Reklama

Reklama

Fimfárum – Do třetice všeho dobrého 3D

  • Slovensko Fimfárum (více)
Trailer 1

VOD (1)

Stručně o nových pohádkách: V pohádce Jak na Šumavě obři vyhynuli se štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“.
V pohádce O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny, zavolá si ale pouze dva, neboť syna Honzu nikdo nebere vážně. Vysoko v horách si zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího Honzy? A může se královský syn stát absolutním mistrem světa všech závodů a všech kategorií?
Nejdelší pohádka Rozum a Štěsti řeší kardinální otázku, zda se dá žít bez Rozumu nebo bez Štěstí. Když pak spolu pan Rozum a pánisko Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák prasat Ludvík.

V novém Fimfáru jsou vedle tradičních fimfárovských tvůrců (tandem Vlasty Pospíšilové a Petra Poše) úplně mladí, začínající tvůrci, pro které je to příležitost prokázat svůj talent a ukázat poprvé svoje nadání divákům ve všech českých kinech i v zahraničí. Nejkratší pohádku natočilo mladé dámské duo Kristina Dufková a Denisa Grimmová Abrhámová. V nejdelší pohádce se pak režisér David Súkup spojil se španělskou výtvarnicí Patricií Ortiz Martinéz. Je to první Fimfárum, ve kterém jsou ženy v přesile. Vedle Jana Wericha tentokrát tvůrci vyzvali ke spolupráci např. Otu Jiráka, Jiřího Macháčka, Miroslava Krobota, Romana Říčaře nebo Miroslava Vladyku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (132)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Jan Werich byl renesančně přemýšlivým člověkem. Zajímal se o člověka a svým uměním se stále snažil na něj zapůsobit po stránce lidskosti. Snad ho při počínání přepadala marnost, ale nikdy se neodmlčel na delší dobu. Jeho kniha Fimfárum se vyznačuje důvtipem, hravostí a dobrosrdečně výchovným důrazem. U třetího animovaného výběru Werichových příběhů se nezajímám o technické vymoženosti, nýbrž o ducha sdělení a rozvernou náladu. S výsledkem jsem spokojen. Film neoslní a neuchvátí tak, jako jeho předchůdci, přesto je Werich zachován a hravé provedení potěší. Kristina Dufková s výtvarnicí Denisou Grimmovou Abrhámovou si důstojně poradili s méně atraktivním kusem Jak na Šumavě obři vyhynuli. Výchovný rys je zde nejpřímější a předem neodsuzujícího diváka překvapí neustálým mumrajem. Vlasta Pospíšilová s výtvarníkem Petrem Pošem neslevili ze svého standardu v díle O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny. Ilustrační záběry přináší vůni Radoka a uvědoměním si zbytečné uhoněnosti reflektuje i současnost. Největší prostor dostal David Súkup s výtvarnicí Patricií Ortiz Martínez. Rozum a Štěstí se zdá být nejpropracovanější. Sarkasmus nepálí, nýbrž rozveseluje. Rozum je pedantský poctivec bez možnosti odpočinku. Štěstí je bezstarostnost lennonovského šíření lásky. Humorný nadhled je všudypřítomný, pointy úderně laskavé a osvobozující. Zdánlivá obyčejnost modernímu divákovi vadí a přemítat nad věcí se mu nechce. Třetí Fimfárum si dokázalo udržet svou charakteristickou tvář. Pobaví a potěší, nic více od Fimfára neočekávám. ()

Parisée 

všechny recenze uživatele

Mísí se ve mně rozporuplné pocity. Na jedné straně mám moc rád a ctím Werichovu moudrost a vtip, které propůjčil i svým pohádkám, na straně druhé se při sledování nemohu ubránit dojmu, že se tvůrci spoléhali právě a jen na kouzlo Werichovy osobnosti. Animace mi přijde zbytečně jednoduchá, v některých místech až odfláknutá. ()

Reklama

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Ďalší film s rozprávkovými príbehmi Jana Wericha prináša rovnako krásne šerednú výtvarnú stránku oživenú kvalitnou animáciou ako v predchádzajúcom filme. Množstvo modernizačných prvkov je ešte vyšší a sú ešte originálnejšie a to nie len použitými reáliami, ale aj postupmi. Takže za šumavskými obrami sa pozrieme vďaka dokumentárnej výprave, ktorá umožní divákovi vidieť niekoľko scén priamo objektívom svojej kamery, bábkový princ pretekár sa ocitne v záberoch s reálnymi závodníkmi a pán Rozum hádajúci sa so Šťastím reprezentovaným hipisákom má k dispozícii najmodernejšiu výpočtovú techniku. To všetko sprevádzané Werichovým láskavým humorom a britkým vtipom. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Volně natočeno podle stejnojmenných pohádek Jana Wericha. 1 - Jak na Šumavě obři vyhynuli. **** DIALOG : ŠTÁB - Obry . . . hledáme. HOSTINSKÝ ( U paroháče ) - No jóóó......... Legenda se ne vždy zakládá na pravdě. Sami uvidíte. 2 - O kloboučku s pérkem sojčím. *** Ikdyž vím, že se pan Werich setkal z dětskou autodráhou, přesto mě, na počátku příběhu, tato skutečnost docela vykolejila. Honzové však velmi často nejsou bráni vážně. Ale v této pohádce......... Bugaseratti monopost mě stačil a označuji tuto pohádku za nejhorší v trilogii. 3 - Rozum a Štěstí. ***** DIALOG : ROZUM - Mě říkají Rozum, jak tobě ? ŠTĚSTÍ - Mě říkají Štěstí........... Rozum a Štěstí se málokdy sejdou. A o jednom takovém setkání je tento příběh. V bonusu dvd je ještě videoklip "Rozum a Štěstí", který zpívá Zdeněk Svěrák. Celkem **** ()

Bajj 

všechny recenze uživatele

Zklamání.. Je obecně známo, že pokračování 1. dílu nedosahují takové kvality jako film první.. existují vyjímky, avšak tento film toto pravidlo potvrzuje. To kouzlo, které provází v prvních dvou dílech už jsem zde nenalezla. Povídka "Rozum a štěstí" se povedla dle mého nejvíc. Avšak zas tak zlé to nebylo a pro podobné animáky mám slabost.. 3* ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • První Fimfárum, kde pohádky spojuje doba, ve které se odehrávají. Jedná se o polovinu 20. století. (Dodmund)
  • Stejně jako tomu bylo druhého dílu, film se nenatáčí na kameru, nýbrž se jednotlivé sekvence snímají digitálním fotoaparátem. Výhodou je rychlost a cena. (hippyman)
  • Pro všechny pohádky je společný filmový motiv. Nejprve filmový týdeník, poté staré filmové archivy, ke konci pak loutkové citace ze slavných filmů. (Dodmund)

Reklama

Reklama