (jako tady redaktor), takže by třeba i jedna řečená věta mohla posloužit tomu, aby i obyčejní diváci pochopili, co se děje. K samotnému tempu seriálu se dá říct, že by příběh možná fungoval lépe, kdyby jej skutečně udělali jako ten film. Je tu hned několik hluchých míst, kdy se vše táhne a jde vidět, že se tvůrci opravdu snažili, aby to natáhli na šest epizod. K hereckým výkonům známých původních herců nelze nic říct a mladá Leia byla skvělá (až na scénu s bratránkem, která věku postavy moc neodpovídala). U Revy je to chvílemi diskutabilní, ale určitě by se herečku nemělo odsuzovat kvůli barvě kůže, jak tomu bylo tady. Její postava určitě není jednorozměrná, ale scénář dokonalý zrovna není. Seriál Obi-Wan Kenobi rozhodně není dokonalý, ale dává fanouškům to, co víceméně chtěli a mohli očekávat. Je tu plno odkazů na filmy, jiné seriály a také hry a komiksy a dojde i aktualizaci oblíbeného memu. Jinak se dá ale označit za obrovskou vatu, kterou lze bez problémů vynechat a překvapit může víceméně akorát člověka, který se na ságu dívá poprvé a chronologicky (takže pokud máte rodinu nebo přátele, co Star Wars neviděli, šup šup). Hodnocení: 70 % () (méně) (více)

Spiker01

Pokračování svázaného cyklu příběhu mezi 1-9 epizodou, jsem zvědav, jestli se z toho vůbec někdy dostaneme. Obi-wan asi splnil fandům to, co tak nějak chtěli a očekávali, ale alespoň za mě to nebyla žádná šleha, ke které bych se každý týden rád vracel. Naopak mi trvalo hezkých pár měsíců to usledovat, ačkoliv to má pouhých 6 dílů. Vizuálně se jedná o hezky výpravný seriál, jen to tvůrci až moc přehnali s filmovým zrnem, které v Dolby vision citelně ruší. Počítalo se s minisérií, ale čím dál více prosakují zkazky o druhé sérii, za mě už prosím ne. ()

Marigold

Jsem s tím v míru. Je to režijně totálně nevyrovnané (srovnání úvodní scény z Jedi chrámu a naprosto parodické honičky lupičů a Leiy je neúprosné), scenáristicky je to bordel, postavy se potkávají a odcházejí jakoby uprostřed něčeho podstatného. Trpí to Disney syndromem SW - má to strašně omezené mantinely, protože víme, kam to směřuje a ještě si je to zužuje tím, že to do hry vtahuje úplně zbytečně známé postavy v ústřední roli. Jenže jako kolekce hezkých set pieces, temné atmosféry inkviziční periody a zachmuřeného Ewana, který by vytáhl emoce i z hromady sušeného trusu, to prostě tak nějak funguje. Pokud si odmyslíme, že i nejlepší nová postava, posedlá Třetí sestra, nakonec moc dramaticky nedává smysl a očekávaný duel Bena a "vy víte koho" skončí předčasným odchodem jednoho týmu do šaten, je to vlastně přiměřeně zábavná a atmosferická jednohubka ze světa, který začíná připomínat mosteckou hnědouhelnou pánev. Akorát producenti už by se mohli smířit tím, že Leia, která se ledva přestala pomočovat a digitálně vyhlazený boomer Anakin možná nejsou to, co fans SW chtějí. ()

Colby Sawyer

Kolik fanservisu a easter eggů udělá z úplné kraviny dobrý seriál? To je rozhodně dobrá otázka a je můžu říct jen, že ne tolik, kolik ho nabízí tento. Disney vsadilo na to, že má McGregora s Christensenem a zbytek "nějak dopadne". No dopadl pěkně na nic. Ten scénář je hrozně, ale opravdu strašlivě pitomý. Celé je to hloupé, plné absurdních nelogičností a nesmyslů, dokonce ani nedokáží tvůrci udržet nějakou konzistentnost. Celé je to i ohromně podprůměrně zrežírované. Každý záběr je bez nápadu, zcela banální, obrazové vyprávění nulové, jedná se o naprosto sterilní práci rutinéra. Mando byl chvílemi vyloženě generátor screenshotů, tady by se jen těžko něco našlo. Deborah Chow si tímhle rozhodně žádné jméno nevybudovala, právě naopak. Hudební doprovod je na tom snad ještě hůř, dokonale mdlý a často i zcela chybí. Stejně tak choreografové soubojů jsou pěkní průměráci, jestli tam vůbec někdo takový byl, nedivil bych se kdyby ne. Kde jsou ti lidé, co pracovali na prequelech sakra? Ewan je super a svým charismatem to drží nad vodou a občasné fanouškovské pomrknutí donutí diváka udržet pozornost, ale jinak je to nejhorší SW seriál, když nebudeme počítat některé animované rychlokvašky. Boba Fett byl sice z půlky dokument o tuskenech se dvěma skvělými epizodami Mandaloriana, ale i to bylo lepší než tohle. Nebudu lhát, druhou sérii bych si dal, jen bych vyměnil všechny, co na tomhle dělali, a nechal pouze titulního hrdinu. ()

Zajímavosti (55)

• Jeden z droidů, které můžeme vidět v pozadí na planetě Tatooine, je modelová řada R5. Můžeme ho poznat podle typické hranaté „hlavy“, která příliš nekoresponduje se zbytkem těla. Tato řada byla navržena a zkonstruována tak, aby se dosáhlo co nejmenších nákladů a astromecha si tak mohlo dovolit více lidí na svých lodích. Byly poruchovější, mnohonásobně levnější než R2 řada, a nedosahovaly ani takové samostatnosti jako R2 jednotky. (Veskoslav)
  • Obi-Wan (Ewan McGregor) využívá rozbitá okna inkvizitorovy základny, aby unikl vojákům a utopil je stejně jako ve videohře „Jedi: Fallen Order“. (KGBelik)