Reklama

Reklama

Temný stín nad L.A.

  • USA Dark Blue (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prosazování zákona je v méně luxusních čtvrtích L.A. proklatě drsná záležitost, to ví elitní detektiv Perry velice dobře. Tentokrát musí spolu s mladým partnerem vyřešit brutální vraždu, která rozpoutala rasovou bouři po celém městě. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (98)

Heroine 

všechny recenze uživatele

Jaj aj, tenhle druh filmů nemám ráda. Zkorumpovaní poldové, zničené manželky policistů, synové, kteří sotva znají svého tátu, město v plamenech, rasová diskriminace... Je to nějak ohraná písnička, a navíc, Kurt Russell má fakt minimální charisma. Jo, kdyby to hrál Bruce Willis, nebo Vin Diesel, to by byla jiná podívaná. Ale nebylo to úplně nudné, navíc se mi líbil Speedman, takže jednu hvězdičku za to. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Bolo zaujimave si po case pozriet tento starsi film podla scenara Davida Ayera vzhladom na velku podobnost s filmom Street Kings, ktory pre zmenu Ayer reziroval a scenar prenechal niekomu inemu.Ta podobnost medzi týmito filmami je tak velka, ze to vyzera akokeby boli Street Kings remakom filmu Dark Blue. Hlavna zapletka je uplne identicka. Akurat v Dark Blue je naviac linia o rasovych nepokojoch, ktoru pokladam za zbytocnu a otravnu. Aj kvôli tomu sa mi viac pacia Street Kings, ktori sice nie su bezchybni, ale su dynamickejsie zrezirovani, vdaka comu sa ani na chvilu nenudite. Dark Blue je ovela civilnejsie natocene, hlavna postava nie je taka zabednena a vztah poslusny vojak (Russel) a jeho pochybny sef (Brendan Gleeson) je uveritelnejsi. Na druhej strane o co je tento vztah v Street Kings beckovejsie vykonstruovanejsi, tak o to je efektnejsie podaný vdaka opulentnemu prehravaniu Foresta Whitakera, ktore ale kazdemu nesadne. Vysledkom su ale dva nadpriemerne policajne filmy, ktore stoji za to vidiet. 6/10. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Sheltonova notně přitvrzená variace (odpověď) na (Super)prohnilé C. Zidi(ho)? Možná. Spíše však další přírůstek do rozšiřující se nekompromisní sbírky D.Ayera aneb L.A.- „město andělů“? Bývávalo! Buďto to vzdali nebo na ně jednoduše (v pekle) nezbylo místo. Jak vidno, nejen Francie (pařížský Montmartre), ale i Amerika resp. L.A. je „oblíbenou to turistickou destinací“ pro bující korupci a organizovaný zločin ve státní sféře. Po pravdě, ono kde se mu nedaří. Nemusíme chodit daleko, že Praho! Balancování na hraně zákona je nebezpečné, nelze ho oddalovat do nekonečna, přičemž stačí jednou překročit mez a není cesty zpět. Max tak s havrany a bez fanfár. Jeden dávno ztratil ideály (pokud nějaké kdy měl), stejně jako se (kdovíkde, kdovíkdy) vytratila původní ušlechtilá myšlenka a žebříček morálních hodnot. Z ústředního motta „pomáchat, chránit, sloužit“ zbylo resp. bylo přebyto jediným, „mlčet“ aneb nehledáme (skutečné) pachatele, ale pachatele odpovídající jejich profilu. I přes celkem nekompromisní vyznění snímku, byť závěr dává jistou naději a ukazuje světélko na konci tunelu (někdo to nazývá klišé), je divák svědkem celé řady odlehčených momentů, to zejména díky „věčně žíznivému“ K. Russellovi (Sgt. Eldon Perry), kterému tento typ rolí od nepaměti sedne jak dětská prdelka na nočník (byť osobně dávám o něco málo přednost variaci, pracovně nazvanou, „věčně žíznivý šachový velmistr“).Zdatně mu sekunduje „obdivovatel historických památek-belgických Brugg“ B. Gleeson coby jeho zkorumpovaný šéf Jack Van Meter. Daleko za nimi povlává bezkrevný S. Speedman, který to uhrává „na plichtu“ s jediným „něco jako výrazem“ coby det. Bobby Keough, kterého Perry provází (rychlo)kursem zvaným škola života. Vítaným zpestřením jsou i střípky z osobního života všech hlavních hráčů, zabraňující jisté černobílosti postav resp. usnadňující (divákovi) lépe pochopit jejich chování. P.S. byť dokážu i pochopit důvody, které Ayera vedly k smířlivějšímu konci (tj., „návratu andělů do L.A. byť s notně ohořelými křídly“), osobně se taky řadím mezi ty, kteří by přímočařejší (cyničtější) alternativní závěr uvítali. 75% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Obvyklý případ zkorumpovaných policistů na pozadí incidentu s Rodneym Kingem. Film, který ničím nepřekvapí a pracuje přesně podle zavedených žánrových schémat, ale je potřeba mu přiznat tempo a solidní herce, díky čemuž je trošku delší stopáž snadněji stravitelná. Možná bych hodnotil i výš, nebýt závěru a tradičnímu americkému proslovu před davy. 60% ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

Takový Training Day bez dobrých herců, ale s uvolněnější atmosférou. Za půl roku nebudu o filmu vědět, ale Ron Shelton to natočil jakoby víc uvolněně a zábavně. Kurt Russell pořád válí, i když to není Danzel, a tehdy byl Scott Speedman taky v kurzu. Posledních 20 minut je sice dost splácaných, ale jako dobrý thriller/kriminálka na odpoledne to splní účel dokonale. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Los Angeles, La Verne, San Dimas, Watts nebo Parker Center. Dále se natáčelo ve filmovém studiu Center se sídlem v Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama