Reklama

Reklama

Harry Potter a Relikvie smrti - část 1

  • Velká Británie Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (více)
Trailer 2
Dobrodružný / Drama / Rodinný / Fantasy
Velká Británie / USA, 2010, 140 min

Režie:

David Yates

Předloha:

J. K. Rowling (kniha)

Scénář:

Steve Kloves

Kamera:

Eduardo Serra

Hrají:

Daniel Radcliffe, Emma Watson, Rupert Grint, Ralph Fiennes, Helena Bonham Carter, Alan Rickman, Carolyn Pickles, Jason Isaacs, Bill Nighy, Bonnie Wright (více)
(další profese)

Dlouho obávaná válka se zlem začala, Voldemortovi Smrtijedi kontrolují ministerstvo kouzel i Bradavice a zatýkají všechny, kdo by se jim chtěli postavit. Harry a jeho přátelé mají před sebou těžký úkol, chtějí najít a zničit tajemství Voldemortovy nesmrtelnosti - viteály. Při pátrání po nich nejsou nikde v bezpečí, proto se každý den přesunují a stanují v lese. Jejich samota vyústí v hádky podporované temnou mocí viteálu. Ron pak své přátele opouští. Ne na dlouho, brzy si uvědomí sílu přátelství a začne své kamarády hledat. Společně jsou poté úspěšní a jeden viteál se jim podaří zničit. Opět sjednocené trio se vydává navštívit otce Lenky Láskorádové. Od něho se dozvídají o Relikviích smrti - neporazitelné kouzelné hůlce, kameni schopném vzkřísit mrtvé a neviditelném plášti, který shodou okolností Harry již sedm let vlastní. A tato hůlka je to, co Voldemort hledá, jako pojistku proti Harrymu... (TV Nova)

(více)

Diskuze

Maerlyn0

Maerlyn0 (hodnocení, recenze)

Podle mě si HP místo v povinné četbě rozhodně zaslouží. V jistém ohledu je jediný svého druhu. Btw. co říkáte na volbu A. Desplata? Já myslím, že zvolili dobře :)

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Ta s Donem Salierim docela souhlasím, alespoň co se týče hodnocení filmových verzí HP... A Yates je podle mě (jak už jsem říkal) fakt režisér s dobrým pohledem na věc, jeho temné vize se do posledních tří dílů výborně hodí... Už úvodní scéna v pětce (Myslím útěk v dešti a přepadení mozkomorů) byla fakt výborná a zajímavě si poradil s jistě ne úplně nejlepším scénářem... To, že věšinu prostřední části knihy vtěsnl do několikaminutového vtipného sestřihu, to hodnotím v podstatě vcelku kladně, protože to vypadá tisíckrát líp než když ve dvojce všechny věty na sebe v šíleném sledu bez nadechnutí hrnuli, jen aby všechno stihli říct....

Don_Salier

Don_Salier (hodnocení, recenze)

Botanick: MOžná máš pravdu, ale ber to takto, většina knih, co je v povinné četbě se tam dostává až po smti autora. V historii nebylo mnoho knih, které by byli hned bestsellery, jejich kouzlo musí objevit až příští generace, a přesně jak jsi řekl, největší přínos HP je hlavně v tom, že se čte. Mnoho dětí nikdy pořádně nic nepřečetlo, ale jakmile přišel HP, tak toho zvládli za pár dní. Mistrovské dílo to asi není, ale podle mě je dost dobré :(

Botanick

Botanick (hodnocení, recenze)

Don_Saliery: TO, že je HP jako povinná četba jsem netušil, no stejně to není díky tomu, že by to bylo mistrovské dílo (protože není), ale je to spíš snaha děti přitáhnout k literatuře. Mně osobně přišlo, že poslední díl byl všechno, jenom ne promyšlený. Filmy mám rád všechny až na poněkud ukňouraný začátek Fénixova řádu a knihy až na poslední díl, mám taky rád. A ano Harry je víceméně neschopný ňouma.

Deschain

Deschain (hodnocení, recenze)

mám Yatesa rada, 5ka bola výborná, 6ka veľmi obstojná...a v jednom rozhovore Felton spomínal, že Yates bol jedným z naj režisérov (spolu s Cuarónom), ktorý HP režírovali, vraj si s ním všetci výborne rozumeli

Maerlyn0

Maerlyn0 (hodnocení, recenze)

Náhodou, co je na Yatesovi poměrně dobré, tak to je jeho styl natáčení, kamera (to hodnotím úplně z pohledu laika, nerozumím tomu), ale to je myslím docela podařené, dobré scény.

Don_Salier

Don_Salier (hodnocení, recenze)

jsem fanoušek HP a jak vidno mám na rozdíl od mnohých co příspívali naposledy naprosto odlišný názor, jsem takřka dospělý tak se rozhodněte jestli vůbec budete číst příspěvěk někoho jako jsem já, může přestat tady a jít na jinou stránku Harry Potter série (fknižní) je podle mě jedno z nejlepší novodobé literatury vůbec k sehnání. Jako literatura má svůj ohromný význam, protože už i na některých školách začíná Hary Potter patřit k povinné četbě. Všechny knižní díly jsou takřka neustále vynikající. Rowlingová skutečně odvedla skvělou práci. Jako teen čtu vážně dost a z nejnovější a nej bestsellerové literatury jsem přečetl všechny díly Twilight a také všechny díly Eragon, Letopisy Narnie, samozřejmě taky Pána Prstenů a další. Beletrii (avšak starší) neyjímaje. Přes všechno, co jsem přečetl shledávám HP serii jako to nejlepší, co jsem kdy četl, a ještě ke všemu poslední díl série je podle mě úžasný. Celou sérii jsem čekal odpovědi na hromadu svých otázek a všechny jsem je dostal a to ještě na malém počtu stránek (na rozdíl od Eragona atd, kterej je skutečně roztahanej až to bolí). Poslední díl je po celou dobu plný napětí, akce a vzrušení. Harry celou dobu po něčem pátrá a většinou ví, o co jde. Ukazuje se zde i trochu propracovanější Rowlingová, která jak vidno, měla od začátku dobře promyšlen konec knihy, protože po celou dobu všechno směřovalo tam, kde to skončilo. K filmům: Podle mě jsou natočeny obstojně na předlohy. Nejsou zas ař tak dobré, aby byly lepší než předlohy (to bych si dovolil tvrdit o Pánu Prstenů), ale jsou mnohem lepší než mnoho jiných filmových adaptacích, počínaje Twilight ságou, Eragonem i Letopisy Narnie. Naprosto chápu rozdělení filmu na dvě části, protože v jedné části by se všechno nestihlo. Podle mě jsou fikmy velmi dobře natočeny. Důležité věci ve filmu jsou, zbytečnosti se tam nedávají. Někdy je to trochu roztahany, jindy zase zkráceny, ale nikdo není dokonalý, to všichni víme. Jevegnij: Nechápu, kde jsi viděl onu peckovost v Princi Dvojí krve- ve vzpomínkách na Raddla? Ve smrti Brumbála? Nebo snad v rozvíjejícím se vztahu HG a RL(RH)??? st.stranger: že Harrymu vše spadlo do náruče? Vážně trefa do černyho, Harry se má vlastně skvěle, bez rodičů, pak be kmotra, ztratí svého učitele, musí opustit, ty co má rád. Kvůli němu umírají lidé. Nakonec i dobrák Snape kvůli němu zemřel, Harry je nakonec ochoten zemřít, ale ty říkáš, že mu všechno padá do náruče. Že se vloupal na ministerstvo, ke gringotovým, to mu taky spadlo do náruče, že? Ten drak, úplně se v té jeho náruči zjevil..... No nic, kritiku, že filmy jsou na nic, vážně neberu, zkuste trochu rozumněji a pak se možná dá o něčem bavit. Obdivuji jestli jste došli až sem :)

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

Nejsem fanoušek HP, jen jsem četl knihy a podle mě jsou filmy velice nudné, nemastné, bez náboje a vynechávají se celkem zajímavé scény.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Ale ono to vážně nezáleželo jen na Yatesovi.... Zaprvé nepsal scénář a zadruhé si myslím že taky nebyl jeho nápad to, jak bude film dlouhý ani to že na konci bude vynechaná bitka... On se snažil, jeho režisérský styl rozhodně není špatný...

Maerlyn0

Maerlyn0 (hodnocení, recenze)

Vlastně jsem zapomněl, že většina z vás by to natočila líp...možná o tom ještě nevíte, ale to jak vypadá konečný film nezáleží jen na Yatesovi.

Steve_Zissou

Steve_Zissou (hodnocení, recenze)

hlavni problem vidim v kokotovi yetesovi, princ dvoji krve mel bejt totalne peckovej dil a von z toho udelal nemastnou neslanou prumernou sracku...

Astu.

Astu. (hodnocení, recenze)

Pravda, tuhle diskuzi opouštím..taky jsem fan HP, ale filmová adaptace je sračka

Maerlyn0

Maerlyn0 (hodnocení, recenze)

Pravda, pravda...možná by jste ušetřili pár další minut vašeho života, kdyby jste nechodili vůbec na diskuzi k tomuto filmu, a nepsali tu svůj vysoce kvalifikovaný názor podložený spousty fakty. Mě to, jakožto fanouška HP celkem deprimuje. Btw. přihlašte se do věštecké ligy, předpovědět jaký bude film před jeho vydáním je jistě výkon z nejlepších.

Samuel7

Samuel7 (hodnocení, recenze)

Tak na to nechoďte a ušetříte si 3 hodiny života jistě něčím plnohodnotnějším.

st.ranger

st.ranger (hodnocení, recenze)

Už jsem to zde sice psal, ale trochu souhlasím s Jevgenijem. První film bude ohromná nuda, kniha mě skoro do poloviny vůbec nebavila a ke všemu zase vše padlo Harrymu náhodou do náruče.

Maerlyn0

Maerlyn0 (hodnocení, recenze)

A je nějaký rozumný důvod, proč by tenhle díl měl být "největší sračka ze všech"?

Don_Salier

Don_Salier (hodnocení, recenze)

jevgenij: tak kterej dil bude nejvetsi sracka ze vsech? pises to i k casti 2 tak jsem z toho trochu zmatenej? nebo spis ty sam nevis co mluvis?

towstit

towstit (hodnocení, recenze)

tak v pondelok bude vonku oficilany trailer a cital som popis traileru a bol som nadseny. V kazdom pripade by Trailer mali davat pred twilight eclipse, cize nakoniec navsteva kina nebude az tak nebezpecna.

5MARFO7

5MARFO7 (hodnocení, recenze)

presne tak....oficialny teaser bude vonku 28. Juna...pisal som do ceskej pobocky WB este pred mesiacom a ti mi potvrdili ze teaser ma byt koncom Juna...a Maerlyn0 , to co si sem dal,tak to je este strasne stary klip,ktory sa objavil este na Blue-Ray Polovicneho Princa..takze tak:)

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Jojo, už jsme na dabingforu psali návrhy na možný návrhy na náhradníka za tohoto mistra našeho dabingu... Jen doplním, že mu bylo necelých 61 let a že pro mě to navždy bude jednoznačně nejlepší dabér Arnolda Schwarzeneggera, resp. naprosto dokonalý dabér Terminátora.... Zrovna před pár dny jsem si říkal, že kdyby v Expandables Pavel Soukup daboval Dolpha Lundgrena, tak že by si pan Zavřel mohl po letech znovu střihnout dabing Arnieho... A včera jsem se na dabingfóru dočetl tohle... Škoda...

Foxhound#1

Foxhound#1 (hodnocení, recenze)

Achjo, další dabingová ztráta :( A Jiří Zavřel měl zrovna pěknej hlubokej hlas, zrovna nedávno jsem si pouštěl Komando s jeho dabingem.

titto

titto (hodnocení, recenze)

Nedávno zemřel český dabér Hagrida, Jiří Zavřel. V posledním filmu ho bude mluvit někdo jiný...

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

Finále Rychle a zběsile jako dva filmy?

Finále Rychle a zběsile jako dva filmy?

07.02.2020

Herec a producent Vin Diesel oznámil, že desátý film jeho rodinné akční ságy Rychle a zběsile bude nejspíš rozdělený na dvě části. Snímek se tak vydá cestou například posledního Harryho Pottera nebo… (více)

Divergence se přesouvá do televize

Divergence se přesouvá do televize

21.07.2016

Půlení závěrů velkých sérií není zrovna populární trend. U Harryho Pottera nebo Stmívání se to ještě podařilo, Hunger Games ale docela klopýtaly a sérii Divergence tyhle čachry rovnou zlomily vaz.… (více)

Hobit 1: 2012, Hobit 2: 2013... Hobit 3: 2014?

Hobit 1: 2012, Hobit 2: 2013... Hobit 3: 2014?

26.07.2012

Peter Jackson to už nenápadně naznačoval na Comic Conu v San Diegu. Hobit mu pořádně nabobtnal a za 266 natáčecích dnů bylo pořízeno tolik materiálu, že z něj Jackson pohodlně sestříhá buď dva extra… (více)

Reklama

Reklama