Režie:
Werner HerzogScénář:
William M. FinkelsteinKamera:
Peter ZeitlingerHudba:
Mark IshamHrají:
Nicolas Cage, Eva Mendes, Val Kilmer, Xzibit, Fairuza Balk, Shawn Hatosy, Jennifer Coolidge, Tom Bower, Vondie Curtis-Hall, Brad Dourif, Denzel Whitaker (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Během řádění hurikánu Katrina zachrání neworleanský policista Terence McDonagh (Nicolas Cage) trestance ze zatopeného vězení, ale sám si poraní záda a vytvoří si závislost na utišujících lécích. V průběhu následujících šesti měsíců si však vypěstuje i závislost na drogách, hlavně kokainu, který získává z policejního depozitu. Také mu k němu dopomáhá prostitutka Frankie (Eva Mendesová) se kterou udržuje partnerský vztah. I přes tuto stinnou stránku své osobnosti je Terence jedním z nejlepších místních vyšetřovatelů a je povolán objasnit pětinásobnou vraždu senegalské rodiny. Stopa vede k vůdci drogového gangu s přezdívkou „Velký Fate“ (Xzibit). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (526)
Tohle kriminální drama má divácká očekávání na háku, takže nám servíruje trochu divočejší vyprávění, než bývá zvykem. Nejspíš jsme už viděli zkorumpovanější poldy, ale tenhle portrét je natolik barvitý, že nakonec zpochybní i špatnost hlavního hrdiny. Nicolas Cage byl buď opět ve formě, nebo zafungoval Werner Herzog coby krotitel problémových herců. Ať tak, či tak, výsledek rozhodně za vidění stojí. ()
Terence McDonagh, postava, o které se mluví jako o znovuzrození Nicolase Cage. Zvláštní, řekl bych, vzhledem k tomu, že předvedený herecký projev se příliš neodlišuje od jeho standardu. Vnímání diváka je tu ovšem soustředěno na splynutí herce a role, které dopadlo na výtečnou. Poručíkova pomatená mysl si přímo žádá přehrávajícího jedince s nekonzistentními výkony. Cage tedy sice vychází jako relativní vítěz, ale příslib do budoucna bych v tomto snímku nehledal. Za to Werner Herzog je pro mě tvůrcem, kterému je potřeba se i nadále věnovat. Ve svém nejnovějším počinu předhazuje divákovi snímek se spletitým dějem, kde se jednotlivé linie vzájemně proplétají a doplňují. To by samo o sobě nejspíš nebylo nijak zajímavé, kdyby tvůrci každé takové dějové linii – ať je sebemenší – nevěnovali ohromný prostor, ve kterém se sama rozvíjí, resp. žije vlastním příběhem. Příkladem budiž zdařilá část se sázkařem, která zpočátku vypadá jako slepá ulička, ale postupem času na sebe nabalí další dějové peripetie, resp. část, kdy se McDonagh vydává požádat jiného veřejného činitele o „laskavost“. Snímek se díky tomu odvíjí poměrně dynamicky, neboť divák příliš neví co očekávat (od filmu ani McDonagha!), která postava z minulosti se vrátí, či které ze záplatek se bude věnovat více prostoru. Za problematickou část považuji zejména konec. Líbí se mi, že největší hajzl z celého snímku, zfetovaný (!) McDonagh, odchází jako jednoznačný vítěz, ale jsem trochu znechucen z návratu zachráněné postavy ze začátku filmu. ()
Stejne jako u puvodniho filmu, i tady jsem cekal vic a hlavne ze to bude daleko drsnejsi. Nicmene Cage ma po case extra vyzivnou postavu, kterou si naprosto uziva, vypada jak pobledla, pohubla, kulhajici troska, neustale fuckuje a kazdou chvily neco snupe, s nicim se moc nepare a vyhrozovat dvoum babkam a podobny veci pro nej nejsou problem. Proste hraje perfektne. Problem je, ze krome toho, ze hlavni postava je peknej srac, je to vcelku normalni kriminalka o vysetrovani vrazdy. Navic obcas tu syrovou atmosferu Herzog zbytecne rozbiji nejakou az komickou zhuleneckou scenou a konec je desnej happy-end, kterej se sem fakt nehodi. Co se tyce srovnani s puvodnim filmem, je si to fakt silne podobny a pribeh je vicemene totoznej, ale puvodni z toho vychazi precejen o fous lip, ale uz kuli Cageovi ty 4* musim dat. ()
Že by se přece jen blýskalo na lepší časy, co se týče filmografie Nicolase Cage? Špatnej polda je totiž výborný snímek, kterému právě Cage vévodí a co se týče mužské části ansámblu, tak nemá konkurenci. Uvěříte mu, že už má nějaké ty roky jako polda za sebou, uvěříte mu tu zkorumpovanost, uvěříte mu i jeho vztah s krásnou Evou Mendes… Celým filmem se táhne taková ta špinavá, drsná atmosféra, která je podkreslena skvěle sedící hudbou. Zkrátka a dobře, tohle je důkaz, že Cage ještě zdaleka nepatří do starého železa. 80 %. ()
Nie všetko vo filme funguje. Vôbec nechápem, k čomu boli použité zábery digitálnej kamery s aligátorom alebo leguánom v popredí a hercami v pozadí. Možno mali navodzovať dojem, že nezainteresovane sledujeme policajnú prácu, no v skutočnosti nenavodili nič – teda ak nepočítam pocit ich nezmyselnosti. Tempo filmu sa v priebehu 2 hodín mení a hoci je pomalšie (čo nemusí byť na škodu), niekedy sa doslova vlečie a takmer nudí. Najhoršou časťou však bol záver, keď sa tvorcom určite podarilo spraviť svetový rekord v počte happyendov za minútu filmu. Najskôr som myslel, že to je len ďalší z McDonaghových drogových preludov, no tentokrát si niečo museli dať scenáristi, lebo neverím, že by dokázali takýto úlet a úplne otočenie filmu opačným smerom v priebehu pár minút v stave normálnosti. Zlý poliš nie je zlý film. Má výborného Nicolasa Cagea, zamotaný príbeh, temnejšiu atmosféru neopozeraného južanského New Orleans, no do lepšieho priemeru ho zráža nekonštantné tempo a predovšetkým akoby z úplne iného filmu vystrihnutý záver. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (10)
- Původní film Bad Lieutenant (1992) odhrál Harvey Keitel, se kterým se Nicolas Cage (Terence) objevil v Lovcích pokladů (2004). (ČSFD)
- Režisér Werner Herzog o filmu prohlásil, že ho nepovažuje za remake ani sequel, ale jako přehodnocení původního snímku Poručík (1992). (Lumberjack)
- Režisér Werner Herzog původní snímek Bad Lieutenant (1992) neviděl. (babkovrah)
Reklama