Režie:
John CarpenterScénář:
Bill PhillipsKamera:
Donald M. MorganHrají:
Keith Gordon, John Stockwell, Alexandra Paul, Robert Prosky, Harry Dean Stanton, Christine Belford, Roberts Blossom, David Spielberg, Malcolm Danare (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Podivínský student rekonstruuje veterána Plymouth Fury z roku 1958 – ale jakmile sedne za volant, jeho sebevědomí se promění v šílenou bezohlednost. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (187)
Výstižným šlágrem „Bad to the Bone“ ohraničené pojednání o ďábelsky autonomním Plymouthu Fury a bez ohledu na průměr chromovaného ústí výfuku i o nezdravé fixaci mužů na jejich čtyřkolové miláčky. Za Jamesem Brolinem krotícím černé Auto v '77 se to drží v těsném závěsu. Trošku stočit tachometr stopáže, dolít víceoktanové hororové palivo a přidat nápaditých scén jako třeba sebeklempířství za doprovodu varhan a mohlo by se začít i předjíždět.. Apropo, když k likvidaci Christine nestačí ani buldozer, co ji vzít na D1 a zlomit ji po psychické stránce..? ()
Sázka na jistotu v podobě spojení dvou hororových titánů - teprve se rozjíždějícího Kinga a Carpentera na vrcholu - přineslo podobně jako později u Romerovy Temné poloviny - knižní předloze sice značně věrný, ale překvapivě bezkrevný film. V čemž je ale King nevinně, protože knižní předloha o posedlosti, dospívání, rozpadu přátelství a ztrátě rodičovské kontroly nad dospívajícím potomkem je vynikající a nepsal scénář. Dílem za to může scénář, který knihu zjednodušuje a emocionálně zplošťuje (odfláknutá postava dominantní matky, bleskový přerod Arnieho i odbytý Dennisův oblouk), dílem Carpenter, který umí vyčarovat výrazně silnější atmosféru a i s vraždami autem se dalo víc vyhrát. Pochválil bych casting Arnieho i herecký výkon jeho představitele, který fungoval v obou polohách. A fajn byla i přidaná scéna, kde Arnie chytí svého otce pod krkem nebo akce na benzince. Co mi naopak chybělo, byla scéna, v níž Arnie před Dennisem hystericky brečí a řve, že to všem těm hajzlům nandá. Carpenterovo mistrovské období holt vyvrcholilo Věcí. Pro zajímavost, King byl už počátkem 80. let tak populární, že Christina šla do produkce ještě před vydáním knihy. ()
Stephen King je proste prilisne mainstreamove pako, coz ma na Carpentera, ktery je naopak alternativni bckar negativni efekty. Prvni pulka byla dobra, mysterie generovana inteligentnim autem Christine, ktera zarli na pritelkyne sveho majitele, atraktivni US stredoskolske prostredi, Capenterova hudba. Cim vic se ale blizi konec, tim vic se to zacne utapet v otravne bazine nezazivnosti. "God, I hate rock and roll." 6/10 ()
Další naleštěný béčkový kus. John Carpenter umí připravit výbornou atmosféru s malými věcmi. Christine se stane automobilovou milenkou hlavního hrdiny. Být jejím milencem znamená ale určité závazky. Musí jí milovat až za hrob, musí jí rozumět a nesmí mít jinou. Na druhou stranu se mu ona odvděčuje jako osobní strážce a její písty budou bít až do posledního vstřikování. Na život a na smrt. Christine je prostě vášnivá milenka a nedovolí, aby se jí někdo pletl do osobního vztahu. Keith Gordon, jako Arnie, mi velice připomínal mladého Edwarda Nortona. Dokázal se dokonale přeměnit na čistou nenávist. ()
Film o posadnutosti všeobecne, o mladíckej menejcennosti v kolektíve a túžbe po vzbure, odcudzeniu a v neposlednom rade o materiálnom svete, v ktorom nám viac záleží na hmotných statkoch ako na medziľudských vzťahoch. No a ako vyšilujeme, keď sa nám dnes niekto omylom obtrie o auto, že...Horor je tento film iba technicky, keďže vraždí nadprirodzená sila, takže ide aj o očakávania, aké si s filmom vopred budete spájať. Americký bratček Upíra z Feratu nie je tak uletený, ale je asi zábavnejší a sugestívnejšie nakrútený. 70% ()
Galerie (51)
Zajímavosti (31)
- Do role Arnieho Cunninghama byl zvažován Scott Baio. Nakonec ji získal Keith Gordon. (Chatterer)
- Úvodní scéna z montážní linky se natáčela v opuštěné továrně na nábytek, přetvořené na pásovou výrobu automobilů. (DaveM)
- Ono „samoopravování“ Christine bylo výsledkem jednoduchého triku. Dovnitř karoserie byly umístěny hydraulické válce, které pomocí dálkového ovládání deformovaly karoserii dovnitř. Ve střižně pak byly při výrobě filmu záběry puštěny pozpátku. (DaveM)
Reklama