Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

První světová válka...Byli mladí, byli krásní, byli to báječní muži na létajících strojích. Jeden z nich se stal legendou. Baron Manfred von Richthofen (Matthias Schweighöfer) ve svém mladém věku byl pilotem stíhačky a jeho činy inspirovaly mnohé k následování. Film je nádherně natočený, okamžiky štěstí s životní láskou Käte (Lena Headey) střídají momenty beznaděje. Zásadní problém je, že bohužel příběhu chybí vrchol v podobě leteckého souboje s Hawkerem (Richard Krajčo), což byla dozajista klíčová událost v krátkém baronově životě. Takhle nakonec zůstaly střípky pospojované do ne zcela uspokojového tvaru. I když co se týká pečlivé výpravy, českých lokací a herců z našich luhů a hájů, tvaru líbivému. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Ďakujem tvorcom za ozrejmenie niektorých mojich medzier z histórie 1.sv. vojny, čo im ale nemienim odpustiť sú absolútne nelogické strihy vždy, keď sa udialo niečo podstatné v Manfredovom živote. Vyslovene ma to vytáčalo, podobne ako príbeh orientovaný na citové dojenie nežnejšej časti populácie príbehom lásky s belgickou sestričkou. Čo už, keď chceme, aby niekto prišiel do kina, tak musí byť aj romantika. Tiež ma napríklad zaujalo "bojové" pomaľovanie lietajúceho cirkusu, kde sa na dvojplošníkoch dala nájsť vedľa seba Dávidova hviezda spolu so Železným krížom a barónov stroj v duchu hesla "Nechcem byť nenápadný, chcem aby sa ma báli" :) Celkovo ale dobré. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přesně tak jak zdejší kamarád uživatel povídal. Na tomhle filmu, jestli trošku znáte příběh o Rudém Baronovi, tak přesně víte co máte očekávat, jenže od něj to prostě prakticky vůbec ale vůbec nedostanete. A co se týče té největší bitvy ze všech, tu autoři radši okamžitě vypustili. A já to nepochopil, fakt ne. Proč si s tím alespoň nedali práci. Líbí se mi, že ve filmu je vidět, že tenkrát se válka chápala jinak, tedy co se týče letců, ta směs baronů, princů a všelijakých hrabět, co se této bitvy účastnili totiž dokázali ve vzduchu navodit příjemný závan skutečného soupeření s velkou špetkou ctí a hlavně džentlmenství, kterého se tam dola na zemi nikoho netýkala a nikdy ani týkat nebude. Letci prostě ukázali válku z naprosto jiného pohledu, a velitelové si nevěděli rady co s nimi, i když jim ve skrytu duše neskutečně záviděli, že něco takového ve vzduchu dokáží vyloudit. To si ale vysloužila jen první světová válka a znovu se to zřejmě už opakovat nebude. Tenhle film to nabízí a je vidět, že si s tím rozhodně hlavu neláme. Ukazuje to, co lidi, kteří tento film chtějí vidět, už dávno vědí, jenže to na co se těší, to s nadšením autor upustí. Je to ostuda, pro Německého občanu ještě větší, protože tady se opravdu Německý národ nemusí oproti zbytku za co stydět. Tady skutečně šlo jen o pohé leč veskrze ušlechtilé soupeření. Každopádně filmově to projeli na celé čáře, barbaři. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Režisér Müllerschön trval na tom, aby nebol film natočený pod správou veľkých hollywoodskych štúdií kvôli obavám z americkej klišéovitosti, ale práve tá bola skalou úrazu v celom tomto filme. Plytký dej a bezúčelné dialógy bránili celkom sympatickým hercom v akejkoľvek snahe predviesť niečo so svojou postavou. Akcia bola slušná, ale bolo jej príliš málo na to, aby dokázala zalepiť hluché miesta, ktoré v príbehu dominovali. 40%. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Vizuálna nádhera s výborným hereckým obsadením, obstojnou hudbou, ale slabým dejom a scenárom. Od mierne dobrodružného vojenského filmu som čakal viac, od leteckých súbojov, možno viac od rôznych akcií, čakal som o dosť viac od aspoň akého takého životopisu. Na takýto film by som sa mohol pozerať dlhý čas, len k tomu veľa chýbalo, nemalo to akoby obsah, vnútro, pripadalo mi to prázdne a to som si od toho veľa sľuboval, v podstate ma to veľmi neprekvapilo, keď už, tak sklamalo. Každý film je iný, osoby v ňom sú iné, niektoré vám sadnú, iné nie, ja som ich bral také aké sú, ale chýbalo mi to lepidlo, ktoré by filmu dalo zmysel. Film zaujímavo poukazuje na to, ako vojnu vnímali šľachtici, ako sa im žilo a aj napriek tomu, že ku koncu niektorí cítili odpor k tomu, čím sa stali, ďalej robili veci podobne. Film podľa mňa má hlbší zmysel približne posledných 30 minút, či už rozhovor baróna so ženou, s ktorou sa mali radi, alebo záverečný skoro až romantický koniec na cintoríne. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Film byl z velké části natáčen v České republice. (July)
  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • Ve filmu lze označit za zbytečnou postavu Friedricha Sternberga (Maxim Mehmet), fiktivního židovského pilota. Voss byl totiž nejúspěšnější pilot židovského původu. Dva ze strojů, se kterými se Voss utkal, se jsou v některých pramenech uváděny jako sestřelené, ale nemohou být pilotovi uznány, protože sám v souboji zahynul a nemohl na ně vznést nárok. Motor letadla nebyl od Bentleyho, jak je řečeno Vossem (Til Schweiger) ve filmu, ale Le Rhone ze sestřeleného Nieuportu XVII z jara roku 1917. (Michel24)

Reklama

Reklama