Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Yiua (LEUNG KAR FAI) se připlete k vraždě a je odsouzen k trestu ve Stanleyově věznici. Je vhozen do uzavřeného světa s vlastními pravidly. Dostane se do konfliktu se všemi, se kterými by si vůbec začínat neměl. Naštěstí pro něj se ho ujme Ching (CHOW YUN-FAT Neprůstřelný mnich, Full Contact), charismatický podvodník, který má ve vězení výsadní postavení. Jenže v Stanleově věznici kope každý sám za sebe. Vězeňské triády, obyčejní vězňové i kápové ti všichni se snaží přežít. K brutálnímu násilí dochází každý den, lidé jsou mrzačeni a vše pomalu a jistě spěje ke katastrofě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

otík 

všechny recenze uživatele

Velmi kvalitní vězeňské drama od Ringo Lama, jehož americké remake si sám později natočil s Jean-Claudë Van Dammem. Obě dvě zpracování si jsou velmi podobná - líčí tvrdý život ve věznici, kde si navzáejm kladou překážky vězni i dozorci. Jde spíše od drama než akční film, všechny bitky jsou pravé chlapské rány, žádné otočky a jiné efekty. Jde vidět, že Chow Yun-Fat je výborný herec nejen v krvavých opusech, ale umí zahrát i obyčejného, zranitelného chlápka. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pre mňa výborná záležitosť, ktorá stojí na perfektne vybudovaných charakteroch. Ringo Lam je druhý John Woo. Jeho príbehy majú atraktívne prostredie, hrdinov s ktorými sa vieme stotožniť a výbornú kameru. Prison on Fire umocňuje ikonickosť Yun-fat Chowa, ktorý patrí k špičkám Hong Kongského filmu. Taká škoda, že mu súčasné úlohy nie sú šité na mieru a nedosahujú kvality jeho ranných snímkov. Prison on Fire je ľudský, je vtipný a finále vzbudzuje potrebné emócie, ktoré od filmu vyžadujem. Plus je to krásne natočené s množstvom vsuviek - kobra, čistenie záchodov. Jeden z vrcholov. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Až tak po třiceti minutách se přestalo řečnit a začalo se něco dít. Zaujalo mě, že se Lam (narozdíl třeba od Darabonta ve Vykoupení z věznice Shawshank) soustřeďuje více než na postavy a jejich vztahy na chod a pravidla věznice. Čili hlavní a stěžejní bod příběhu. Příběh je sice sám o sobě docela jednoduchý, ale o to více vynikne zručná, typicky ostrá hongkongská režie, syrové prostředí a velmi drsné akční scény, kterých je tam sice jako šafránu, ale ke konci je to skutečně nářez. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Slušná väzeňská dráma, ktorej by ale vôbec neuškodila rozsiahlejšia zápletka. Na 107 minútach sa toho príliš neudeje. Odhliadnuc od toho ale herci skvelí, bitky správne naturalistické a emócie taktiež nechýbajú. Trochu ma prekvapila demokratickosť systému vo väznici, týkajúca sa vzťahu väzňov k mužom zákonu. ***1/2 ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(KDV) VĚZENÍ V PLAMENECH je v mnoha ohledech znevýhodněné, a tudíž může být v rámci filmografie režiséra, herce ve (vedlejší?) roli či národní kinematografie opomenuto, popř. dokonce negativně přijato kvůli zklamaným (nesprávným) očekáváním._____ Ringo Lam si sice v roce 1987 získal větší pozornost drsnějším MĚSTEM V PLAMENECH, ale to neznamená, že by jeho vězeňské drama s komediálními prvky nestálo za pozornost už třeba v rámci režisérovy tvorby svým zakončením, které je nezvykle pozitivní. Ačkoliv je MĚSTO V PLAMENECH fanoušky asijské produkce vyhledávanější, protože ho (nepřiznaně) zremakoval Quentin Tarantino ve svém debutu GAUNEŘI, VĚZENÍ V PLAMENECH má svou nepřehlédnutelnou historickou hodnotu, když ukazuje formování Triád a přímo za to obviňuje nečinný systém a některé jedince v něm._____ Tony Leung se zdá být ústřední postavou, protože je s ním divák od úvodních chvil a s chodem věznice a tamními zákony se seznamuje prostřednictvím něj, ale vyprávění se začne postupně více zaměřovat na postavu Chow Yun-Fata. Divák je vyveden z míry nejenom vyprávěním, které se polovinu stopáže soustředí na jednoho hlavního protagonistu, z něhož se stane ten vedlejší, ale i tím, že Chow je zprvu profilován v rozporu se svými rolemi v heroic blood-shed Johna Woo jako komická postava. Její přerod je pak návratem k typům rolí, které ztvárňoval předtím, a zároveň závěrečný happy end je po předchozí scéně ospravedlnitelný vzhledem k strukturaci snímku, kdy se střídají odlehčené a drásavé sekvence. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení trvalo pouhých 21 dní. (tequilla)

Reklama

Reklama