Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Vizuálna nádhera s výborným hereckým obsadením, obstojnou hudbou, ale slabým dejom a scenárom. Od mierne dobrodružného vojenského filmu som čakal viac, od leteckých súbojov, možno viac od rôznych akcií, čakal som o dosť viac od aspoň akého takého životopisu. Na takýto film by som sa mohol pozerať dlhý čas, len k tomu veľa chýbalo, nemalo to akoby obsah, vnútro, pripadalo mi to prázdne a to som si od toho veľa sľuboval, v podstate ma to veľmi neprekvapilo, keď už, tak sklamalo. Každý film je iný, osoby v ňom sú iné, niektoré vám sadnú, iné nie, ja som ich bral také aké sú, ale chýbalo mi to lepidlo, ktoré by filmu dalo zmysel. Film zaujímavo poukazuje na to, ako vojnu vnímali šľachtici, ako sa im žilo a aj napriek tomu, že ku koncu niektorí cítili odpor k tomu, čím sa stali, ďalej robili veci podobne. Film podľa mňa má hlbší zmysel približne posledných 30 minút, či už rozhovor baróna so ženou, s ktorou sa mali radi, alebo záverečný skoro až romantický koniec na cintoríne. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Neskutočne nudný film, ktorého najväčší problém nespočíva v tom, že nevznikol pod záštitou zábavnej americkej produkcie, ale v tom, že jedna dejová linka zameraná na technické spôsobilosti hlavnej postavy, nedokáže uspokojiť diváka milujúceho plnohodnotný filmový zážitok. Dodať filmu hlbší myšlienkový rozmer, emocionalitu či viac dejových prvkov, mohol Červený barón dopadnúť úplne inak. 2* za vizuálnu stránku. ()

Reklama

fragre 

všechny recenze uživatele

Zklamání! Proto jen 2 *. Ten film je nějaký nedopečený, jako by nevěděl, zda má vyrábět legendu či být deziluzivně kritický. Občas se táhne a tam, kde by našinec čekal vyvrcholení, je najednou uťat. Zvláště na konci filmu je to devastující. Neukázat hrdinovu smrt, to je snad proti všem zásadám dramatu. Souboje jsou dobré, ale kupodivu ani s pomocí digitálních triků nedosahují takového účinku jako ty prostými kamerami snímané souboje u stařičkého (z roku 1930) filmu Pekelní andělé. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Hudební vykradení několika slavných snímků si Rudý baron opravdu mohl odpustit, ale jinak to taková hrůza není. Lena Headey je tu doslova jako hezká ozdoba a v příběhu nic moc nesehraje, ale to samé se dá říct i o dalším slavném jménu, Josephu Fiennesovi. Trochu mi to celé připomíná Rytíře nebes, ale v mnohém baron zaostává za svým kvalitnějším kolegou. Je ale dobře, že Rudý baron nesklouzl k žádnému obhajování, ani kritizování, ale spíše se snažil ukázat chronologicky stavy slavného letce a způsob jeho uvažování. Samotné rozřazení a časté skoky jsou možná kostrbaté, ale ve výsledku tak film zvládá pokrýt poměrně slušný úsek první světové války. Šlo to natočit výrazně hůře, ale i lépe, takže slušné 2*. ()

movieband 

všechny recenze uživatele

Příběh o mladém šlechtici Manfredu von Richthofenovi a jeho vzestupu na bojištích 1. světové války, kde si vybojoval přezdívku Rudý baron díky svému trojplošníku natřenému na červeno a víc jak 80 sestřelených nepřátelských letadel. Zajímavý film, který sice není tak akční jak Rytíři nebes, ale je víc zaměřený na postavu ml. Richthofena a jeho prožiky během války. Solidní válečné drama. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Podle seznamu letadel v knize "Rudý letec" letěl Manfred von Richthofen na celkem 5 Fokkerech Dr. I. Stroj 425/17 je v knize popsán jako celý červený, ale na některých kresbách se objevuje s bílou svislou ocasní plochou. Létal na něm v dubnu 1918. Podle chronologického řazení výrobních čísel to ale byl třetí/čtvrtý stroj, na kterém létal. Jeden Dr. I patřil Jasta 6 a měl černobíle pruhované ocasní plochy. Žádný z Albatrosů, na kterých von Richthofen létal, nebyl celý červený. Minimálně spodní strana křídel měla jinou barvu. Nejčastěji byl červený celý trup a ocasní plochy. Nebo ocas, horní křídlo a příď. (Michel24)
  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • Lothar von Richthoffen neletěl v den smrti svého bratra Manfreda s ním, jako je to ve filmu. Ve skutečnosti Lothar havaroval a kvůli zraněním skončil v nemocnici. O smrti svého bratra se dozvěděl právě tam. (Cheeker)

Reklama

Reklama